Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

През октомври тръгва търгът за строежа на магистрала “Марица“

5 коментара
През октомври тръгва търгът за строежа на магистрала “Марица“

В петък ще бъде подписана оценката за въздействие върху околната среда на строежа на магистрала “Марица“ и по график през октомври ще бъде обявен търг за избор на изпълнител на трасето, съобщи в четвъртък министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев пред БНТ.

Приблизително по същото време се очаква процедура и за аутобана“ Струма“, по който се работи “денонощно, таргетираме два лота – 1 и лот 4, т.е. да стигне до Дупница, от Долна Диканя и от Сандански до Кулата“. Все още обаче ведомството е по-назад с парцеларните планове, а и не е започнало отчуждителни процедури.

Той каза също така, че се мисли по отсечка от Дупница до Благоевград, където обаче няма проект и ще се кандидатства пред Еврокомисията за техническа помощ за изготвянето на проекта.

За “Хемус“ се подготвя апликационна форма за финансиране от еврофондовете в следващия период от 2014 г. По думите на Плевнелиев проектът е много тежък - 245 км липсващ участък между Ябланица и Шумен, които при това се оценяват доста скъпо – 1.2-1.3 млрд. евро за цялото трасе. Поне 2 - 2.5 години ще се проектира, а след това ще се работи по два-три различни варианта, обясни министърът.

Той коментира още, че е много трудно да минем на тема публично-частно партньорство специално по тези участъци от тези магистрали. Обикновено като публично-частно партньорство се дават най-атрактивните, най-натоварените отсечки, каквито са "Марица", "Тракия", и "Струма", “но работим и по този казус с Европейската банка за възстановяване и развитие“.

“Това, което ви казах, е, разбира се, вариантът, който е работещ - европейските фондове, програмите от 1 януари 2014 г. и пълна подготовка за тогава да не стане това, което се случи 2007, 2008, 2009 г. - три години заминали и усвояемост 0.36 процента“, каза още Плевнелиев.

По-късно през деня Плевнелиев каза, че актуализираният бюджет предвижда 180 млн. лева да отидат за разплащане на строителни обекти. От тях 32 млн. са за 30-км отсечка от "Марица", която се строи от "Пътни строежи" АД – Пловдив и "Мостстрой" АД. 30 млн. са за Южната дъга на Околовръстното, която се ремонтираше от "Главболгарстрой", но работата им още не е изплатена. 15 млн. отиват за ремонт на бул. Брюксел. 50 млн. са предвидени за отчуждения.

Отделно от тези 180 млн. лева, правителството гласува в сряда отпускането на 86.1 млн. лева за довършването на магистрала "Люлин". Така проектът се оскъпява до 185 млн. евро, вместо предварително договорените 138 млн. евро с изпълнителите – турския консорциум "Мапа Дженгиз". Ако не бяхме постигнали споразумение за тази сума с изпълнителите, проектът можеше да стигне 250 млн. евро, каза Плевнелиев. Строителите били в правото си да претендират за повече пари, защото държавата забавила издаването на строителното разрешително, отчужденията и преместването на различни обекти по продължение на трасето.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Machiavelli
    #7

    ne im e pukalo za BG. Te sa vechno blagodarni na BKP/BSP 4e sa zaemali postove za koito ne sa bili kvalificirani --vse edno edna 4ista4ka da stane direktor na zavod...i rezultata e na lice: 45 godini izostavane ot Evropa i sega sme dazhe sled Gyrcia.

  2. Бункер
    #6

    какво ще усвояват 4 години, зависи от това какви подготвени проекти са им оставили от стария мандат

  3. Крум С.
    #4

    Отдолу съм посочил две препратки, но ако човек иска да бъде по-изчерпателен, би могъл спокойно да посочи почти всички изречения от дописката. За съжеление тази дописка не е изключение и точно поради тази причина не съм склонен да се присмивам на любопитните извадки от кандидат-студентски работи, които се обнародват за забавление на хората. Не на кандидат-студентите трябва да се присмиваме, а на професионалистите, които си изкарват хляба с писане и би трябвало поне малко да познават българския език.

  4. kiesner
    #3

    1.Напълно се съгласявам с Крум С. относно използването от Плевнелиев на думи като апликации, таргетиране и пр. глупости, за които има хубави български думи. Жалко и глупаво е!2. Относно "Хемус" - какво значи "...Поне 2 - 2.5 години ще се проектира.." ? Та няма ли проект отдавна за този път (след като е започнато да се строи още през 80-те години на миналия век) или пак ще се наливат някакви пари за някакви проекти и консултации? И не се ли работи от поне 2-3 години в изграждане на участъка между Шумен и Търговище? Поне такива впечатления добихвахме от писанията по вестниците и изявленията на министри през последните няколко години.

  5. азз
    #2

    Е-79(София-Кулата) е доказано най-натовареният път в България, целогодишно! Как може да се прехвърлят средства от магистрала"Струма" за други магистрали, това е престъпление. Най-приоритетно трябва да се изгради именно магистрала"Струма" ! По този път всеки ден стават произшествия, загиват хора, като война е! Пътя е тесен, а движението зверски натоварено! Не знам какъв е приоритета на "Марица", но едва ли е по-наложително от "Струма", хората, които са минавали и минават по този път, също ще го потвърдят това!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.