Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Приходната агенция пусна две нови електронни услуги

Над 6.5 милиона пъти е ползван персоналният код на НАП

0 коментара
Приходната агенция пусна две нови електронни услуги

Националната агенция по приходите (НАП) пуска две нови електронни услуги. Те са за самоосигуряващите се лица.

Едната услуга е за подаване на заявление за приоритетно плащане на осигурителни вноски. Другата електронна услуга е заявление за приоритетно плащане на осигурителни вноски за допълнително задължително пенсионно осигуряване, съобщиха от НАП.

Над 6.5 милиона справки са направили с личния си персонален идентификационен код (ПИК) клиентите на приходната агенция през 2016 г., сочи статистиката на НАП.

Най-много с ПИК гражданите са проверявали своите задължения. За първите шест месеца на годината тази услуга на НАП е ползвана близо 2 милиона пъти.

Справка за осигурителния доход клиентите на НАП са направили 550 хиляди пъти, а за извършените плащания към НАП – 750 000.

В същото време от началото на годината до края на юни по интернет с ПИК в НАП са подадени общо 283 000 декларации. От тях 83 000 са годишни декларации за облагане на доходите на физическите лица.

С ПИК има подадени най-много осигурителни декларации образец 1 – 114 000 броя.

Персоналният код на НАП е безплатен и безсрочен и се издава в офиса на НАП по постоянен адрес. До момента в цялата страна има издадени близо 500 000 персонални кода.

С ПИК клиентите на НАП могат да ползват много електронни услуги, които им спестяват разходката до офисите на агенцията.

При подаване на годишните си декларации за облагане на доходите с персонален код, гражданите ползват облекчение от 5% от данъка за довнасяне.

Освен данъчната декларация за облагане на доходите, с персонален код на НАП гражданите могат да подават по интернет и много други документи – осигурителни декларации образец 1, 6, 5 и 7, справка за изплатени доходи на физически лица (по чл. 73 от ЗДДФЛ), както и декларацията за авансови данъци (по чл. 55 от ЗДДФЛ), която се изисква от самоосигуряващите се и наемодателите всяко тримесечие.

С ПИК клиентите на НАП могат да проверяват още какви са задълженията им към бюджета, какви плащания са направили, какъв е осигурителният им доход, да получат информация за членство си в пенсионен фонд, направените вноски и др.

С ПИК на НАП могат да се ползват и услуги на много други администрации, като например електронни услуги на НОИ, да се проверяват задълженията за местни данъци и такси, както и да се плащат местни данъци и такси на някои общини.

Повече информация за това какви услуги предоставя НАП с ПИК, можете да видите в информационното видео, публикувано в официалния канал на Агенцията в YouTube.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.