Проблеми в първия ден на истанбулския тунел "Мармарай"

Проблеми в първия ден на истанбулския тунел "Мармарай"

Първият ден от функционирането на железопътния тунел "Мармарай" под пролива Босфора, официално открит на 29 октомври, бе белязан от редица проблеми, съобщават турските вестници цитирани в четвъртък от БТА.

В информация на в. "Хюриет", озаглавена "Приключението Мармарай", е посочено, че още от сутринта вчера (малко след 8 часа) са започнали проблемите за "мегапроекта на века" със спиране на тока за няколко минути. Заради прекъсването на електричеството пътниците били принудени да слязат от влака и да вървят десет минути по релсите под Босфора, за да стигнат до аварийните изходи.

По обяд пътуванията в тунела "Мармарай" отново били спрени заради повреда, причинена от натискането на бутоните за спешно спиране.

В 14,10 часа движението в тунела е спряно за трети път. Заради повреда на врата на влака пътуванията са били прекратени за половин час. След като машинистът е наредил пътниците да освободят влака, между няколко граждани възникнала и кавга, заради което се намесила полицията.

Турските вестници цитират премиера Реджеп Тайип Ердоган, който по време на посещението си в Измир обвини тези, които са натискали бутоните за спешно спиране "в опит да предизвикат съмнения" за сигурността в новия тунел.

Хората, които се наложи да вървят пеш по релсите при спирането на тока са снимали с телефоните си и са качили заснетото в социалните мрежи. Турският министър на транспорта, мореплаването и съобщенията Бинали Йълдъръм посочи във връзка със снимките в социалните мрежи, че те "са се превърнали в клюкарска мрежа". Йълдъръм заяви, че спирането на тока в тунела "Мармарай" се дължало на проблем в цялата електрическа мрежа на града, пише в. "Радикал".

Турските издания припомнят обаче обещанието на министър на транспорта, че в тунела "Мармарай" няма да има никакви спирания на тока.

В. "Хюриет" пише, че Съюзът на камарите на турските инженери и архитекти (ТММОБ) бе публикувал предупреждение, в което се казва, че в част от линията "Мармарай" все още няма активна електронна система за сигурност. Според ТММОБ подводният тунел е изложен на риск от пропукване на определени места, заради което може да проникне вода в тунела. Под въпрос е и устойчивостта на "Мармарай" в случай на земетресение, тъй като регионът Мармара е намира в силно сеизмична зона.

"Радикал" съобщава, че в първия ден от работата на железопътния тунел "Мармарай" са били превозени 300 хиляди пътници, което е много повече от очакваните 200 хиляди.

Турските издания отбелязват, че огромният интерес към пътуването по "Мармарай" се дължи на факта, че превозите в продължение на 15 дни от откриването му са безплатни.

В. "Миллиет" съобщава, че "Мармарай ще има и свой брат" във връзка с плановете на правителството през 2015 г. да бъде открит втори подводен тунел под Босфора. Вторият тунел обаче ще бъде само за автомобили и микробуси. Тунелът ще е на два етажа - на единия ще се движат колите в едната посока, а на другия в обратната посока. Тунелът ще бъде изграден между истанбулските квартали Казлъчешме и Гьозтепе и автомобилите ще изминават разстоянието между тях за 15 минути.

Споделяне
Още по темата
Още от Балкани