Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Проблеми със собствеността бавят развитието на летищата у нас

11 коментара
Проблеми със собствеността бавят развитието на летищата у нас

Концесията на летище Русе ще бъде одобрена от правителството до края на юни, съобщи министърът на транспорта Петър Мутафчиев по време на петъчния парламентарен контрол. Правителственото решение за обявяване на концесията се съгласува между ведомствата. По информация на Mediapool, срокът за това изтича днес. До края на месеца ще бъде готово и разширението на пътническия терминал в летище Бургас, което се извършва от концесионера “Фрапорт”.

“Имам сериозни притеснения за забавянето на процедурата около летището в Горна Оряховица”, призна транспортният министър от парламентарната трибуна. Аеропортът генерира сериозни загуби, но ведомството не може да инвестира в летището, защото е трудно да се обясни на обществото нуждата от наливане на пари в инфраструктура, която ще се отдава за ползване на частни собственици, поясни Мутафчиев. Забавянето е заради собствеността на летището, чиято голяма част е в активите на Министерство на отбраната (МО).

Подобни проблеми спъват и разширението на пловдивското летище. Транспортното ведомство се опитва да се договори с МО за терен, който се намира в централната част на проекта, за разширение на летище Пловдив, като се подготвя вариант  за заменяне с друг парцел.

Отдаването на частен оператор на двете централни гари – София и Пловдив, ще се прави по различен от досегашния метод за концесиониране, поясни пред народните представители Петър Мутафчиев. Първо ще се обяви конкурс за идеен проект за развитие на градските зони около транспортните центрове и ще се направи обществено обсъждане на представени проекти. От тях ще се избере един проект, въз основа на който ще се предложи концесията на двете гари.

Подготвят се документите за отдаване на концесия на интермодалния пристанищен терминал в Лом и терминала на пристанище Сомовит. . Икономическият анализ за отдаването на пътническата гара на пристанище Видин е показал, че е неефективно да се пуска на концесия само публично- държавната собственост, защото теренът е много малък, каза транспортният министър. Той поясни, че на 27 юни ще се срещне с кмета на Видин Иван Ценов, да разговаря за възможностите за прехвърляне на общинския терен край реката на транспортното ведомство.

Проблем има и със собствеността на земята около пътническия терминал на пристанището в Русе. Разговорите с частните собственици там са на финала, коментира Петър Мутафчиев. В края на месеца ще има резултат от тях. Спорният терен там е над 320 кв.м., но се намира на такова място, че без него е трудно да се развие модерен порт, каза транспортният министър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. СССРейчо
    #12

    червената мафия заграбва всичко.

  2. n5h1
    #11

    След 20 години циганите ще са 2/3 от населението между 1 и 40 години ,а те имат страх от високо , та предлагам летищата у нас да станат модерни цигански квартали .

  3. П. Петров
    #10

    Няма ли да го концесионират?

  4. neli
    #9

    njama, zastoto tam ima evropeiski pari i ot ispa i ot bankata i durgavata trjabva da gi vrusta tezi pari na evropeicite. Ina4e turgovskite plosti na novija terminal bjaha koncesionirani ot V.Bogkov oste predi da go postrojat

  5. Озадачен
    #8

    аз пък много съм замислен за съдбата на летището в Горно Нанадолнище, дето също ше кацат интернационални самолети! Що не вземем да коментирами и него! То иначе си е селска мера, но като пуснат овцете да го опасат си ставе летище! Ше каза там тези интернациолани саломети! Ше кацат! какво толкова

  6. AHA
    #7

    Защото се управлява от хора, които са сложени да генерират загуби.Схемата е "да го направим губещо и евтино"А че се инвестира преди да се отдаде на концесия е факт и министъра няма никакви притеснения от обществото.Вярно в Русе няма нищо, даже и писта няма вече, но в Г.Оряховиц и Пловдив си има всичко, имат си международен статут и приемат международни полети.Които бави концесиите, го прави явно за пазарлък.

  7. П. Петров
    #6

    Причината е друга. Ако летището се концесионира, ще има съкращение, а има ли съкрашентия в Сф правителството пада.В прованса е друго, броженията са далеч, и Гоце и Станишев са спокойни. А т. нар. "инвестиции" на ТИМ в Терминал 5 в летище Варна са в преустройване на един хангар, без звукоизолация, без едно барче кока-кола да си купиш.И такси в касите на столетницата, мама й да еба.

  8. edin
    #5

    Abe, zasto da se strahuvame ot Russia, nie si imame TIM. Te i beztova izkupiha cialata BG. darjava...........

  9. NPaine
    #4

    abe vie ste egati mrunkalata vsi4ki.produljavajte da si se samosujalqvate...

  10. az
    #2

    Trqbva da se barza v tozi mandat vsichko da se koncesionira,za da se napalni chervenata kasichka,che posle da ne se palni druga kasichka.No taka ili inache letishtata shte se koncesionirat-ili ot nashite ili ot vashite.A posle nqmalo pari za pensii, za zaplati na lekari i uchiteli. Ami kak da ima,kogato politicheskata mafiq krade ot nacionalniq prihod milioni evro letishtni taksi i gi podarqva sreshtu komisionni i dalgosrochni obeshtaniq na razni dashni biznesmeni.A vii pensionerpak glasuvaite za vashata si partiq.Tq se griji za Vas:))))

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.