Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Прокопан е най-дългият жп тунел в света

9 коментара
Прокопан е най-дългият жп тунел в света

След 14 години работа най-дългият железопътен тунел в света вече е прокопан. Тунелът в швейцарските Алпи е с дължина 57 километра и се очаква да бъде отворен за експлоатация преди края на 2016 година, съобщи ББС.

В петък на официална церемония, включваща и светлинно-музикално шоу, с гигантска машина бяха пробити последните пластове скала, свързващи двете вече прокопани части на тунела “Готар“. Трасето бе осветено, като беше почетена и паметта на осемте загинали по време на изкопните дейности работника.

Все още обаче има много работа по завършването на съоръжението преди пускането му в експлоатация. Трябва да се положат 300 км релси, 3.2 хил. километра електрически кабели и да се монтират 6.5 хиляди лампи. Изчисленията са пътническите влакове да се движат със скорост от 250 км/час, а товарните - със 160 км.

Очаква се тунелът да направи революция в железопътния транспорт, осигурявайки високоскоростна връзка между северната и южната част на Европа и да намали значително времето на пътуване между Милано и Цюрих. Смята се, че много търговски компании ще предпочетат да превозват товарите си през тунела и така ще се разтоварят автомобилните пътища от Апенинския полуостров към Централна Европа.

Проектът е на обща стойност от 10.3 млрд. евро. Очаква се под Алпите да минават до 300 влака дневно със скорост до 250 км/ч. По изграждането на тунела до момента са работили повече от 2500 души. Извадени са над 24 млн. тона скални материали, достатъчни за построяването на приблизително пет Хеопсови пирамиди.

Тунелът "Готар" е с по-голяма дължина от тази на "Сейкан", свързващ японските острови Хоншу и Хокайдо - 53.8 км, и от тунела под Ламанша между Великобритания и Франция, който е по-къс от 50 км.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. AA
    #11

    Boiko go e pravil

  2. Bat Joro
    #10

    Ne go e pravil Boiko ami prosto neshtata ne sa varveli dokato Boiko ne e stanal premier da hodi da gi naglejda na vseki dve sedmitsi.

  3. RusenskiHlorenMutant
    #9

    Добре е, ама грешката им е, че не са включили и нас, тогава нямаше да има такава среща, но пък щяха да имат хората 2 тунела на цената на един....Спомнете си: "България, нация техническа!"

  4. Big Papa
    #8

    открива всеки километър от тунела.Така се работи в цивилизования свят, без фанфари и ленти.У нас комунарията, със типичен представител Боко-пожарникаря, открива всеки ден всякакви простотии.

  5. G-n Nikoj
    #7

    Дайте да пробием Шипка бе хора !Да свържем Княжеството с Източна Румелия един път завинаги. Преди сто години дедите го направиха политически, а ние не можем да намерим сили в себе си да се лишим от 2-3 яхти, 1-2 самолета и няколко джипа.

  6. замислен
    #6

    Та кога България щяла да стане Швейцария на Балканите??!На брой те са толкова, колкото сме и ние. Дотук сме успели, но само толкоз.Добре е, че не сме сами на тоя свят, а има и други, които се движат напред и осъществяват прогрес. Браво швейцарци, добре е, че ви има.

  7. poet
    #5

    осемте загинали по време на изкопните дейности работника.Rabotnici, zashtoto sa odusheveni i ot myzhki rod.Osem hladilnika, boreca...

  8. herman fon pradleff
    #4

    goujma rabota .

  9. Пул-еф
    #2

    Браво,G-n Nikoj,дано най-сетне се намери някои държавник, който да постави тунела под Шипка на първо място сред главните комуникации в България.Сто и тридесет години след освобождението не можем един тунел под Балкана да направим!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.