Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

При самолетна катастрофа в Бразилия загинаха 200 души

18 коментара
При самолетна катастрофа в Бразилия загинаха 200 души

Най –малко 200 души загинаха в катастрофа на граждански самолет на най-голямото бразилско летище “Конгоняс”, в сърцето на Сау Паулу, предават в сряда световните агенции.

Спасителните екипи са намерили 45 овъглени тела на пътници от самолета, както и на 16 загинали в хангара, където се е врязала машината. До момента се съобщава за 12 пострадали приети в болница за лечение.

Губернаторът на щата Сау Паулу Жозе Сера е заявил, че шансовете някой от 170 пътника и шестте члена на екипажа да са още живи са минимални. Представител на пожарната служба съобщи, че освен всички на борда, са загинали и много хора на земята, където машината се е врязала в товарен хангар.

Президентът на Бразилия Луиш Игнасиу Лула да Силва обяви тридневен траур в страната.

Предполага се, че самолетът “Ербъс” А320 на авиокомпанията ТАМ Линяс аерас не е могъл да задейства спирачната си система, кацайки на пистата, заради силния дъжд, който е валял два часа без прекъсване до кацането.

Плъзгайки се извън пистата, машината е преминала през оживена пътна артерия в жилищен квартал до летището и се е врязала в хангар, в който компанията ТАМ Линяс аерас съхранява товари и малък запас от авиационно гориво.

По думите на очевидец, служител на компанията Елиас Родригес Жезус, след сблъсъка на самолета с хангара е избухнал взрив.

“Изведнъж чух силен взрив и земята под краката ми се затресе. Погледнах нагоре и видях огромно огнено кълбо, а след това веднага усетих миризма на керосин и сяра”, разказва Жезус пред АП.

Времето в Сау Паулу през целия ден е било лошо, а притеснения за сигурността на мократа писта са изразявани многократно. В момента летището е затворено за полети и трафикът е насочен към друго летище на града.

В началото на годината група пилоти се оплакали, че локвите вода, които се събират на и без това късата писта, усложняват спирачния път и могат да доведат до аварии.

През февруари с решение на съда, излитането и кацането на летището в Сау Паулу е било временно забранено. По-късно е била обновена настилката на пистата.

В понеделник обаче малък самолет при подобни метеорологични условия не е могъл да спре по пистата и е нагазил в тревата отстрани. За щастие никой не е пострадал при инцидента.

Въпреки това въпросът за сигурността на авиопревозите в Бразилия остава на дневен ред от миналата година, когато пътнически самолет се сблъска с малък частен самолет над Амазонка.

Тогава катастрофата бе обявена за най- голямата в историята на Бразилия, тъй като броят на жертвите достигна 154 души.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 17
    #19

    загиват над 1,200,000 души - т.е. дневно по 3,285...Днес в света от автомобилни катастрофи ще загинат около 3,285 души - 16,5 (шестнадесет и половина) пъти повече, отколкото при тази самолетна катастрофа...17

  2. ГТ
    #18

    А колко е броя на самолетите спрямо броя на автомобилите?

  3. 17
    #17

    А колко пробягва една кола и колко един самолет...Ти си този, към който е насочена тази информация - с цел да те травмират... затова си такъв... Не си бил, но си станал!Въздушният транспорт е НАЙ-НАДЕЖДЕН и НАЙ-БЕЗОПАСЕН... Високотехнологичен, тъй да се каже...Но щом като си убеден, че сметалото върши повече работа от компютъра - няма да те разубеждавам!17

  4. Оракулът от Делфи
    #16

    Статистиката е правилна, сравнението - не е. Хората пътуват всеки ден с колите си, а на самолет понякога веднъж на 1-2 години. Ако се сравнява шансовете за катастрофа при изравнена честота на ползване на коли и самолети, разликата ще е друга. Да не говорим, че е загуба на живот на куп без възможност за реакция. Степента на фаталност е също различна - при колата можеш да имаш малка катастрофа, по-голяма и т.н. При самолетите е една, но фатална. При всички положения, да пази Господ! Катастрофите са си фатални както и да ги гледаш.

  5. 17
    #15

    Единият транспорт е МНОГОКРАТНО ПО-БЕЗОПАСЕН ОТ ДРУГИЯ - безспорен факт!Статистиката си е статистика - но целта е една!Оправданието за БЕЗУМНИЯ ШУМ - че в самолетните катастрофи загивали ПОВЕЧЕ ХОРА НАВЕДНЪЖ... Че човекът още НЕ БИЛ СВИКНАЛ ТАКА със самолетните, както с автомобилните катастрофи... И прочие тъпотии...Същият механизъм, както с т.нар. птичи грип...Поради т.нар. обикновения грип годишно умират милиони...При т.нар. птичи грип (съществуваш откакто съществуват птиците - т.е. милиони години)

  6. ГТ
    #14

    Абе, аз докато самолета ми пада, въобще не бих се успокоявал, че това е най-сигурния транспорт...и че хиляди други самолети в този момент си летят благополучно. Да пази Господ! Впрочем, аз самия летя, тази година имам досега 5 полета, но все пак, не ми е особено приятно.

  7. 17
    #13

    И аз обичам да летя... Имам и едно неуспешно излитане (с Чесна) - в смисъл - беше се засилил и аха да се дигнем - потече от крилото (там са резервоарите...) - върнахме се - "посрещнаха" ни пожарникари, линейки, официални лица и т.н. - протоколно разбира се...На 13.11.2006 г. (ръмеше гаден ситен студен дъжб) пред нас (ние бяхме следваща кола) се сблъскаха челно две коли - нямаше оцелели...Та - пази Боже!17

  8. 18
    #12

    Хайде сега някои да каже, че Държавна Сигурност и/или Костов са виновни за катастрофата, и всичко ще бъде ИДЕАЛНО :)

  9. мечката
    #11

    Миналата година при подобни обстоятелства се разби руски Ейрбъс в Сибир. Като нямате стандарти, познания, акуратност и дисциплина не си купувайте самолети, диваци!

  10. ГТ
    #10

    Темата за автомобилните катастрофи е безкрайна, не ми се почва. Бай Ганьо може да се стресне само от бой и глоби. Иначе за пилешкия (не птичи, стават грешки)грип съм съгласен. То и за обикновения грип всяка година стават ебати истериите, подклаждани (очевАдно) от фармацевтичните фирми, които искат да си продават ваксините. Само че от лекари съм чувал, че ваксините са само срещу 1 щам, а грипните щамове са много и всяка година са различни. Т.е. положението е "мижи да те лажем".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.