Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Продължава да расте пазарът на безалкохолни бири – изпили сме над 5.5 млн. л през 2022 г.

1 коментар
Продължава да расте пазарът на безалкохолни бири – изпили сме над 5.5 млн. л през 2022 г.

Нов ръст на потреблението на безалкохолни бири в България и изпити 5.570 млн. т от безградусовото пиво пред 2022 г., отчете Съюзът на пивоварите в България в четвъртък. Година по-рано увеличението на консумацията на безалкохолна бира бе 22 на сто.

Продължаващата поредна година тенденция е провокирана от стремежа към активен и здравословен начин на живот, особено сред по-младите потребители на възраст 18-30 години. Те все по-често избират напитки с по-ниско или нулево съдържание на алкохол.

Продължава разширяването и на сегмента на премиалните бири - най-вече в столицата и големите градове.

Като цяло през 2022 г. в страната са продадени 5.230 млн. хектолитра бира. От тези количества делът на продажбите в стъклени бутилки е 21 на сто, в РЕТ бутилки – 50%, в кенове – 25% и в кегове – 4%. Традиционно лагер бирата тип Pils е с най-висок пазарен дял от 93-95 на сто.

Близо 30 нови продукта са пуснали през миналата година на пазара пивоварните, което не се е случвало в последните десет години. Така вече предлаганите марки и асортимент бира надхвърлят 200.

Маркетинговите изследвания показват, че за избора на българския любител на пивото, най-важни са вкусът и ароматът на напитката, стилът бира, а едва след това се нареждат цената и марката. Пивоварите припомнят още, че според регулярните Омнибус проучвания на агенция ИПСОС, през миналата година бирата задържа позициите си на най-често консумирана и предпочитана напитка у нас след минералните води. 57% от активните потребители на пенливата течност са убедени, че тя е подходящо за тях питие, а 33 на сто от анкетираните са на мнение, че при умерена консумация, пивото е част от здравословния начин на живот.

Пивоварните отчетоха също така, ме капиталовите инвестиции на бранша да достигнали рекордните 66 млн. лв. Повечето от тях са за зелени нововъведения – изграждане на собствени възобновяеми енергийни източници, производствено и логистично смарт оборудване с висок коефициент на пестене и оползотворяване на ресурсите. Анализите показват, че всички пивоварни компании, които са направили вложения в иновации за оптимизиране на управлението и използването на ресурсите, повишават производителността на труда, имат по-добро представяне на пазара и постигат по-висока репутация.

И през 2022 г. секторът осигурява работна заетост за близо 25 000 души. От тях 2150 - или 9%, са директно работещите в бирените компании, 32 на сто са във веригата на доставките и 59% в търговията, заведенията и туризма. Средният осигурителен доход на заетите в производството на пиво и малц" е нараснал с над 20% спрямо 2021 г.

Производството и продажбите на бира в България генерират над 350 млн. лева приходи за националния бюджет. В отчета на Агенция "Митници" за 2022 г., е посочено, че постъпленията от акциз за бира имат ръст от 3.4 на сто, спрямо събраните приходи през 2021 година. Добавената стойност на индустрията се изчислява на 540 млн. лева.

Членуващите в Съюза на пивоварите седем бирени компании общо произвеждат 99% от пивото в страната. Това означава, че почти всяка изпита у нас бира е дело на българските пивовари, които се конкурират помежду си.

",Силната конкуренция е абсолютно в полза на консуматорите, тъй като осигурява прозрачност и безкомпромисност по отношение на качествените характеристики на бирената категория и е двигател за цялостното развитие на бранша", коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на браншовата организация.

В Съюза на пивоварите в България членуват ",Болярка ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България", "Ломско пиво" и "Доровски инвест".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Козин Човков
    #1

    А как върви пазарът на безалкохолните ракии?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.