Проект: Четири часа забрана за колела в метрото

Тротинетки ще могат да се превозват по всяко време, предлага съветникът от "Демократична България" Владислав Панев

Проект: Четири часа забрана за колела в метрото

До четири часа да се намали забраната за превоз на велосипеди в столичното метро и занапред да важи само за най-пиковите часове - сутрин от 7 до 9 часа и вечер от 17 до 19 часа. Наред с това, да няма никаква забрана за превоз на тротинетки. Това се предлага в проект за изменение на Наредбата за условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична  община по отношение на заетостта на влаковете. Инициативата е на общинския съветник Владислав Панев от "Демократична България", който е и съ-председател на "Зелено движение". По проектът вече тече обществено обсъждане, като в него се уточнява, че превозът на колела и тротинетки в метрото трябва да остане безплатен.

Как е в момента?

По сега действащата наредба е тотално забранено вкарването на велосипеди във влакчетата на метрото до 21 часа в делничните дни. През почивните дни няма забрана.

Облекчението на тази регулация се предлага с цел да се  стимулира  комбинираният превоз - метро и велосипед за всички софиянци и най-вече за тези, които ползват личен автомобил. Гонената цел е вместо с кола, те да достигат до метрото с велосипед.

"Към  настоящия  момент  велосипедистите  са  силно  ограничени  откъм безопасен и удобен достъп от крайградските райони на София към компактния град. Велосипедистите имат възможност за  достъп само по съществуващата пътна мрежа, по която липсват  обособени велосипедни ленти за придвижване. Такива са заложени за осъществяване, но според приетия  "План  за  устойчива  градска  мобилност  на  Столична  община" (ПУГМ), това е планирано основно през периода 2026-2035 г., при това само към   някои   от   крайградските   територии", посочва Панев в мотивите си за по-широкото допускане на велосипедите в метрото.

В проекта се предлага също велосипеди да се допускат и в абтобусна линия 314 от село Бистрица до Младост с изключение на пиковите часове от 7 до 9 часа и от 17 до 19 часа и във всички крайградски линии.

За тротинетките решават ватмани и полицаи

Оказва се, че превозът на тротинетки във влаковете се тълкува в момента субективно от ватмани и полицаи в метрото. "Предлагаме разписване на изричен текст за превоз на индивидуални електрически превозни  средства, т.нар. тротинетки, тъй като получихме множество  сигнали  от  граждани,  че  част от  полицаите  в  метростанциите  и  контрольорите  в  обществения  транспорт ограничават достъпа на гражданите, поради спорно тълкуване  на настоящата наредба (превозът не е забранен към момента, но органите не правят разлика между велосипед и тротинетка)", каза Панев пред Mediapool.

В мотивите е посочено, че промените в наредбата няма да се отразят негативно на приходите на Центъра за градска мобилност. Резултатите за шестмесечието на Центъра за градска мобилност показват загуба от 13.3 милиона лева, 20 млн. лв. ръст на задълженията към доставчици, 11 млн. лв. - към свързани предприятия и 30 млн. лв. спад на приходите.

Споделяне

Още от България

Какво показва отмяната на карантини за VIP- персони в България?