Продажбите на персонални компютри в света бързо нарастват

Продажбите на персонални компютри в световен мащаб през второто тримесечие на тази година се увеличиха с най-бързото темпо от 2000 г. насам, като надминаха прогнозите на анализатори и производители. Това съобщи снощи АП, която цитира данни от две фирми за проучване на пазара.

Около 33 млн. персонални компютри са продадени от 1 април до 30 юни - със 7,6 на сто повече в сравнение със същия период на м.г. Резултатът е по-добър от прогнозата на анализаторите една от фирмите, Ай Ди Ес, за увеличение с 4,1 на сто.

Другата фирма, Гартнър дейтакуест използва малко по различна методика, изчислява увеличението на 10 процента. Начело в класацията с най-много продадени компютри е компанията Дел компютър, следвана от Хюлет-Пакард, Ай Би Ем и Фуджицу-Сименс.

Според Ай Ди Си на пето място в некончателната класация е Тошиба, докато Гартнър дейтакуес поставя на това място друга японска компания - НЕК. Изглежда компаниите Дел и Хюлет-Пакард увеличават преднината си пред конкуренцията в сравнение с миналата година.

Според двете изследователски фирми всяка от тях е продала по повечме от пет милиона персонални компютъра, докато третият в класирането Ай Би Ем има продадени 2,1 милиона.

Дел е продала над 5,9 млн. компютъра в целия свят през второто тримесечие, с 29 на сто повече в сравнение със същия период на миналата година, и пазарният ѝ дял се е увеличил от 14,9 процента на 17,8, посочи Ай Ди Си.

Пазарният дял на Дел само в САЩ е бил 31,1 на сто през второто тримесечие на 2003 г., което и приблизително колкото сборът от продажбите на следващите четири компании в класацията, посочи Гартнър дейтакуест.

Според Ай Ди Си резултатът се дължи на добрите продажби в чужбина и на стратегията на Дел да атакува специфични възрастови сегменти от населението. Хюлет-Пакард увеличи пазарния си дял в световен мащаб до 16,2 на сто от 15,4 през второто тримесечие на миналата година.

Продажбите на компютри в САЩ са нараснали с 8,1 на сто според Ай Ди Си, като по-голямата част от увеличението се пада на индивидуалните потребители, докато Гартнър дейтакуест изчислява увеличението на 11,1 на сто. Покупките от страна на корпоративни клиенти са останали на сравнително ниско равнище, но показват признаци за подобрение.

По БТА

Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?