
Първият ден от функционирането на железопътния тунел "Мармарай" под пролива Босфора, официално открит на 29 октомври, бе белязан от редица проблеми, съобщават турските вестници цитирани в четвъртък от БТА.
В информация на в. "Хюриет", озаглавена "Приключението Мармарай", е посочено, че още от сутринта вчера (малко след 8 часа) са започнали проблемите за "мегапроекта на века" със спиране на тока за няколко минути. Заради прекъсването на електричеството пътниците били принудени да слязат от влака и да вървят десет минути по релсите под Босфора, за да стигнат до аварийните изходи.
По обяд пътуванията в тунела "Мармарай" отново били спрени заради повреда, причинена от натискането на бутоните за спешно спиране.
В 14,10 часа движението в тунела е спряно за трети път. Заради повреда на врата на влака пътуванията са били прекратени за половин час. След като машинистът е наредил пътниците да освободят влака, между няколко граждани възникнала и кавга, заради което се намесила полицията.
Турските вестници цитират премиера Реджеп Тайип Ердоган, който по време на посещението си в Измир обвини тези, които са натискали бутоните за спешно спиране "в опит да предизвикат съмнения" за сигурността в новия тунел.
Хората, които се наложи да вървят пеш по релсите при спирането на тока са снимали с телефоните си и са качили заснетото в социалните мрежи. Турският министър на транспорта, мореплаването и съобщенията Бинали Йълдъръм посочи във връзка със снимките в социалните мрежи, че те "са се превърнали в клюкарска мрежа". Йълдъръм заяви, че спирането на тока в тунела "Мармарай" се дължало на проблем в цялата електрическа мрежа на града, пише в. "Радикал".
Турските издания припомнят обаче обещанието на министър на транспорта, че в тунела "Мармарай" няма да има никакви спирания на тока.
В. "Хюриет" пише, че Съюзът на камарите на турските инженери и архитекти (ТММОБ) бе публикувал предупреждение, в което се казва, че в част от линията "Мармарай" все още няма активна електронна система за сигурност. Според ТММОБ подводният тунел е изложен на риск от пропукване на определени места, заради което може да проникне вода в тунела. Под въпрос е и устойчивостта на "Мармарай" в случай на земетресение, тъй като регионът Мармара е намира в силно сеизмична зона.
"Радикал" съобщава, че в първия ден от работата на железопътния тунел "Мармарай" са били превозени 300 хиляди пътници, което е много повече от очакваните 200 хиляди.
Турските издания отбелязват, че огромният интерес към пътуването по "Мармарай" се дължи на факта, че превозите в продължение на 15 дни от откриването му са безплатни.
В. "Миллиет" съобщава, че "Мармарай ще има и свой брат" във връзка с плановете на правителството през 2015 г. да бъде открит втори подводен тунел под Босфора. Вторият тунел обаче ще бъде само за автомобили и микробуси. Тунелът ще е на два етажа - на единия ще се движат колите в едната посока, а на другия в обратната посока. Тунелът ще бъде изграден между истанбулските квартали Казлъчешме и Гьозтепе и автомобилите ще изминават разстоянието между тях за 15 минути.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент