Прокуратурата поиска делото за Лим да се върне за ново разглеждане

Делото за катастрофата карай река Лим да се върне на Великотърновския апелативен съд (ВАС) за ново разглеждане, поиска в петък прокуратурата от Върховния касационен съд.

На 4 април 2004 г. автобус, собственост на “Пампорово” АД, нает от фирма “Дилижанс експрес” за ученическа екскурзия, падна в 40-метров пропаст на границата между Сърбия и Черна гора в река Лим.  Катастрофата стана на хлъзгав път между селищата Прие поле и Биело поле. Загинаха 12 деца от Свищов, пътуващи в автобуса.

През март 2006 година Окръжният съд във Велико Търново осъди шофьора на автобуса Илия Измирлиев на седем години затвор. Осем месеца по-късно с решение на Апелативния съд във Велико Търново присъдата е намалена на четири години.

Според прокурора, поддържал обвинителната теза пред последната трета съдебна инстанция, Измирлиев не е съобразил скоростта на автобуса с пътната обстановка и не е предвидил настъпването на обществено опасни последствия, както е бил длъжен. Наказанието от четири години лишаване от свобода е твърде несправедливо за смъртта на 12 деца, изтъкна прокурорът и поиска делото да се върне на втора инстанция за разглеждане от друг състав. Според него апелативните магистрати не обсъдили редица доводи в хода на процеса.

За същото настояха и адвокатите на роднините на загиналите деца.

Защитниците на Измирлиев помолиха съда да уважи жалбата му. Адвокатите изтъкнаха, че по делото са налице съществени процесуални нарушения, тъй като на не е било разрешено на клиента им да представи нови доказателства по време на съдебната фаза на делото. Това е нарушило принципа на състезателност в процеса, мотивираха се адвокатите, според които има смекчаващи вината обстоятелства - Измирлиев е спасил живота на няколко от пътниците в автобуса. За това те поискаха от съда да намали наказанието му.

В последната си дума подсъдимият каза, че съжалява за станалото и че няма вина.

ВКС трябва да се произнесе с решение по делото в препоръчителния от закона едномесечен срок. 

 

Още от България

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?