Прокурори проверяват шефката на мегаагенцията към МО

Военният министър Аню Ангелов потвърди в четвъртък, че директорът на мегаагенцията към Министерството на отбраната "Военни клубове и военно-почивно дело” Мария Димчева е обект на прокурорска проверка.

Димчева се проверява за доставки, извършени без да се спазва Закона за обществените поръчки, най-вече за хотел “Олимп” в Боровец.

Аню Ангелов съобщи, че Димчева ще продължи да заема поста.

"Естествено, ако в резултат на проверката се стигне до досъдебно производство, ще последват съответни действия от моя страна. Засега нямам основания да я отстранявам", заяви Ангелов.

Според в. "Труд" столични военни прокурори разследват сигнал, че тя е разрешила закупуване на храни и напитки за близо 200 000 лв. без конкурс и сключен договор.

Мария Димчева по образование е юрист с магистратура от Бургаския свободен университет - специалност “право”, била е кандидат за общински съветник от ГЕРБ в София и председател на Съвета на директорите на общинското дружество "Трамкар".

Мария Димчева вече веднъж се забърка в скандал при съкращаването на служители, които заведоха дела срещу агенцията. Тогава военният министър не ѝ наложи дисциплинарно санкция. Проверката на инспектората обаче констатира нарушение на Кодекса на труда с връчването на предизвестията и заповедите за съкращение преди влизането в сила на устройствения правилник.

Развитието на "социални дейности" влезе трайно във "визитната картичка" на Министерството на отбраната през последните години. В рамките на МО дълго време функционираше и изпълнителна агенция със същото име, от която дойде един от "най-социалните" военни министри - Николай Цонев, който бе начело на агенцията дълги години и към когото сега има повдигнати няколко обвинения.

След смяната на властта стана ясно, че не е нормално агенция, която отговаря за почивните домове на армията, хотели и други апетитни имоти, да има повече разходи отколкото приходи. Появиха се информации за купища нередности и злоупотреби, както и за огромна администрация от над 800 души, която носи тежестта на социалната политика в армията. През 2008 г. агенцията пое и управлението на военните клубове в страната.

След поредна административна реформа агенцията се прекръства на “Военни клубове и военно-почивно дело", под нейната шапка влизат и военните медии.

Споделяне
Още по темата
Още от България