Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

При близо 100 млн. лева към Русия пак проблеми с МиГ-овете

24 коментара
МиГ 29, сн. ВВС

Военновъздушните сили (ВВС) продължават да имат трудности  при летателната подготовка със старите МиГ-29, въпреки че правителството сключи рамково споразумение за поддръжката им с руската корпорация РСК-МиГ за над 80 млн. лева (без ДДС).

Зам.-командирът на ВВС генерал Петьо Мирчев каза, че са предприети необходимите действия да бъде гарантирана охраната на въздушното ни пространство, но потвърди че има проблеми около МиГ-овете.

"Все още не е стартирало изпълнението на контролновъзстановителните работи на самолет МиГ-29, но имаме уверението от страна на АО "РСК МиГ", че от началото на юли тази година то ще стартира", каза генерал Мирчев пред вестник "Българска армия". 

Военният министър Красимир Каракачанов обясни по-рано, че по два от петте договора с руската корпорация РСК МиГ по рамковото споразумение има забавяне от руска страна, но засега България няма да предявява претенции към Русия.

"Не са доставени до момента и заявените за ремонт двигатели за самолет МиГ-29. В тази връзка възникват проблеми по воденето на регулярна летателна дейност, но командването на ВВС е предприело съответните действия, така че да бъде гарантирано нормалното носене на бойно дежурство по Air Policing. Очакваме до края на юли да се реализира доставката и в началото на август затрудненията с летателната подготовка да бъдат преодолени", каза ген. Мирчев.

Руската поддръжка на машините традиционно създава проблеми, но сега те може да се задълбочат и заради мерките около пандемията.

Първоначалната идея бе да се ремонтират 15 от МиГ-овете на въоръжение в българските Военновъздушни сили, но предвид ценовото предложение на руснаците е станало ясно, че България не може да си позволи ремонт на повече от 8 машини. 

Договорите, сключени по рамковото споразумение, трябва да бъдат напълно изпълнени до средата на 2021 година.

За периода 2006-2020 година България сключи договори за поддръжката на МиГ 29 на обща стойност 275 млн. лева без ДДС.

Въпреки че страната закупи 8 нови самолета F-16 Block 70 oт САЩ и "Локхийд Мартин" за над 2 млрд. лева, използването на МиГ-овете остава без алтернатива дори след доставката им.

За да се премине изцяло към нова платформа, трябва да се закупят най-малко още 8 нови изтребители, което не се знае кога ще стане.

Ген. Мирчев потвърди, че има забавяне и по ремонта на щурмовиците Су-25.

"По информация на беларуското ОАО "558 АРЗ" се очаква забавяне на изпълнение по договорите около месец и половина заради глобалната и динамична обстановка с COVID-19. Съгласно клаузите по договора първият самолет трябва да  е готов до края на юли, а последният 8-и – до  края на февруари 2021 г.", каза той.

МО сключи споразумение  с беларуската компания "558 Авиационен ремонтен завод" за ремонта на щурмовиците Су-25 за около 80 млн. лева.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

24 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. САНДОКАН
    #24

    Ако съм пилот, не бих се качил на ремонтиран самолет от рашките. Какъв му е интереса на др.пут.ев да прави качествени ремонти на вражеска армия.

  2. Коментарът е изтрит в 12:50 на 20 май 2022 от автора.
    #23
  3. Коментарът е изтрит в 12:50 на 20 май 2022 от автора.
    #22
  4. Коментарът е изтрит в 12:50 на 20 май 2022 от автора.
    #21
  5. rotos
    #20
    Отговор на коментар #11

    Защото нема кой да ги кара. Пилотите ни са гола вода. А F-35 иска сериозни умения и подготовка, каквито с пилотиране на МиГ и Су не можеш да ги получиш. От двойката "самолет – пилот" по-важен е пилотът.

  6. Bлaдo
    #19
    Отговор на коментар #15

    проблемът е, че нашите "експерти" са кАракачанов и рАдев... - за тях (в най-добрия случай) българският интерес е почти толкова важен колкото руския... За цената - все си мисля, че тия, дето купуват 'евтини' Ф35-ици, имат тази опция, защото са си платили за инфраструктурата и въоръжението на Ф35-иците, още когато са купували Ф16-ките си... Демек - ако (примерно) Дания или Нидерландия решат ей сега да си поръчат нови Ф16-ки, може и по 50 млн. долара парчето да им ги дадат...

  7. н€ма се пУашиш...! И с Ф16, закупени на ЧЕТВОРНА цена, пак няма да има достатъчно пари за поддръжка! Най-разумно беше друг да ни пази небето под наем! Но от това комисионни не падат!

  8. Коментарът е изтрит в 18:03 на 1 юли 2020 от автора.
    #17
  9. Нато Натов
    #16

    Ако бяхме си купили Грипен, а не индулгенция на Баце за 2 милиарда, отдавна щяхме да сме забравили за Мигове и проблеми от такъв характер.

  10. Десен бесен
    #15
    Отговор на коментар #14

    Може би сте прав, но очаквах да го обяснят експерти. Шкембе войвода обясняваше, че били прекалено скъпи, а Радев, че били резервирани всички новопостроени бройки за следващите 10-15 години. Това, което изтече като информация от други страни обаче е, че цената е идентична с новите 16-ки, които купуваме, а Полша например, както скоро това ще направят Румъния и Гърция изобщо няма да чакат 10-15 години. За Великобритания да не говорим. Те са партньори на САЩ в разработването на Ф-35. Може би това, което

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.