Продажбите на нови автомобили в ЕС растат, в България намаляват

Дори в Гърция е регистриран ръст от над 12 на сто

Продажбите на нови автомобили в ЕС растат, в България намаляват

Продажбите на леки автомобили в ЕС са нараснали със 7,3 процента на годишна основа през февруари, сочат публикуваните във вторник данни на Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA).

Общо регистрациите на нови автомобили са достигнали 924 400. Пазарът бележи растеж за 18-ти пореден месец. Обратно на общата тенденция продажбите на нови коли в България намаляват.

Продажбите на автомобили е следен отблизо показател за икономическото състояние. През предходните години продажбите в ЕС спадаха, тъй като блокът бе засегнат от рецесия, но през последните месеци се наблюдава съживяване, тъй като кризата постепенно отстъпва.

На големите европейски пазари показателят бележи най-голям растеж в Испания (26,1 процента), в Италия (13,2 процента) и във Великобритания (12 процента).

Растежът на продажбите е бил под средния за ЕС на двата най-големи пазара в Европа - Германия (+6,6 процента) и Франция (+4,5 процента).

В Гърция, която изпитва сериозни икономически затруднения и несигурност около изхода от преговорите за спасителния финансов пакет за страната, продажбите на автомобили са се увеличили с 12,4 процента.

В България новите регистрации на автомобили бележат спад от 2,6 процента на годишна основа през февруари, когато са регистрирани 1481 автомобила, се посочва на сайта на асоциацията.

Освен в България показателят се понижава в Австрия, Белгия, Кипър, Дания, Естония, Финландия, Латвия, Литва, Люксембург и Словакия.

Сред автомобилопроизводителите на челно място е Фолксваген (Volkswagen) с растеж на продажбите от 11,1 процента, а пазарният дял на компанията се е повишил до 25,3 процента спрямо 24,4 процента през февруари миналата година.

Пежо-Ситроен (PSA Peugeot Citroеn) е на второ място с 11,4 процента от пазара, следван от Рено (Renault) с дял от 10,3 процента, Фиат-Крайслер (Fiat-Chrysler) - със 7 процента, Форд (Ford) - с 6,6 процента и Опел (Opel) - с 6,4 процента.

Сред азиатските марки Мицубиши (Mitsubishi) бележи скок на продажбите от 47,1 процента, Нисан (Nissan) отчита повишение от 18,1 на сто, Тойота (Toyota) - от 7,6 процента, Киа (Kia) - от 7,2 процента, Хюндай (Hyundai) - от 0,8 на сто.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Как да бъде увековечен художествено Бойко Борисов?