Започнало е проектирането на участъци от пътя между Видин и Ружинци. Те са част от големия проект за изграждането на скоростния път между Видин и Ботевград, който се планира да бъде построен с европейски средства след 2014 г. Това съобщиха от областната администрация във Видин, предаде БТА.
С построяването на пътя, което не е ясно кога ще се случи, ще се реши проблема с преминаването на трафика през Димово и селата Бела,Скомля и Медовница.
Обектът получи ускорение след натиск на председателя на Народното събрание Михаил Миков, който влезе в парламента от Видин. Въпреки че търгът за проектирането на пътя беше обявен още през миналата година, а ценовите оферти на кандидатите отворени още през февруари 2013 г. договор не се подписваше заради недостиг на средства по оперативна програма "Транспорт".
Договорът с избрания изпълнител "Виа План – Бурда" е сключен на 16 юли 2013 г., показва справка в регистъра на обществените поръчки. Той е на стойност 870 901 лв. без ДДС. Дружеството трябва да проектира трасето на 37 км първокласен път от Видин до Димово, както и на още 22 км между Димово – Бела – Ружинци. Срокът за изпълнение на поръчката е 340 дни.
Изграждането на скоростния път между Видин и Ботевград е сред приоритетните проекти на оперативна програма "Транспорт" за следващия планов период по думите на транспортния министър Данаил Папазов.
В сряда обаче стана ясно, че парите за него едва ли ще стигнат. Причината е орязания бюджет на програмата. Топ приоритет по нея сред пътните проекти е довършването на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Този участък от 67 километра се очаква да погълне всички планирани средства по "Транспорт".
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
14 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Естествено, за северозападния край никога няма пари...
пътуването в този район е АД. Натоварено движение - невъзможно е да изпревариш колоната от ТИР-ове, изнервени водачи предприемащи рискови маневри и ето резултата - тежки катактрофи , съборена метална конструкция - а и още какво ли ни очаква. Това е пътувайки "боси по асфалта" Отдруга страна - ж.п. линията - пълна скръб. Влак за Дунав мост 2 не пътува , ж.п линията е сдала багажа, скоростта на влака е 40км/ч от София за Видин пътуваш 5-6ч и то според кефа на БДЖ началниците- разписание плачевно и влак - по никое време. АД! АД! АД! - това е Видинския край...
Само дето не Боко ряза лентата.
Луд умора нема!!!!!Как може да строиш мост,до който няма път за да стигнеш до него!!Така е като даваме властта на ПРОСТАЦИ и ИДИОТИ!Боко колко се перчеше с рязането на "лентата"
а стига с този мост у равно поле:))) нали си ходите сега пеш от 2-те страни:)))
Хубава работа ама българска. Построихме си мост, ама не и път към него. Пътя ще го построим едва когато моста рухне. И после се чудим защо не вървят нещата в България.
От Видин съм, но не храня много илюзии относно моста. На всички благи приказки за увеличение на трафика и оживяване на региона ще отговоря така: погледнете пътищата от Калафат и ще разберете, че нормален път към Западна/Северна Европа оттам НЯМА! Няма и да има, предвид планините в тази част. Просто благи приказки и илюзии...
гадно заглавийце, насъскващо.
От Ботевград до Видин трябвяа да е магистрала. Този път е част от Европейски коридор 4 и по него имаше много натоварено движение, включително на тирове, още преди изграждането на Дунав мост 2. Сега движението ще се увеличи още повече. След завършването на софийското околовръстно и магистрала "Струма" движението още веднъж ще се увеличи чувствително. Затова всяко друго решение, различно от магистрала, за пътя Ботевград - Видин ще е недостатъчно.
@4 Ако Боко върне окрадените милиарди, знайш ли ти какви пътища ще опашат родината?