През май се очаква да започне строежа на магистралата до Калотина

Около 140 млн. лв. за ремонта на виадукти и тунели по магистралите

През май се очаква да започне строежа на магистралата до Калотина

През май може да започне строежа на участък от магистралата до Калотина. Става въпрос за участъка от близо 17 км между Драгоман и Сливница, съобщи заместник-министърът на регионалното развитие Николай Нанков в Сливница в четвъртък.

Той посочи, че изграждането на магистралата от Калотина до Сливница ще е основен приоритет за тази година. Тази отсечка е единствената от трансевропейския коридор от Лондон до Истанбул, която не е с магистрални габарити. Сърбия вече построи нейните участъци.

Началото на строителните дейности се е забавило заради обжалване на процедурата за избор на строителен надзор за участъка между Драгоман и Сливница. Жалбите вече са оттеглени и се очаква строителството му да започне през месец май и да завърши за около две години, каза Николай Нанков.

Стойността на строителните работи на отсечката е 140 млн. лв. От тях 40 млн. лв. са от механизма "Свързана Европа".

За другия участък от магистрала от Калотина до Драгоман се очаква да приключи процедурата за строителен надзор. Ако няма жалби по нея, строителството може да започне през юни, каза Нанков.

Тази година ще бъдат инвестирани около 140 млн. лв. за ремонт на мостове, виадукти и тунели по магистралите "Хемус" и "Тракия" на територията на Софийска област, които не са ремонтирани повече от 30 години, каза Нанков. По думите му съоръженията ще се рехабилитират поетапно.

Разпределението на тези 140 млн. лв. става по непрозрачен начин. Агенция "Пътна инфраструктура" ги отпуска на "Автомагистрали" ЕАД въз основа на договор за поддръжка. От своя страна държавното дружество чрез рамкови споразумения ги превъзлага на частни фирми.

Така в момента се ремонтират виадуктите на 13-ти, 15-ти и 20-ти км на магистрала "Тракия" в посока Пловдив от "ГБС Инфраструктурно строителство" и "ОРС Инфраструктура". Те трябва да приключат до началото на летния сезон. След 15 септември пък ще се рехабилитират и платната на съоръженията в посока София.

През тази година се очаква да приключи ремонтът на тръбата в посока София на тунел "Витиня" на магистрала "Хемус", каза Нанков.

През месец май се предвижда да завърши рехабилитацията на пътя през Петрохан, като ще се ремонтира и участък в границите на Костинброд.

Предстои да започне и ремонта на пътя между Сливница и Брезник, който осигурява връзка между Софийска област и Перник, каза Нанков.

Той посочи, че с въвеждане на тол системата за тежкотоварни автомобили от 16 август 2019 г. ще се възстанови справедливостта в пътния сектор чрез принципа "който руши повече, плаща повече". В момента само 100 млн. лв. от общо 350 млн. лв. годишни приходи от винетки идват от тежкотоварни автомобили. Очаква се постъпленията да са над 1 млрд. лв. годишно, което ще позволи повече инвестиции в доизграждането и поддръжката на пътна инфраструктура, каза Нанков.

Въпреки че остават няколко месеца до въвеждането на тол системата държавата все още не е съобщила кои пътища ще обхваща тя и колко ще се плаща.

Споделяне

Още от Бизнес

Каква е оценката ви за проектокабинета на ИТН?