Да се построи нов мост над Дунав при Русе и още един при Силистра-Калъраш, а служебният кабинет да договори европари за строежа на магистралата до Калотина, както и за западната дъга и Северната скоростна тангента на София. Това призова във вторник президентът Росен Плевнелиев по време на осмата годишна национална конференция “Стратегическа инфраструктура България 2013”. Според него изграждането на двата пътя трябва да стане със средства от оперативна програма “Транспорт” и обектите да се случат до края на 2015 г., когато изтича този програмен период.
За да изпълним 100% от еврофондовете, трябва да договорим поне 120%, каза Плевнелиев. Той се аргументира, че трябва да има наддоговаряне, защото винаги ще има проекти, които ще търпят корекции или забавяне.
Служебното правителство трябва да вземе решение за наддоговарянето на тези обекти за да се случат до края на този програмен период през 2015 г. Засега обаче такова решение все още не е взето, а финансовият министър Калин Христов мълчи по въпроса.
За Северната скоростна тангента има избрани изпълнители и е готова апликационната форма с искане за еврофинансиране, но Брюксел още не я е одобрил.
За магистралата до Калотина, която отдавна трябваше да се построена според обещанията на Бойко Борисов, все още няма направена апликационна форма, а без нея строителството няма как да започне. В момента тече търгът за избор на изпълнител.
За Западната тангента на София в момента тече строителството на участъка от магистрала “Люлин” до бул.”Сливница”, но за продължението до Северната скоростна тангента все още не са направени отчужденията по трасето от Столична община. Без тях строителството няма как да започне.
Пътни приоритети до 2020 г.
Тунелът под връх Шипка, магистрала “Хемус”, магистрала “Струма” през Кресненското дефиле и скоростният път Видин – Ботевград са приоритетните обекта, които трябва да бъдат построени през следващия програмен период 2014-2020 г., каза президентът.
Тези четири стратегически пътни проекта ще струват около 2 милиарда евро, посочи Плевнелиев. Той отбеляза, че ресурсът не е голям, но има допълнителни механизми и трябва да се направи всичко възможно те да се случат.
Ще се разчита още на нов заем от най-малко 1 млрд. евро от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), с който да се съфинансират проектите за периода 2014-2020 г., каза държавният глава. За този планов период изтегленият кредит беше за 700 млн. евро от ЕИБ.
По думите на Плевнелиев предстои и подписване на ново споразумение със Световната банка за още 1 млрд. евро за инфраструктура до 2020 г.
Ще се въведе и ТОЛ системата за събиране на такси от ползването на пътищата, с което ще се
гарантират пътните проекти по публично-частно партньорство, каза още той. По думите му такива се подготвят за пътя Свиленград - Русе и магистрала “Черно море” от Варна до Бургас. За тях имало заявен интерес от Катар, Китай и Турция.
Турция официално обяви, че се оттегля от проекта за скоростния път от Русе до Свиленград, а неотдавна стана ясно, че катарският депозит от 100 млн. евро в Банката за развитие вече повече от година стои непокътнат заради липсата на готови проекти от българска страна.
Нови два моста над Дунав
“Искаме още 2 моста над Дунав. Единият между Силистра и Калъраш и още един в района на Русе”, каза президентът. Той уточни, че стратегическото планиране за втория мост при Русе вече е започнало. Вариантите са изцяло ново съоръжение или разширяване на съществуващото. Проектът трябва да е ясен до 2020 г., каза Плевнелиев.
Въпросът с втори мост при Русе е актуален предвид амортизираното 60-годишно съоръжение, което в момента е затворено за тежкотоварни автомобили над 10 тона заради голяма дупка в стоманобетонната плоча в българския участък.
Друг проблем е, че българските желания не съвпадат с тези на Румъния. Северната ни съседка държи на изграждането на втори мост между Оряхово и Бекет, като дори твърдеше, че съоръжението може да се построи чрез публично-частно партньорство.
Свързана Европа
Президентът Росен Плевнелиев представи и нова версия за парите от новия фонд “Свързана Европа”. Той посочи, че със средства от него ще се изгражда жп линията “Калотина -
София” и навигацията по река Дунав. По думите на Плевнелиев на разположение за България от този фонд са 360 млн. евро.
Правилата на фонда “Свързана Европа” не предвиждат заделен бюджет за дадена държава, а се залага на реализирането на големите инфраструктурни проекти между няколко държави в три сектора – железопътни, енергийни и информационни магистрали. Правителството на ГЕРБ лансира проекти за жп линията Видин – София, който беше планиран и за този програмен период, но остана за следващия заради високата му стойност – над 1 млрд. евро. България представи и няколко проекта в сферата на информационните магистрали, свързани с електронното правителство, което за президента е “тотален приоритет”.
Енергийните магистрали
В ход е и подготовката за национална програма за 1 млрд. евро за енергийна ефективност, съобщи още Плевнелиев.
Енергийната независимост и диверсификация трябва да бъдат тотален приоритет за страната ни, каза Плевнелиев. Той посочи, че България ще подкрепи всички газови връзки със съседните страни и се работи денонощно по газовия проект “Набуко – Запад”.
Искаме да обърнем внимание на всички алтернативни трасета, които ще помогнат за нашата свързаност – България да бъде част от една много силна регионална свързаност в Централна и Източна Европа, каза още президентът.
Според него изкуственото противопоставяне на социалната политика и доходите срещу инвестициите в стратегическа инфраструктура е неработещ и неприемлив модел за страната ни.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
45 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
За другите не зная, но магистрала “Черно море” живи или мъртви трябва да я построите.
Да бе,специално за тебе,ей сега-незабавно ще започне и строителството.И тоя ми бил строителен инженер.Само дето спал на паркинга и изложил гилдията.
Брилянтни задкулисни източници, договорки и срещи След като стана ясна дълбоката и нерушима ДКМС обвързаност на Президента още от годините на тоталитаризма, остават неясни личните проекти отвлекли в оставка Президентски съветник. Дълбоко неясни остават личните и прочее проекти на президентския съветник: от ДКМС юношество - до кариерна зрелост. АФЕРА е това, да. 39 Eдин от създателите на разработката „Галерия”, бившият шеф на ДАНС и до днес началник на кабинета на президента Росен Плевнелиев – Цветлин Йовчев, е бил изолиран в последно време, поради факта, че е бил очевидец на задкулисни договорки и срещи при съставянето на служебния кабинет, разкри АФЕРА от свои брилянтни източници.
Проблемът с транзитно прминаващите камиони може да се разреши, като се птинудят да използват жп. платформи и така се извеждат от страната,за целта е необходимо да се реконструират гарите в Свиленград и Калотина, и да се постгне договореност с Румъния.
ВЪПРОСИ ЗА ДИРЕКТОРА НА НРС ДРАГОМИР ДИМИТРОВ КЪМ ПРЕЗИДЕНТА И СЛУЖЕБНИЯ ПРЕМИЕР
1.Защо след като на 13 март 2013 г. Комисията за досиетата обяви, че директорът на НРС Драгомир Димитров(или ДД), е работил в Държавна сигурност продължавате да го държите на този пост. Възможно ли е това да става с човек като него, който години наред лъга за това в България и чужбина? Как евроатлантическите структури приемат този факт?
2.Верни ли са следните твърдения за кариерното развитие на Драгомир Димитров и …
някои негови специфични “качества”: През 1987 година е бил на Висша комсомолска школа в Москва. Платен І-ви секретар на ДКМС-гр. Павликени, партиен секретар на ППО на БКП през 1986 г. и зам. в ОК на ДКМС-гр. В. Търново. Участвал като военнослужещ в поделение край Драгоман в преследване, залавяне и разпити на бягащи от соцлагера източногерманци,което предизвиква международен скандал. Майор ДД е назначен за шеф на РДВР – В. Търново с комбинация от тогавашният гл. секретар на МВР Б.Борисов за да уреди приятеля си на ръководен пост.Често злоупотребява с алкохол в големи количества. Ползва кокаин, след което става крайно раздразнителен, невъздържан и груб спрямо подчинените и околните.Като служител в служба „Сигурност” и НРС е обзавел апартамента си във В. Търново за сметка на турски гражданин, пребиваващ в региона и занимаващ се с незаконен бизнес. Срещу заплащане ДД е извършвал проверки в масивите на МВР на бизнесмени дали возилата им не са издирвани като крадени или незаконни, и взема дейно участие в унищожение на информация за корупция от страна на ръководител от РДВР-В. Търново.Бил е изпратен от К.Киров в Германия, за да може да прави CV с оглед назначаването му за шеф на НРС след като ГЕРБ овладее властта? Там в края на 2007 г. участва в създаването на организация на ГЕРБ въпреки, че като държавен служител е департизиран. Не се знае кой е прикрил тези му “качества” при назначаването за директор и генерал, откогато се движи неправомерно с въоръжена охрана и е уредил жена си на работа при Ц.Цветанов в МВР.
3.Такава ли е ситуацията в НРС към момента? Цари отровна атмосфера, безхаберие, некомпетентност и шуробаджанищина. Разузнаването е като районно милиционерско управление и унизено с назначаването на ДД за директор за да не разкрива далавери на управляващите. Узаконил е доносите в НРС до негова близка, която предстои да бъде изпратена като награда за “уменията” й в чужбина. Неуравновесен и крещи по подчинените си. Обградил се е с тези, които репресираха по времето на Д. Гяуров като и сега вършат същото. ДД не обявява действителните причини за "самоубийството" на шефа на архива на службата Б. Дойчев през 2006 г. и какво направи за да предотврати атентатът на летище Бургас на 18 юли 2012 г.,т.е.няма система за ранно предупреждение защото НРС не си е на мястото. В последствие се издига само версията, че Хизбула е организирала терористичното нападение.Част от служителите на разузнаването са били назначени и развивани от ДД защото са свързани с хора, от които той е зависим, като са пренебрегнати принципите на подбора и растеж. Друга част – истинските професионалисти той предаде на комисията за досиетата, сред които дори разузнавачи в Северна Корея и Ливан, с което издаде смъртна присъда на тях и техните контакти. ДД е създал специално звено за вътрешна сигурност, което шпионира собствения си състав. Има модерна техника за подслушване, която уж следва да се използва в чужбина. Възниква въпроса - кой контролира какво се извършва в НРС.Защо той политизира българското разузнаване, участвайки в игра на Б.Борисов, че Доган го бил поръчал. След този случай разузнаването не може вече да бъде партньор навън, защото чуждите служби ще си дадат сметка, че когато се предоставя някаква информация, тя може да бъде размахана във всеки един момент от някой, който прецени изгода за себе си от това.
4.Защо ДД чрез МС и одобрението на президента внесе в парламента Закон за ДАР (Държавна агенция разузнаване), бъдещото име на НРС, в който фигурират престъпни спрямо обществото параграфи като член 3, ал. 2, изискващ разузнаването да брани морала на българските дипломати в посолствата? В чл. 10, ал. 1 беззаконие като подслушването се узаконява като се осигурява използване на СРС без да уточнява на коя територия те ще се прилагат.Чл. 26 повелява обработването на личните данни, без да се иска съгласието на физическото лице. В разрез с човешките права ДАР има право да не информира физическото лице преди, по време на обработването на личните му данни и след това.Тя ще може да внедрява и свои агенти на прикритие в частни фирми без да уведомява за това съответния собственик.След като НРС се девоенизира чл. 60 разрешава на служителите на Агенцията да носят оръжие и да го използват при необходимост. Така българските шпиони ще ходят въоръжени зад граница. Член 61 пък приравнява разузнавача с бияча. Освен това ДД заяви пред медиите, че всички в разузнаването подкрепят бъдещия закон за ДАР и се радвали, че ще бъдат девоенизирани, което изобщо не било вярно.
Чл. 98. Президентът на републиката:
1. насрочва избори за Народно събрание и органи на местно самоуправление и определя датата за произвеждане на национален референдум, когато за това има решение на Народното събрание.
2. отправя обръщения към народа и Народното събрание.
3. сключва международни договори в случаите, определени със закон;
4. обнародва законите;
5. утвърждава промени на границите и центровете на административно-териториалните единици по предложение на Министерския съвет;
6. назначава …
и освобождава от длъжност ръководителите на дипломатическите представителства и постоянните представители на Република България при международни организации по предложение на Министерския съвет и приема акредитивните и отзователните писма на чуждестранните дипломатически представители в страната;
7. назначава и освобождава от длъжност и други държавни служители, определени със закон;
8. награждава с ордени и медали;
9. дава и възстановява българско гражданство и освобождава и лишава от него;
10. предоставя убежище;
11. упражнява право на помилване;
12. опрощава несъбираеми държавни вземания;
13. наименува обекти с национално значение и населени места;
14. информира Народното събрание по основни въпроси в кръга на своите правомощия.
Чл. 99. (1) Президентът след консултации с парламентарните групи възлага на кандидат за министър-председател, посочен от най-голямата по численост парламентарна група, да състави правителство.
(2) Когато в 7-дневен срок кандидатът за министър-председател не успее да предложи състав на Министерския съвет, президентът възлага това на посочен от втората по численост парламентарна група кандидат за министър-председател.
(3) Ако и в този случай не бъде предложен състав на Министерския съвет, президентът в срока по предходната алинея възлага на някоя следваща парламентарна група да посочи кандидат за министър-председател.
(4) Когато проучвателният мандат е приключил успешно, президентът предлага на Народното събрание да избере кандидата за министър-председател.
(5) Ако не се постигне съгласие за образуване на правителство, президентът назначава служебно правителство, разпуска Народното събрание и насрочва нови избори в срока по чл. 64, ал. 3 . Актът, с който президентът разпуска Народното събрание, определя и датата на изборите за ново Народно събрание.
(6) Редът за съставяне на правителство по предходните алинеи се прилага и в случаите на чл. 111, ал. 1 .
(7) В случаите на ал. 5 и 6 президентът не може да разпуска Народното събрание през последните три месеца от своя мандат. Ако в този срок парламентът не може да състави правителство, президентът назначава служебно правителство.
Чл. 100. (1) Президентът е върховен главнокомандващ на въоръжените сили на Република България.
(2) Президентът назначава и освобождава висшия команден състав на въоръжените сили и удостоява с висши военни звания по предложение на Министерския съвет.
(3) Президентът възглавява Консултативния съвет за национална сигурност, чийто статут се определя със закон.
(4) Президентът обявява обща или частична мобилизация по предложение на Министерския съвет в съответствие със закона.
(5) Президентът обявява положение на война при въоръжено нападение срещу страната или при необходимост от неотложно изпълнение на международни задължения, военно или друго извънредно положение, когато Народното събрание не заседава. В тези случаи то се свиква незабавно, за да се произнесе по решението.
Чл. 101. (1) В срока по чл. 88, ал. 3 президентът може мотивирано да върне закона в Народното събрание за ново обсъждане, което не може да му бъде отказано.
(2) Народното събрание приема повторно закона с мнозинство повече от половината от всички народни представители.
(3) Повторно приетият от Народното събрание закон се обнародва от президента в 7-дневен срок от получаването му.
Чл. 102. (1) В изпълнение на своите правомощия президентът издава укази, отправя обръщения и послания.
(2) Указите се приподписват от министър-председателя или от съответния министър.
(3) Не подлежат на приподписване указите, с които президентът:
1. назначава служебно правителство;
2. възлага проучвателен мандат за образуване на правителство;
3. разпуска Народното събрание;
4. връща закон, гласуван от Народното събрание за повторно обсъждане;
5. определя организацията и реда на дейност на службите към Президентството и назначава персонала;
6. насрочва избори и референдум;
7. обнародва законите.
Това са правомощията на Президента съгласно Конституцията на България, която е само "правила, абзаци и запетаи".
Eдин от създателите на разработката „Галерия”, бившият шеф на ДАНС и до днес началник на кабинета на президента Росен Плевнелиев – Цветлин Йовчев, е бил изолиран в последно време, поради факта, че е бил очевидец на задкулисни договорки и срещи при съставянето на служебния кабинет, разкри АФЕРА от свои брилянтни източници. Йовчев попада и в епицентъра на шоков скандал вътре в спецслужбите, които са длъжни да осигуряват сигурността както на президента Росен Плевнелиев, така и на комуникациите му. С …
потрес те засичат обаче, че президентът разговаря нееднократно чрез сателит с ЮАР-ски номер с олигарха Иво Прокопиев.
А както е известно ЮАР е територия, с която България няма спогодби за оказване на каквато и да е спец.взаимопомощ.
През времето, в което се реди служебния кабинет, президентът Росен Плевнелиев е осъществявал телефонни разговори с Иво Прокопиев, като и двамата са ползвали ЮАР-ски телефонни номера, разговаряйки през сателит.
Видели се в чудо, високопоставени представители на службите са се обърнали към бившия шеф на ДАНС и началник на кабинета на президента – Цветлин Йовчев, който обаче вдигнал ръце, че осигуряването на сигурността на комуникациите на президента не е негова работа.
Чашата преляла и когато президентът Росен Плевнелиев привикал Цветлин Йовчев и от упор го попитал: „Откъде Яне Янев получава секретна информация?”, довериха за АФЕРА източници от изключително близкото обкръжение на президента.
Повод за бесът на Плевнелиев бил, че според него имало „изтичане” на информация за министри от служебния кабинет, които са подали декларации за конфликт на интереси извън законовия срок. Йовчев се опитал да се обоснове, че това не е държавна тайна, и че Янев все пак си върши работата, а и е бивш шеф на парламентарна комисия за корупция по високите етажи на властта, но получил отговор от Плевнелиев: „Значи си на негова страна!”.
След като станало ясно, че е направен и опит подадените деклараци от някои служебни министри като Екатирина Захариева, да бъдат изфабрикувани с подправена стара дата за изходящ номер, Цветлин Йовчев … излязъл в отпуск.
След което последвала и неговата оставка.
Опппааа! ПоУеко! Еднометрова дупка ни затвори държавата за една седмица. Дай първо нея да оправим! Новите мостове - после!
до 33. В името на точността : във Виена , мостовете са 11, а в Будапеща - 9. Нека си спомним и , че евродепутата - болшевик Евгени Кирилов гласува срещу "Дунав Мост 2"- Видин, в Европарламента, още през 1999 г.С нетърпение очаквам Б.Б. да обясни за вината на Иван Костов, за зейналата дупка на "Дунав Мост" - Русе....
Чехльо, нали преди година и половина заедно с Боко резнахте лентичката на "изцяло рехабилитирания" Дунав-мост? Защо зейнаха дупки през бетона, маминото? Кой крадна парите за ремонта?