Продажбите на Apple Watch започнаха в отбрани бутици

Продажбите на Apple Watch започнаха в отбрани бутици

След като Бионсе, Фарел Уилямс, Карл Лагерфелд и други знаменитости вече получиха своите "умни часовници" на Apple, от петък и обикновените простосмъртни за пръв път имат тази възможност. Малка група японски техноманиаци се наредиха на опашка в Токио да станат първите, които ще си купят Apple Watch от избрани магазини, но засега няма признаци, че този продукт ще предизвика фурора, който обикновено съпровожда излизането на пазара на всеки нов продукт на американския технологичен гигант.

За момента желаещите могат да си купят устройството само от шепа бутици и универсални магазини сред които The Corner в Берлин, Colette в Париж, Maxfield в Лос Анджелис, Dover Street Market в Токио и Лондон.

Apple ухажваше търговците да помогнат в представянето на часовника като модно изделие, а не просто като поредното технологично устройство.

Цялата първа партида смартчасовници, които можеха да бъдат предварително поръчани онлайн преди две седмици, са продадени за шест часа. От Apple не са съобщили официални данни за продажбите, но според анализатори предварителната заявка е била за 1.2 – 1.3 милиона броя. Това прави Apple абсолютен лидер на пазара на смартчасовници, изпреварвайки както Samsung, така и Pebble, пише сп. "Икономист" в онлайн изданието си. Това обаче има значение, само ако смартчасовниците се докажат като трайна продуктова категория, а не карткотрайна мания. Все още е рано да се каже: както с пускането в продажба на iPad, много от първите купувачи на Apple Watch са или заклети фенове на Applе или хора от технологичния бранш и медиите, които се интересуват от потенциала на продукта.

Когато са съчетани с iPhone, "умните часовници" на Apple дават възможност на притежателя им да си проверява мейла, да слуша музика, да се обажда по телефона, да следи различни здравни показатели като например колко калории изгаря при тренировка, какъв е сърдечният му ритъм и пр.

Устройството, което е с миниатюрен екран, все още не може да бъде купено в магазините на Apple, а вместо това през последните две седмици можеше да бъде поръчано онлайн. По този начин драстично се съкращават опашките, които обикновено се образуваха по-рано за предишните нови продукти на Apple.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес