Прокурори ще бъдат изпратени в министерства, държавни комисии и агенции, за да следят отблизо дали не бездейства администрацията, какви са пречките пред нейната работа и какво куца в отношенията с гражданите.
Това обяви пред в. "Труд" зам.-главният прокурор и ръководител на Върховната административна прокуратура (ВАП) Камен Михов.
По думите му планът на държавното обвинение за надзор за законност е взаимстван от Португалия, където прокурорите имат кабинети във всяко ведомство.
Те ще преглеждат на място жалбите за засегнати права и интереси на граждани. Ще проверяват къде има лоши нормативи или несвършена работа, обяснява Михов. Първата институция, в която ще влезе прокурор е Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР).
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
12 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
ГЛАВНИЯТ ПРОКУРОР СОТИР ЦАЦАРОВ-ВИШИНСКИ ТРЪГВА ПРЕВЗЕМА ДЪРЖАВАТА ?
""" Прокурори ще бъдат изпратени в министерства, държавни комисии и агенции, за да следят отблизо дали не бездейства администрацията, какви са пречките пред нейната работа и какво куца в отношенията с гражданите.
Това обяви пред в. "Труд" зам.-главният прокурор и ръководител на Върховната административна прокуратура (ВАП) Камен Михов. """
НА КАКВО ЗАКОННО ОСНОВАНИЕ ПРИ ЕДИНСТВЕНИ РАЗРЕШНИ ОТ КОНСТИТУЦИЯ ПРАВОМОЩИЯ НА ПРОКУРАТУРАТА …
И ПРОКУРОРИИТЕ Й:
Чл. 127.
Прокуратурата следи за спазване на законността, като:
1. ръководи разследването и упражнява надзор за законосъобразното му провеждане;
2. може да извършва разследване;
3. привлича към отговорност лицата, които са извършили престъпления, и поддържа обвинението по наказателни дела от общ характер;
4. упражнява надзор при изпълнение на наказателните и други принудителни мерки;
5. предприема действия за отмяна на незаконосъобразни актове;
6. в предвидените със закон случаи участва в граждански и административни дела.
?
НА "ОСНОВАНИЕ", ЧЕ ГЛАВНИЯТ ПРОКУРОР НА ДЪРЖАВАТА ПРЕДИ ДА ПОСТЪПИ В ЮРИДИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ Е ПОСТЪПИЛ КОМУНИСТ В БКП С ВЛАСТ НА ВСИЧКИ И НАД ВСИЧКО В ДЪРЖАВАТА И СЕГА СЕ ПРОБВА ДА ЗАГРАБВА ВСИЧКАТА ВЛАСТ В ДЪРЖАВАТА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА НЕГОВА СИ ПАРТИЯ НА ВЛАСТ ?
Цацаров моментално трябва да поиска ВСС да започне дисциплинарно производство срещу Михов, и категорично да се разграничи от подобно малоумие.
Т.нар. "зам. главен прокурор" Каменчо (Михов) пак се оака :)))
По същата логика депутати трябва да следят, отблизо дали не бездейства прокуратурата, какви са пречките пред нейната работа и какво куца в отношенията и с гражданите. Каква ли ще е реакцията на част от "независимата" съдебна власт?
Някой очевидно все още живее в НРБ в 60 - те години на 20 век.
Е, това вече е върхът на сладоледа. Бравос. Колко ли още върхове ни чакат докато ги изритаме тези комуняги. Сигурно го е измислил Цацата гъди-гъди ми се иска да му направя като го гледам. Късно се е родил. Задмина и Вишински и Сталин. Добре,че е той защото много хора не си спомнят или не знаят за тях. Та да им припомни.Браво на Станишево-Олигарската-Наместанска администрация, щом са нужни такива гестаповски мерки.
№ 3. Поредното доказателство, че Конституцията е тотално сбъркана по отношение на структурата на съдебната власт, която трябва да се състои само и единствено от българския съд.
Освен прокурори в институциите на изпълнителната власт да бъдат изпращани садии и адвокати. Там на място веднага да се водят и садебни производства. Подобно нещо не си е позволявал дори Вишински по времето на Сталин.
За това нещо администрацията на изпълнителната власт си има изградени структури. Очевидно свободното време в някои институции е в излишък.
Поредното доказателство, че висшето ръководство на Българската прокуратура не осъзнава къде е коренът на корупцията и ниската ефективност на държавния апарат. Работата на държавното обвинение в една съвременна демокрация не е да решава "дали не бездейства администрацията, какви са пречките пред нейната работа и какво куца в отношенията с гражданите", а дали има данни за извършено престъпление при отчитане на това, че не всяко закононарушение е престъпление и повечето закононарушения са предмет на …
административното производство, което пък е територия на изпълнителната, не на съдебната власт. Абсурдно е прокуратурата да преценява факти и обстоятелства по отношение на "отношенията на изпълнителната власт с гражданите". Такава концепция би могла да съществува в Сталинова болшевишка Русия, но не и в една демократична държава. Като се "курдиса" по един прокурор да наднича над рамото на всеки чиновник ефективността няма да се подобри, защото чиновниците и сега са в административен ступор от страх да не сбъркат някъде или да не бъдат обвинени в "корпоративно пристрастие" или, не дай-Боже - в "корпоративна зависимост". Гражданите и фирмите, зависещи от държавния апарат, биват разигравани ежедневно с всякакви абсурдни бюрократични изисквания, много от които дори противоречат на здравия разум. Тропосването на прокурор в тези отношения само ще влоши крайния резултат и ще доведе до прибавяне на прокурорски рекет към чиновническия рекет, на които са подложени ежедневно гражданите и фирмите. Решението на проблема с корупцията и ниската административна ефективност не е в прокурорския микромениджмънт (който сам по себе си е една абсурдна концепция), а в значителното намаляване на намесата на държавния апарат в икономиката и пазарните отношения. Държавата да се изтегли от пазара и икономиката и да бъде истински, безпристрастен и обективен арбитър за спазването на правилата от всички пазарни икономически субекти, които обаче да са равноправни, а не както е сега - държавните фирми да се източват безогледно, да са с лош мениджмънт, но понеже са "деца" на държавата, непрекъснато да се крепят с нашите данъкоплатски пари, докато частните пазарни субекти са мачкани и тормозени от същата тази държава, въпреки че произвеждат по-добър продукт за обществото. Именно това ражда корупцията в България - фактът, че в България успехът на един икономически субект (фирма, предприятие, дружество) зависи не от това дали произвежда качествен продукт, който се търси на един свободен пазар от равноправни потребители, а зависи от това колко приближен е до държавния апарат и власт-имащите. Когато се премахне тази зависимост и икономиката на страната се гради от равноправни пазарни субекти (без привилегировани държавни фирми, хранени с нашите пари и източвани от ръководствата си и от политически зависимости), когато държавата спре да се меси в икономиката и пазара, и по този начин се прекрати порочната практика ниско-платени, некомпетентни и безхаберни държавни чиновници да държат в ръцете си съдбата на икономически субекти с ресурси за милиони, едва тогава ще изчезнат условията за корупция, а от там и самата корупция, дори и да няма слухтящи прокурори във всяко ведомство. Тогава и прокурорите ще имат повече време за борба с престъпленията, без да се превръщат в наставници и "дресьори" на изпълнителната власт.