Авиокомпаниите да компенсират пътниците на закъснели над три часа полети с от 300 до 600 евро и да дадат точни обяснения за причините за закъсненията. Това са задължени да правят превозвачите от догодина, според приети в сряда промени в евродиректива.
Така пътниците ще имат законови основания да не се задоволяват с уклончив отговор от компаниите за причините за закъснението и ще могат да получат 300 евро компенсация, ако полетът е на разстояние над 2500 километра. 600 евро ще могат да се получават, ако закъснението е над седем часа.
Пътниците ще могат дори да се откажат от пътуване, въпреки че са се чекирали.
Брюксел ще задължи компаниите да отварят при такива закъснения специално гише, което да раздава ваучери за храна и напитки и най-вече формуляр за паричната компенсация. Освен позволения багаж, пътниците ще могат да качат на борда и допълнителна по-малка чанта, както и плик с покупки от магазините на летищата.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент