Продължава спадът на печалбата на Мтел

Продължава спадът на печалбата на Мтел

Поредно тримесечие на спад на приходите и сравнимата печалба преди облагане отчете за  периода юли-септември 2015 г. Мтел. Това е 27-ото намаление от началото на 2009 г. и се дължи на поетапно въведените тавани за цените на роуминг в Европейския съюз, както и на засилената конкуренция. За последно телеком операторът отчете ръст на приходи и печалба на годишна база през четвъртото тримесечие на 2008 г.

През третото тримесечие на тази година тенденцията продължава със спад от под 9 на сто спрямо година по-рано, когато печалбата преди облагане е била 37.6 млн. евро, а сега е 34.4 млн. лв. Това е отражение на свитите приходи на дружеството, които са намалели от 93.7 млн. евро на 88.3 млн. евро а двата сравними периода на тази и миналата година.

Мтел е направил над 14 млн. евро инвестиции в отчитания сега период, съобщава компанията и допълва, че има значителен ръст при клиентите на мобилен интернет с над 30 на сто и повече от 50 процента увеличение при ТВ абонатите.

Телекомът е увеличил пазарния си дял на мобилния пазар спрямо същия период на миналата година и той е 38,6 процента. В мобилния сегмент българският телеком регистрира повече клиенти на мобилни гласови услуги, които са се увеличили с 3.9 процента до близо 4.3 милиона души. Средното потребление на минути от клиент се е повишило с 4.3 на сто спрямо същия период на миналата година, като средният месечен приход от абонат е 5.6 евро. При мобилния интернет увеличението на клиентите е 32.8 процента, с което Мтел отчита над 300 000 абонати в този сегмент.

На фиксирания пазар компанията регистрира ръст от 32.7 на сто при фиксираните линии за достъп, които през третото тримесечие на 2015 година са над 200 000. Най-голямо във фиксирания сегмент е увеличението, което Мтел има при ТВ абонатите. От 80 700 през същия период миналата година те са достигнали до над 124 000 или с 53.8 процента повече в третото тримесечие. Това се дължи преди всичко на сателитната телевизия, която компанията предлага от септември 2014 година. Средният приход от фиксирана линия е 11.5 евро, показва отчетът на телекома.

От Мтел посочват, че допълнително ще засилят ролята си на фиксирания пазар след интеграцията на кабелния оператор "Близу" (blizoo) и неговото консолидиране във финансовите резултати за следващото тримесечие на 2015 година.

Компанията-майка на Мтел – "Телеком Аустрия" (Telekom Austria Group), отчита стабилни резултати за деветмесечието. Печалбата преди данъци на групата се е увеличила с 1.7 на сто до 1.0517 млрд. евро. Клиентите на мобилни и фиксирани услуги на групата също нарастват със съответно 1.4 и 7.8 процента въпреки лекия спад от 1.2 на сто на общите приходи, причинен основно от разходи по валутни операции.

През третото тримесечие групата финализира три сделки за придобивания, които показват нейното желание за разрастване в Източна Европа. Освен придобиването на blizoo от Мтел, "Телеком аустрия" купи словенския фиксиран оператор Amis, а притежаваният от групата Vip Operator в Македония получи разрешение да се слее с дъщерното дружество на Телеком Словения в страната - ONE.

Споделяне
Още от Бизнес

Вярвате ли на приказката на Божков за Али Баба и подкупите към управляващите?