Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пристигна първият влак "Сименс" за третия лъч на метрото

9 коментара
Пристигна първият влак "Сименс" за третия лъч на метрото

София получи първия влак на "Сименс" от общо двадесетте, които ще обслужват третата линия на метрото.

"Първият влак тръгна към София на 25 юни като транспортирането му се извършваше основно през нощта със специален извънгабаритен транспорт. Влаковете са с висока енергийна ефективност и поради олекотената им конструкция, имат и по-нисък разход на енергия", написа кметът на София Йорданка Фандъкова в профила си във Фейсбук.

Третият лъч на метрото ще е с дължина от 16 километра. Той ще свърже кварталите "Левски Г" и "Горна баня" с 12 метростанции. Техните имена са "Стадион Георги Аспарухов", "Тракия", "Ген. Владимир Вазов", "Театрална", "Орлов мост", "Бул. Патриарх Евтимий", "Бул. Христо Ботев", "Медицинска академия", "Бул. България", "Бул. Цар Борис Трети", "Мизия", "Овча купел", "Овча купел II", Горна баня.

"Планираме първите 8 км от третата линия от бул. "Владимир Вазов" до "Красно село" да бъдат пуснати през 2019 г., а следващите 4 км, които преминават през "Овча купел" до "Околовръстния път" при Горна Баня да пуснем през 2020 година", пише Фандъкова.

Влакове "Сименс" са с автоматично управление за следене на скоростта, енергоспестяващи, като разполагат и със система за автоматично предаване на видеосигнал в кабината на машиниста. Предвидена е и възможност за управление на влака без машинист, но тя няма да бъде използвана.

Влаковете се доставят от обединение "Симетро София", съставено от "Сименс България", "Сименс Австрия" и "Неваг" (Полша). Цената им е 418.3 милиона лева без ДДС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Лизи Гугуткова
    #9

    На кой не му е скърцала гума и дрънчали железа в рашките влакчета...

  2. Fireball
    #8
  3. brambar
    #7
  4. Преслав
    #6

    "Сименс" са и скоростните влакове Сапсан в Русия, които се движат с около 250 км./ч. между Москва и Санкт Петербург. Това само за сведение, че самата Русия се доверява на тях, нищо че тук става въпрос за метро влакчета. Като ги гледам на снимката май пак са от тия тесните, но може да греша. Иначе току що се возих и изрично погледнах немските влакчета - едва ли някой се съмнява колко са удобни и по-широки, но това вероятно зависи от спецификата на софийското метро. Явно предпочитат по-малките,

  5. lubo
    #5

    Сравнението с руските влакчета ще е много поучително!!! Имаме да сравняваме: - пътникопоток (колко пътници влизат във влакчето, какъв е капацитета на час) - цената : колко излиза купуването на въпросните влакчета, разделени на пътнико-потока моята прогноза е: руските са поне два пъти по-добри. А сме купили германски, защото харчат по-малко ток (както каза и Фандъкова); дриги качества не съм чул да се споменават. А, можели да се ползват без кондуктор, ама друг път

  6. Лизи Гугуткова
    #4

    На тия любители на сибир е простено , че не знаят ,че досега влакчетата са само рашки.

  7. Преслав
    #3

    Аз не видях да се говори за "рашки" вагони ?Сименс са известни с практиката си да корумпират политици в бедни държави, та може и нашите да са облажили нещо. Но пък със сигурност техниката ще е качествена !

  8. ВАЛЕРИ ЦВЕТКОВ
    #2

    Нещо май изменихме сроковете: “Фандъкова е доволна, че третият метролъч ще свърже големи столични квартали и така ще има 12 км нови линии на метрото в София. 31 август 2019 г. е крайният срок, който е поставен на строителите. Кметицата подчерта, че ще се спестят 90 000 тона вредни емисии. Сега се строят 7 нови метростанции от третия метродиаметър, като на 17 % вече са изпълнени. Работи се в срок, констатира след инспекцията кметът Фандъкова. Вървим график, потвърди думите й и шефът на Столичния метрополитен Стоян Братоев.” 04.12.2016

  9. Лизи Гугуткова
    #1

    Хайде ,няма нужда до ги сравняваме с рашките вагони...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.