Превозвачите ще мислят свои мерки за спиране на ТИР-ове през уикенда

Компромисен вариант за ограничение движението на тежкотоварните автомобили само в определени часови пояси и отделни части от пътната мрежа предложиха НДСВ-депутатите Анели Чобанова и Тодор Костурски на превозвачите. Идеята, предложена на специално организираната среща, обаче бе приета на нож от браншовите организации. Те прогнозираха, че дори и облекчението на рестрикциите, които първоначално предвиждаха изцяло забрана на движението на ТИР-овете през уикенда, ще предизвикат протести.

Превозвачите се обявиха против варианта движението на камиони да бъде спряно от 19.00 до 21.00 часа в петък вечер, в сутрешните съботни часове и в неделната вечер с аргумента, че няма изградена инфраструктура и паркинги с добри условия и охрана за престой на ТИР-овете, които да поемат превозните средства в рестриктивния час. Защо строителният министър Валентин Церовски, който е отговорен за тези проблеми, не присъства на срещата, попитаха браншовиците. Те настояха преди въвеждането на ограничителната мярка да бъде изготвен анализ на реалната ситуацията по пътищата, който да отчете кои участъци са наистина натоварени, както и икономическите аспекти от подобна забрана.

Ако забраната влезе в сила, международните автомобилни превози ще предпочитат да минават през съседни страни, което ще ощети българския бизнес, заяви Красимир Лалов от Националното сдружение на българските превозвачи. Мнението му беше подкрепено от Ангел Попов, представител на Националното сдружение на автомобилните превозвачи, който заяви, че в Румъния има ограничение за движение по определени пътища само на извънгабаритни и свръхтежки камиони, а не на всички тежкотоварни автомобили.

Шефът на КАТ Алекси Стратиев пък акцентира на това, че в Закона за движение по пътищата не е регламентирано кой има право да затвори движението и трябва да бъде указано основанието, защото в момента има възможност за отменяне на решенията за затваряне на пътищата.

Стратиев предложи в закона да бъде записано, че със съвместна заповед министрите на вътрешните работи, на транспорта и на регионалното развитие и благоустройството могат да въвеждат ограничения за движението по определени участъци от репуликанската пътна мрежа. Съгласие по това предложение обаче нямаше и затова организациите ще изготвят своите становища до един месец в "Автомобилна инспекция".

Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?