Прокуратурата проверява бързото забогатяване на земеделската пиарка

Софийската градска прокуратура (СГП) се е самосезирала по разследването на в. "Сега" за скандално бързото забогатяване на бившата пиарка на Агенцията по храните Кристина Спасова и е образувала преписка по случая, заявиха пред Mediapool източници от държавното обвинение.

Разследващите тепърва ще анализират дали в разкритията на всекидневника има данни за престъпление и едва след това ще стане ясно дали изобщо ще се стигне до образуване на досъдебно производство.

За по-малко от година, след като регистрира фирма, 25-годишната вече бивша пиарка Кристина Спасова успява да накупи офиси, имоти и дялове в компании, както и да стане крупен арендатор на земи, за над един милион лева общо. Пазаруването става без да се използват банкови кредити или заеми от приятели.

Младата дама вади парите си от оборота на новорегистрираната фирма с капитал от 2 лв. по собствените ѝ признания. Финансовият отчет на компанията за 2011 г. обаче показва, че това няма как да се случи на практика. Това сочи разследване на в."Сега" по аферата, чието разплитане тръгна от поръчка за 50 хил. лв. за изработването на профил във фейсбук и туитър на Програмата за селските райони.

От данните, посочени в материала става ясно, че Спасова регистрира компаният6а си "Кей Ем Ком" с капитал от 2 лева още в същия ден, в който напуска Агенцията по храните – на 26 септември 2011 г.

Следва сериозно пазаруване през т. г., като първо през април въпросната фирма се сдобива с офис от 187 кв.м в столичния квартал "Манастирски ливади" за 332 491 лв., а след това през юли и с втори от 113 кв.м за 175 046 лв. в същата сграда. И при двете сделки не е ползван ипотечен кредит.

Междувременно през юни "Кей Ем Ком" придобива 26% от капитала на завода "Био Ем Ди" срещу 390 000 лв. 200 000 са платени при сключването на договора, останалите 190 000 се дължат до 4 месеца. След това предприятието продължава да купува нови земи, а през юли сключва и крупен договор за аренда на земя с община Берковица.

Както е известно "Кей Ем Ком" се облагодетелства и от европари, като е избрана от агроминистерството да популяризира Програмата за развитие на селските райони чрез социалните мрежи Фейсбук и Туитър срещу 47 500 лв. Компанията е избрана и да рекламира изграждането на Джурасик парк край родопското село Дорково, както и да направи сайт на крепостта Цепина срещу 35 хил. лева.

Споделяне
Още по темата
Още от България

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?