Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Превозвачите са все по-сигурни, че нищо не се прави за цените на горивата

6 коментара
Превозвачите са все по-сигурни, че нищо не се прави за цените на горивата

Организациите в транспортния бранш се събират във вторник за нов кръг преговори, свързани с евентуални протести заради високите цени на горивата, съобщи за Mediapool Красимир Лалов, заместник-председател на Националното сдружение на българските превозвачи.

Дълбоко се съмняваме, че някой от управляващите все още има желание да обсъждаме мерки за облекчаване на търговията с горива и намаляване на цените, каза Лалов. Настроението ни не е "супер революционно", призна Лалов, но подчерта, че трябва да се направи нещо, за да се накара държавната администрация да заработи.

По думите му след последната среща на превозвачите с представители на финансовото министерство в края на март, когато чиновниците заявили, че нито една от обсъжданите до момента мерки няма да бъде приложена, бизнесът не е търсен изобщо за нови разговори.

Единственият резултат от триседмичната сага с цените на горивата, многобройните срещи и дискусии по проблема, е подписването на "джентълменско споразумение" между вицепремиера Симеон Дянков и генералния директор на "Лукойл България" Валентин Златев за определяне на таван на цените на дребно на горивата, продавани от "Лукойл".

Таванът бе фиксиран на 2.37 лв./л. за бензин А95 и 2.51 лв./л. за дизела. Според справка на "Дарик финанс" от понеделник обаче "Лукойл" продава в бензиностанциите си бензина на цени от 2.38 до 2.40 лв./л., в зависимост от местоположението на бензиностанцията, а цената на дизела стига 2.52 лв./л. на места.

Исканията на превозвачите бяха да отпадне биокомпонентата от състава на дизела или да се въведе нулев акциз за биодизела, да се намалят количествата на задължителните резерви от горива, поддържани от търговците, да се връща ДДС на големите чуждестранни превозвачи при зареждане на гориво в България и да не се допускат чужди камиони на територията на България с гориво в резервоара над 550 л. Последните три предложения са били отхвърлени от представители на финансовото министерство в края на март, прилагането им било скъпо или пък невъзможно.

Неизяснен остава въпросът с отпадането на биокомпонентата от състава на дизела. За целта е необходима промяна в Закона за възобновяемите енергийни източници, който се разглежда от парламентарната икономическа комисия. Трета седмица такъв текст не е внасян от депутатите, няма и индикации, че това ще се случи. Причината е, че ефектът от тази мярка върху цената на дизела най-вероятно ще е нищожен – по-малко от стотинка.

Последната седмица икономисти предложиха още една мярка – ДДС на горивото да се изчислява на цена без акциз, тоест да няма облагане с "данък върху данък". Това ще поевтини горивото с 12-15 ст. на литър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. tim
    #6
  2. N
    #5
  3. СоциализЪмъ!
    #4
  4. преоткриха
    #3
  5. 42
    #2
  6. бачкатор
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.