Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Програмата на "Лидл" за пръв път финансира и медийни проекти

0 коментара
Част от получилите чекове за реализацията на своите проекти, сн. "Лидл"

Общо 365 хил. лв. ще бъдат инвестирани в подкрепа на 36 проекта в рамките на шестото издание на програмата "Ти и Lidl за нашето утре", като за първи път финансиране има и да медийни проекти.

Одобрените идеи бяха обявени от компанията във вторник на специално събитие в присъствието на националния омбудсман Диана Ковачева. Проектите имат за цел да достигнат до 300 325 души от 21 населени места в цяла България, допринасяйки за това хората да водят по-качествен и пълноценен начин на живот. В тазгодишното издание ще се реализират проекти в нови осем населени места – Карнобат, Крушаре, Тутракан, Чепеларе, Синеморец, Райново, Петрич и Садовец. Така населените места, до които достига ефектът на програмата от 2017 г. насам, стават 66 .

Пет са областите, в които тази година се финансират проекти. Осем са одобрените в темата #BeFair - за социална справедливост и равенство; шест - в #BeLocal - с фокус насърчаване на културата и опазване на историческото наследство; пет – в #BeActive – за активен начин на живот и граждански активизъм; и по седем проекта в темите #BeGreen - за идеи, свързани с опазването на околната среда, и в #BeVocal – в подкрепа на медийни и журналистически проекти.

Първите одобрени в новата медийна категория са четири регионални издания и трима индивидуални журналисти. Целта на новата категория, създадена с експертната подкрепа на Асоциацията на европейските журналисти – България, е да се даде повече гласност на социално значими теми и да се подкрепи т. нар. журналистика на решенията. Т

Тазгодишното издание беше също так апървото, в което право на участие имаха и младежи под 18-годишна възраст. Три от техните идеи за промяна получиха финансиране – две в категорията #BeGreen и една в категория #BeLocal.

“Ти и Lidl за нашето утре” е не просто най-голямата социално отговорна инициатива на "Лидл България". За нас този проект е мисия, в която вярва всеки един член на нашия екип", коментира при представянето на спечелилите финансиране Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на търговската верига.

"С всяка изминала година виждаме реалното отражение на усилията, които всички като общество влагаме в тази кауза. Защото онези 5 ст. от всеки касов бон, които заделяме, имат реално измерение. Те се превръщат в Жестословник, с който да помогнем за по-качественото образование на децата със слухови проблеми. Или в оборудвано музикално студио, за да дадем възможност на българските таланти да се развиват. Ние сме платформата, която подпомага тези идеи, дава им фокус и гарантираме, че тяхното изпълнение ще се случи и те ще имат устойчив характер. Вярвам, че заедно ще продължим да правим утрешния ден по-хубав", допълни тя.

Грант в подкрепа на децата със специални образователни потребности връчи общественият защитник Диана Ковачева. Тя избра да отличи проекта на Фондация “Св. Николай Чудотворец” от Добрич – "Многообразие и равенство в "Чудната градина". Той е част от категорията #BeFair и целта му е да създаде пространство, в което да бъдат провеждани интерактивни обучителни сесии на открито, работилници и събития, в които участници да бъдат деца от 4 до 11 години.

"Тази кампания е особено важна, защото всъщност се сбъдват мечти и те не биха се случили, ако не беше тази подкрепа, защото тя дава шанс. Тези деца са част от уязвима група, невидима и неразбрана от обществото. Те се сблъскват с много стереотипи, липсата на учители, възможности и ресурси", заяви омбудсманът.

"Няма да е пресилено да се каже, че им се дава възможност за живот, защото образованието им дава шанс да се учат на умения за живот. А нашето образование не е адаптирано към тези деца. Благодаря Ви за това, че ги забелязахте", допълни тя.

Инициативата "Ти и Lidl за по-добър живот" се провежда от 2017 година насам в партньорство с Фондация "Работилница за граждански инициативи" и Български дарителски форум. През 2023 г. тя се трансформира в "Ти и Lidl за нашето утре", за да бъде адаптирана към устойчивото развитие на компанията и съвременните нужди на обществото ни. Като партньор на инициативата се присъединява и Асоциацията на европейските журналисти – България.

Подкрепените досега от

Подкрепените досега от компанията проекти по региони

С новото издание финансираните от компанията проекти стават 155 в 66 градове и села в цялата страна за близо 1 280 000 лв. Тези проекти имат положителен ефект в живота на почти 1 милион българи*. Въздействието им в общностите по места с времето продължава да нараства, а броят на бенефициентите да се увеличава, посочват от дружеството.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.