Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

През парка с тротинетка - с до 5 км/час и само ако се бута

12 коментара
Столичният общински съвет гласува нови правила за използването на тротинетки в града в опит да регулира сектора. Сн. БГНЕС

Столичният общински съвет се опитва да наложи ефективни правила за използването на електрически тротинетки в града. На заседанието си в четвъртък общинарите гласува промени в наредбата за движението в София, които въвеждат нови изисквания към собствениците и водачите на скутерите.

До голяма степен те преповтарят законовите ограничения за скоростта и местата на движение с тротинетки. Въвеждат се обаче и изисквания към фирмите, които дават превозните средства под наем. А целта е по-ефективно спазване на ограниченията поне на споделените тротинетки. За неспазването на изискванията общината ще налага глоби, ако установи нарушенията.

Ограничение на скоростта

Общинските правила преповтарят ограничението от 25 км в час за движение с тротинетка. За частните скутери ще се разчита на съвестта на собствениците им. За споделените тротинетки се иска от фирмите, които ги отдават, да ограничат софтуерно скоростта на максимално определената.

За парковете и градските градини софтуерното ограничение на скоростта трябва да е 5 км в час. Идеята е, че при такава скорост хората ще бъдат принудени да спазват законовата забрана за преминаване със скутер през пешеходни пространства и ще им се налага да слизат и да бутат скутерите. Това обясни председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев (ГЕРБ), който е един от вносителите на промените.

В приложенията, които ползват наемателите на тротинетки, тези зони ще бъдат специално указани, а при навлизане в тях тротинетката не би трябвало да развива повече от 5 км в час.

Освен през парковете тротинетките не би трябвало да се движат по тротоари, площади и други пешеходни простанства. Водачите им трябва да използват велоалеите, когато ги има, или да се движат по пътното платно.

Ред в паркирането

Местната власт се опитва да въведе и ред в паркирането на тротинетките, които често могат да бъдат открити безразборно нахвърляни из града. Проблемът тук е заради скутерите под наем.

Георгиев обясни, че общината ще създаде места за паркирането им в началото на парковете и другите забранени за каране на тротинетки зони. Изисква се фирмите, които ги отдават под наем, да продължат да таксуват клиентите си, които не паркират превозните средства на тези места, а ги изоставят безразборно.

В приложенията на компаниите за споделено ползване на скутери ще бъде създадена и възможност за захвърлени на неподходящи места тротинетки. Фирмите ще са длъжни да ги приберат до 4 часа, след като са получили сигнал за проблем. Ако той е подаден през нощта, времето за реакция ще е до обяд на следващия ден.

Глоби до 1000 лева

Гражданите, които нарушават правилата за скорост и движение през пешеходни пространтва, може да бъдат глобени с 50 лева.

За фирмите, които отдават тротинетки под наем, санкциите за първо нарушение са от 500 до 1000 лева. При повторно нарушение сумите са по-големи.

Според Георгиев спазването на правилата трябва да се контролира от полицията, включително и общинската. В същото време от местната власт неведнъж са алармирали, че столичната полиция трудно се справя с контрола на движението по пътищата. 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

12 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. keen
    #12
    Отговор на коментар #11

    Алтернатива на кое? На дебилното решение на общинарите ли? Ами да бяха предложили и "софтуерно" да се контролира скоростта на автомобилите по пътищата според каквито са ограниченията в различните части на града. То хубаво, ама НЕ МОЖЕ технически да се направи. Не знам защо решиха, да се справят с тротинетките, ПРЕДИ автомобилите. На мен ми се струва, че автомобилите правят несравнимо повече проблеми.

  2. Г. Димитров
    #11
    Отговор на коментар #7

    Лесно се намират кусури на предложени решения, колкото и легитимни. Хайде предложи алтернатива?

  3. rusonefil
    #10
    Отговор на коментар #5

    С една дума дебили обяснявали на дебили на обществено обсъждане на световно важен проблем. Всички проблеми ли обсъдихте, че до тоя стигнахте, или фирмите собственици на "тротинетките" не плащат за други теми?

  4. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #9
  5. rusonefil
    #8
    Отговор на коментар #1

    Чети, чукча. "Само да се бутат". Ако можеш с 20 км/ч да буташ бутай! Аман от юридически буквоеди, дето от дърветата не виждат гората!

  6. keen
    #7
    Отговор на коментар #4

    Точността на геофенсинга може да достигне до няколко метра, при съчетание на GPS и WiFi. Зависи и от това дали има дървета, високи сгради, облаци и т.н. Не знам колко трябва да е малоумен някой, който да се качи на превозно средство, което ще бъде изключено по този механизъм - тръгваш с една скорост и разчиташ на нея да избегнеш сблъсък, но изведнъж скоростта ти пада, защото геофенсингът е решил, че си на тротоар, а не на път с автомобили... и някой те отнася. Честито.

  7. keen
    #6

    С други думи, ако тази, т.нар. "наредба" не падне в съда, значи ще е необходима много по-радикална съдебна реформа, отколкото е планирана.

  8. keen
    #5

    На дебилите в общината им беше обяснено (по време на общественото обсъждане), че не съществува техническо решение за "софтуерен контрол на скоростта в района на тротоарите", но те са го оставили в наредбата. Оставили са и 5км/ч ограничение, което е абсурдно за всеки, който някога се е качвал на такова превозно средство (същото е, като ограничение от 10км/ч за автомобил - да, има такъв знак, но няма автомобил, шофьорът на който да поддържа такава скорост). Повечето тротинетки изискват минимум 3 км/ч

  9. Г. Димитров
    #4
    Отговор на коментар #1

    Geofencing.

  10. anton nikolov
    #3

    Не стига, че Сульо у Пульо тръгнаха с тротинетки, но и общините наводниха улиците с тези боклуци да се пречкат из краката на хората.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.