Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Проблеми в първия ден на истанбулския тунел "Мармарай"

8 коментара
Проблеми в първия ден на истанбулския тунел "Мармарай"

Първият ден от функционирането на железопътния тунел "Мармарай" под пролива Босфора, официално открит на 29 октомври, бе белязан от редица проблеми, съобщават турските вестници цитирани в четвъртък от БТА.

В информация на в. "Хюриет", озаглавена "Приключението Мармарай", е посочено, че още от сутринта вчера (малко след 8 часа) са започнали проблемите за "мегапроекта на века" със спиране на тока за няколко минути. Заради прекъсването на електричеството пътниците били принудени да слязат от влака и да вървят десет минути по релсите под Босфора, за да стигнат до аварийните изходи.

По обяд пътуванията в тунела "Мармарай" отново били спрени заради повреда, причинена от натискането на бутоните за спешно спиране.

В 14,10 часа движението в тунела е спряно за трети път. Заради повреда на врата на влака пътуванията са били прекратени за половин час. След като машинистът е наредил пътниците да освободят влака, между няколко граждани възникнала и кавга, заради което се намесила полицията.

Турските вестници цитират премиера Реджеп Тайип Ердоган, който по време на посещението си в Измир обвини тези, които са натискали бутоните за спешно спиране "в опит да предизвикат съмнения" за сигурността в новия тунел.

Хората, които се наложи да вървят пеш по релсите при спирането на тока са снимали с телефоните си и са качили заснетото в социалните мрежи. Турският министър на транспорта, мореплаването и съобщенията Бинали Йълдъръм посочи във връзка със снимките в социалните мрежи, че те "са се превърнали в клюкарска мрежа". Йълдъръм заяви, че спирането на тока в тунела "Мармарай" се дължало на проблем в цялата електрическа мрежа на града, пише в. "Радикал".

Турските издания припомнят обаче обещанието на министър на транспорта, че в тунела "Мармарай" няма да има никакви спирания на тока.

В. "Хюриет" пише, че Съюзът на камарите на турските инженери и архитекти (ТММОБ) бе публикувал предупреждение, в което се казва, че в част от линията "Мармарай" все още няма активна електронна система за сигурност. Според ТММОБ подводният тунел е изложен на риск от пропукване на определени места, заради което може да проникне вода в тунела. Под въпрос е и устойчивостта на "Мармарай" в случай на земетресение, тъй като регионът Мармара е намира в силно сеизмична зона.

"Радикал" съобщава, че в първия ден от работата на железопътния тунел "Мармарай" са били превозени 300 хиляди пътници, което е много повече от очакваните 200 хиляди.

Турските издания отбелязват, че огромният интерес към пътуването по "Мармарай" се дължи на факта, че превозите в продължение на 15 дни от откриването му са безплатни.

В. "Миллиет" съобщава, че "Мармарай ще има и свой брат" във връзка с плановете на правителството през 2015 г. да бъде открит втори подводен тунел под Босфора. Вторият тунел обаче ще бъде само за автомобили и микробуси. Тунелът ще е на два етажа - на единия ще се движат колите в едната посока, а на другия в обратната посока. Тунелът ще бъде изграден между истанбулските квартали Казлъчешме и Гьозтепе и автомобилите ще изминават разстоянието между тях за 15 минути.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #8

    А-а, умрели са те да идват насам. Може само ако ни прескочат, та чак в Германия. От южната ни граница до Истанбул жива душа не можеш да видиш по пътя, като изключим Одрин.

  2. Анонимен
    #7

    Гицке, не се притеснявай! В Истанбул сега има към 15 милиона души. Можем да си представим по 7.5 милиона на изток и на запад от Босфора, като 2 млн. души пътуват в едната посока всеки ден, но после си се връщат ;) Ние в БГ не усещаме никакво напрежение от наличието на толкова много хора в Евроепйската част на Истанбул, също няма да усетим облекчение, ако всички те се преселят нейде из азиатска част на Турция. Нахлуване, като това през 14-и век - е ясно, че не може да има! Споко ;)

  3. Анонимен
    #6

    2: името произлиза от обединяването на турските думи за Мраморно море (MARMARA) и релса (ray). Не е от английски този път ;)

  4. Анонимен
    #5

    Кое от двете? 3 Рай или рей на турски значило релсов път.

  5. Анонимен
    #4

    Гицка Ако заминат на Изток, в Европа ще почувстваме облекчение. Ами ако нахлуят на Запад??? ""Радикал" съобщава, че в първия ден от работата на железопътния тунел "Мармарай" са били превозени 300 хиляди пътници, което е много повече от очакваните 200 хиляди. Турските издания отбелязват, че огромният интерес към пътуването по "Мармарай" се дължи на факта, че превозите в продължение на 15 дни от откриването му са безплатни."

  6. Анонимен
    #3

    Рай или рей на турски значило релсов път.

  7. Анонимен
    #2

    Q&A Не е ли Мармарей, бре й? Marmaray - игра на думи турски и английски*? *ray - лъч. Като Лъч на Софийско метро. "Проблеми в първия ден на истанбулския тунел "Мармарай""

  8. Анонимен
    #1

    Пък ние си имаме Дунав мост 2 с проблеми.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.