Пристанището на "морския сарай" на Доган е удължено незаконно с над 200 метра

Над двеста метра пристанище с вълнолом е достроено незаконно пред т.нар. морски сарай на Доган в Росенец. Преди удължаването не са издадени строителни книжа, а след това обектът е узаконен и вписан като частна собственост с аргумента, че е съществувал още през 80-те години на миналия век, съобщава сайтът "Биволъ".

Преди две седмици "Биволъ" разкри, че кеят на пристана за лодки пред сарая е пораснал с над 200 метра. До февруари 2018 кеят е дълъг около 50 метра, а към ноември 2019 г. към него са пристроени още 220 м. Новото мащабно съоръжение е с обща дължина 270 м. и оформя нова марина, в която могат да се приютят големи яхти.

За новите 220 м. градеж не съществува нито един документ за строителство, въпреки че става дума за строеж в акваторията на държавата, която е изключителна държавна собственост.

Фирмата "Хермес Солар", която по документи притежава сарая, е обявила новоизградената част от вълнолома за построена през 80-те години. Фирмата го вписва като собственост с корекция на стар нотариален акт, претендирайки за фактическа грешка.

Това се вижда в Констативен акт 57 том 9 дело 1759 на Служба по вписванията – Бургас, издаден на 18.03.2020 г., насред най-тежките карантинни мерки.

В него се посочва, че съществува "специализиран пристанищен обект" – хидротехническо съоръжение от две основни части, като първата част от 50 линейни метра била изградена през 70-те години на XX-век. На втори етап през 80 години на XX век допълнително са изградени 125 линейни метра съоръжение за защита от север и 85 линейни метра за защита от запад с ядро от стоманобетонови касети, с оформен кейов фронт и стоманобетонова монолитна стена, разделяща вълнолома на две нива.

От сателитните снимките се вижда, че допълнителни 210 линейни метра са построени изцяло след 2016 година, пише "Биволъ". Медията иска заповедите и решения по казуса, но регионалното министерство все още не ги е предоставило.

Новият вълнолом вече е отбелязан в кадастъра, въпреки че областният управител на Бургас и ДНСК не разполагат с книжата по случая.

В Кодекса за търговско корабоплаване изрично е посочено,че крайбрежни терени с цел строителство се отреждат само след предварително съгласуване с Министерството на отбраната и Министерството на транспорта. Пристанищата трябва да бъдат регистрирани в публичен регистър и да бъдат освидетелствани чрез Свидетелство за експлоатационна годност.

Яхтеното пристанище не фигурира и в извадката на пристанищната регистрова книга за района на отговорност на морската администрация в Бургас.

Споделяне

Още по темата

Още от България