Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Приключи ремонтът на жп тунела "Козница" – най-дългият на Балканите

1 коментар
Министърът на транспорта Георги Тодоров инспектира ремонтирания железен път между Копривщица и Стряма

Завърши рехабилитацията на железопътния участък Копривщица - Стряма, който включва е ремонтът на най-дългия тунел на Балканите – "Козница" (5812 метра), съобщи Министерството на транспорта в понеделник.

Тунелът се намира на жп линията София - Карлово - Бургас. Минава под рида Козница, който свързва Стара планина и същинска Средна гора при 798 - 818 метра надморска височина. Построен е в периода 1949 - 1951 г. Прокопан е от Трудови войски под ръководството на капитан Атанас Панайотов, а ръководител на обекта е инж. Коларов, син на Васил Коларов.

Последният му ремонт е правен през 1993 - 1994 г., но основно не е ремонтиран от 50 години, каза министърът на транспорта Георги Тодоров, който посети обекта.

Той посочи, че заради безопасността на преминаващите влакове скоростта в тунела е била ограничена до 25 км/ч. Сега след рехабилитацията на железопътната инфраструктура допустимата скорост вече е 100 км/ч, каза Тодоров.

"При ремонта на тунела напълно възстановихме и запазихме ромбоидната контактна мрежа, която е инсталирана само тук в цялата жп мрежа на страната. Използвали сме безвинтово скрепление на жп линиите, което позволява по-бързото им възстановяване, ако това се наложи", заяви Бисер Минчев, заместник-генерален директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" по време на инспекцията.

Съгласно проекта е подновен изцяло 5812 м железен път с укрепване на земното платно, изградени са отводнителни съоръжения и е изпълнена частична хидроизолация на тунелната конструкция.

Извършена е цялостна подмяна на елементите на контактната мрежа в участъка, изградено е осветление на тунела, както и видеонаблюдение на двата портала.

Към момента се очаква назначаването на комисия за подписването на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа.

Рехабилитацията на жп линията Копривщица - Стряма и на тунела е направена от обединение "Инфраструктурно строителство-Геострой" срещу 29 029 775 лв. с ДДС.

Частично ремонтирано е приемно здание на жп гара Копривщица. Това е първият по-сериозен ремонт от построяването на жп гарата през 1951 г. до днес. След приключването на работата проектната скорост в района гарата е 90 км/ч. Стойността на проекта е 9 579 165 лв. с ДДС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 14:15 на 21 октомври 2021 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.