Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Прокурорска проверка за забавянето на магистрала "Люлин"

7 коментара
Прокурорска проверка за забавянето на магистрала "Люлин"

Прокуратурата ще разследва защо няма писмени свидетелства за препроектирането на магистрала "Люлин", довело до значителното забавяне на проекта. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев в четвъртък.

Изпълнителят на проекта – турската "Мапа Дженгиз", се оправдава за бавния ход на работата си с факта, че 26 моста и три тунела е трябвало да бъдат препроектирани. В пътната агенция обаче няма документи кой и защо е позволил преработката.

Оскъпяването на магистрала "Люлин", както и окончателният срок за завършването ѝ ще бъдат публично обявени на 10 февруари, когато Агенция "Пътна инфраструктура" и "Мапа Дженгиз" ще подпишат анекс към договора за изграждане, съобщи още Плевнелиев.

Миналата седмица стана ясно, че турската фирма е изпратила 38 възражения по конкретни условия в договора за строителството на 19-км отсечка с искане за допълнително финансиране. Международна надзорна компания, паралелно с инспектората на пътната агенция, ще анализират възраженията на "Мапа Дженгиз", след което ще се подготви анекса с актуализираните срокове и цена.

Магистралата се финансира с малко над 111 млн. евро по програма ИСПА, която изтича на 31 декември 2010 г. Ако проектът не приключи до тази дата, България губи европейското финансиране. В срок от една година имаме право да завършим магистралата с национални средства, но и ако това не се случи – ще връщаме пари на Брюксел, обясни Плевнелиев.

До момента магистралата е завършена на около 40%. Плевнелиев посочи, че вече са решени проблемите на строителя с липсата на депо за складиране на земна маса и водния резервоар на с. Големо Бучино. Очаква се до края на месеца да бъде решен проблемът с отчуждаването на четири къщи в близост до пътен възел Даскалово и от февруари да започне работата в тази част от трасето.

Регионалното министерство ще се затрудни да завърши в срок още два проекта по ИСПА. Единият е изграждането на канализацията, свързана с пречиствателната станция на Димитровград, която е на стойност 9 млн. лв., но е част от проект от три пречиствателни станции на обща стойност близо 40 млн. евро. Голямо изоставане – около 1.5 година, има и при интегрирания воден проект на Русе в частта по изграждане на компонентите на кейовата стена, който е на обща стойност 58 млн. евро, а договореното финасиране по ИСПА е 47 млн. евро.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. д-р Зенгинова
    #8

    да.

  2. Плевели
    #7

    Това момче въобще незнае какво прави, заобикаляйки ЗОП със съмнителното "препроектиране", което си е надуване постфактум цената. Това което трябва да направи е да се запорират всички активи на турците, да се съдят и изгонят, даже "с риск да се изгуби" финансирането, щото то белята е направена, но явно ГЕРБ желаят да надминат учителите си от първия ешалон на партията, т.е. да платят с наши пари рушветите и масрафите на тройната коалиция, които реално оскъпиха поредната недоправена магистрала в BG.

  3. ПЕЙО
    #6

    Някой знае ли колко струва (естествено зависи и от трасето), но приблизително, 1 км магистрала направена по европейски стандарти - така както ги правят например в Германия?

  4. Я, бре, комшу,
    #4

    ?!

  5. Бухал Славеев
    #3

    Едно време проектирахме и работихме в чужбина. Сега чакаме чежди фирми да ни оправят! Нека се опомним. Да съберем силите си и да не допускаме чужденци да ни лъжат и грабят! Управници, мислете и тогава действайте!

  6. строи тел
    #2

    Ами това е целта на занятието - България да изгуби европейските пари и ще не ще да плати от джоба ни, каквато и сума да поиска "Джейлан". За тази фирма има ли строителен надзор?От друга страна юристите така "съветват" при подписване на договорите, че впоследствие да има крещяща нужда от оправяне на бакии.Всъщност чий е проекта не е много ясно? А кой ли пък и защо го преправя тайничко?Така ще е щом спечелилият търг е с най-ниската оферта, а след това, както винаги не му стигат средствата. Е, как ще

  7. kaka
    #1

    Вие за малоумни ли ни имате? За всички е ясно какво ще стане, но непонятно е, защо продължават да се наливат пари и да се защитава този очевидно неизгоден договор. Дали не става въпрос за гигантски комисиони за надзорника (пенсиониран немец) и новия шеф на агенцията също (неграмотно ченге)...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.