Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Продажбата на “БДЖ Товарни превози“ пак отложена заради запора на акциите

Очаква се идната седмица да се подпише погасителен план за част от дълга на компанията-майка

1 коментар
Продажбата на “БДЖ Товарни превози“ пак отложена заради запора на акциите

За трети път са отложени сроковете по приватизацията на “БДЖ Товарни превози“, съобщиха от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол в петък, когато изтичаше крайният срок за внасяне на депозит за участие в конкурса, а до 15 часа на 29 април трябваше да се внесат и самите оферти от четиримата кандидат-купувачи на дружеството, което е с най-голям дял на пазара на железопътни превози у нас.

 

Новите срокове са изместени с повече от месец и предвиждат до 7 юни да се внене депозит от 20 млн. евро, което реално ще очертае участниците в надпреварата, и до 10 юни – получаване и на самите оферти, които ще се оценят и класират от агенцията.

 

Поредното удължаване на срока за продажбата на целия капитал на дружеството, с чиито приходи се очаква компанията майка “Холдинг БДЖ“ да покрие част от просрочените си дългове, е по искане на кандидат-купувачите.

 

Това са румънската “Груп Феровиар“, която притежава у нас мажоритарния дял в “Българска железопътна компания“ и е основният конкурент на БДЖ, австрийската финансова група “Донау Финанц“, собственикът на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев, който с брат си Георги е регистрирал за покупката на БДЖ “Товарни превози“ дружеството “Бългериан Карго Експрес“, и “Първа инвестиционна банка“.

 

Всички те засега остават в играта, няма отказали се, твърдят от приватизационното ведомство.

 

Потенциалните купувачи обаче искали да се изчака решаването на казуса със запорираните в началото на февруари с решение на Софийския градски съд акции на продаваното дружество. Това стана по искане на германско-ирландска банка “Депфа банк“ (Depfa bank). Тя притежава облигации от първия облигационен заем на "Холдинг БДЖ" и има да взема около 6.3 млн. лв. от жп превозвача.

 

Запорът върху акциите притеснява кандидатите, които не искат да внасят депозит и да участват в надпреварата за утежнени активи.

 

Изпълнителният директор на “Холдинг БДЖ“ Чавдар Трендафилов каза пред Mediapool, че очаква скоро с “Депфа банк“ да се финализира споразумението за разсрочено плащане на задълженията по облигациите и кредиторът да поиска от съда да вдигне запора върху акциите на товарните жп превози.

 

Вече е подписан меморандум, който урежда проекта на споразумението между двете страни за уреждане на това задължение на “Холдинг БДЖ“. Очаква се окончателният документ с разсрочения погасителен план и начините за обезпечаване на вземанията да се подпише в един от двата работни дни на следващата седмица, каза Трендафилов.

 

След това банката трябва да поиска сваляне на запора, за което има достатъчно време до 7 юни, според него.

 

Холдинг БДЖ“ продължава преговорите и с останалите си кредитори за изготвяне на разсрочени погасителни планове и възможностите за плащането на вноските, каза още шефът на дружеството.

 

Държавният жп превозвач има общо дългове за над 716 млн. лв. От продажбата на “БДЖ “Товарни превози“, което също има дългове над 114 млн. лв., които новият собственик трябва да погаси, се очакват приходи от над 100 млн. лв., като служебният министър на транспорта Кристиан Костов каза, че дружеството няма да се продава на всяка цена. Какви са опциите ако обаче се провали приватизацията, не е коментирано.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #1

    “Груп Феровиар“ froviar: румънска дума означаваща железници. Българските простаци трябва да наричат България: Бългериан

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.