Принуден да си стои у дома, Байдън засилва онлайн присъствие срещу вездесъщия Тръмп

Джо Байдън, сн. БГНЕС

Изправен пред Доналд Тръмп с 80 милиона последователи в Туитър и неговия екип, фокусиран върху интернет от вече близо четири години, Джо Байдън удвоява своите усилия за засилване на присъствието си в мрежата в една кандидатпрезидентска кампания, разстроена от пандемията от Covid-19, пише Франс прес.

Принуден да си стои у дома от март, кандидатът на демократите за Белия дом ще трябва да направи много повече спрямо доста статичните си засега изяви, разпространявани онлайн от мазето му, и твърде скучните послания в Туитър, ако иска да спечели през ноември - нещо, което явно притеснява големите имена в неговата партия.

Още повече че докато Байдън се бори да бъде чут от своите 5.3 милиона последователи в Туитър, обвиненията в сексуално посегателство срещу жена на име Тара Рийд през 90-те години на 20-и век предизвикаха силен отзвук в мрежата.

Дали той е разбрал посланието? Екипът на бившия американски вицепрезидент обяви, че увеличава двойно персонала си в интернет сферата, наброяващ около 25 души по време на първичните избори на демократите. Източник заяви в понеделник пред Франс прес, че целта занапред е да се наводнят различните онлайн платформи.

"Досега изглеждаше, че кампанията се води прекалено постарому, без изобщо да се мисли за социалните мрежи", отбелязва Лори Колман, директорка на интернет стратегията в ДемКаст - прогресивна организация, независима от екипа на Джо Байдън.

"Преди коронавируса традиционният начин на водене на кампания се оказа твърде печеливш за Джо", обяснява тя за АФП.

Седемдесет и седем годишният кандидат се прочу със своя прагматизъм и прояви на съпричастност. "Не смятам обаче, че (Байдън) беше много добре позициониран за обрат към по-засилена кампания в социалните мрежи, когато удари коронавирусът", допълва Колман.

Насреща, като ярък символ на значението, което екипът на Доналд Тръмп придава на социалните мрежи вече от четири години, е ръководителят на неговата онлайн стратегия през 2016 г. - Брад Парскейл, който този път оглавява кандидатпрезидентската кампания на милиардера.

От парламентарните и местните избори през есента на 2018 г. екипът на президента вече е похарчил близо 56 млн. долара за реклами във Фейсбук и Гугъл, спрямо 19,6 млн. долара от Джо Байдън от началото на кампанията му преди една година, според прогресивната организация "Акроним".

"Все още има време"

През март обаче кандидатът на демократите похарчи повече от Доналд Тръмп за собствената си интернет платформа. Неговите видеа в мрежата са били гледани над 110 милиона пъти от началото на карантината, подчертават от екипа на Байдън.

Макар да признават, че засега са малобройни, членовете на интернет екипа на Джо Байдън се надяват занапред да увеличат чувствително силите си с нови сътрудници, които преди това са работили за вече бивши претенденти за номинацията на демократите със силно присъствие в мрежата - Бето О'Рорк, Камала Харис, Елизабет Уорън . . .

Този екип ще "общува с (и ще изгражда) общности от привърженици онлайн", написа в петък Роб Флеърти, директор на онлайн стратегията на Джо Байдън.

Той обяви три големи стъпки по наемането на персонал, натоварен по-конкретно с произвеждането на видео съдържание и разработването на един напълно нов сайт, като в същото време приветства придържането на кампанията към по-класически стил.

Трябва да се мобилизират също и дарителите, подчерта Флеърти. През април Джо Байдън и Демократическата партия събраха 60 млн. долара, обяви в понеделник кандидатът, дори след като кризата с коронавируса удари САЩ и изтика кампанията му на заден план.

След изказвания на Доналд Тръмп, и 77-годишният кандидат на демократите заяви пред дарители, че избирателите показват жажда за "истина и честност", каквито може да им предложи, като обеща да възстанови икономиката, съсипана от пандемията.

"Той е готов да ни поведе в такъв момент на криза и притежава съчувствието и съпричастността, които толкова явно липсваха на Тръмп по време на мандата му", увери пред Франс прес Майк Гуин, един от говорителите на Джо Байдън.

Приближени на Байдън посочват резултатите от социологически проучвания, които му дават преднина пред Доналд Тръмп, въпреки че трябва да бъдат възприемани предпазливо на този етап.

Макар да признава, че е "много обезпокоена" от набраната от президента преднина в социалните мрежи, Лори Колман смята, че Джо Байдън "все още има време" да навакса. "Щастлива съм да видя, че екипът му наистина засилва неговото присъствие в социалните мрежи", допълва тя. 

По БТА

Споделяне

Още от Свят

Какво показва отмяната на карантини за VIP- персони в България?