Продължава търсенето на изчезналия малайзийски самолет на океанското дъно

Издирването на изчезналия лайнер на малайзийските авиолинии в Индийския океан отново беше прекъснато за известно време, тъй като технически проблеми принудиха подводния робот да излезе на повърхността, предаде Ройтерс.

Масираното търсене по вода и суша на изчезналия полет 370 продължава на около 2000 км от брега на Пърт. Основните надежди за намиране на първите следи от самолета, изчезнал преди близо шест седмици, се възлагат на автономния подводен робот "Блуфин 21". След като излезе на повърхността в сряда поради технически проблем, данните от подводните сонари не отчетоха никакви открития. По-късно роботът поднови търсенето си, което навлиза в 40-ия си ден.

С включването на робота търсенето навлезе в нова, по-бавна и по-методична фаза. По данни, получени от служители на американския флот, роботът може да има нужда от до два месеца, за да претърси зоната от 600 квадратни километра, където се смята, че най-вероятно е изчезнал самолетът. Дълбоководната зона, която се претърсва в момента, е платото Зенит. То никога не е било картографирано, защото не е част от икономическата зона на нито една страна. Според морския геолог Робин Биймън от университета Джеймс Кук платото вероятно съдържа утайка от микроорганизми, на фона на която големите метални предмети ще изпъкват ясно.

Координаторът на издирването Ангъс Хюстън заяви, че то е най-скъпото в историята на авиацията. В него участват 11 военни самолета, 3 граждански самолета и 11 кораба, които претърсват район с площ 55 151 квадратни километра.

Малайзийските власти все още не изключват възможността изчезването на самолета да се дължи на технически причини. Според тях обаче наличните доказателства сочат, че той е бил отклонен нарочно от курса си.

Още по темата
Още от Свят

Какво може да се очаква от новия председател на антикорупционната комисия?