Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Промени в градския транспорт на София заради ремонта на трамвай №5

Чака се индексацията на договора със строителя за още 6 млн. лв.

2 коментара
Промени в градския транспорт на София заради ремонта на трамвай №5

От 7 февруари - вторник, започва нов етап от ремонта на трамвайното трасе на "Петицата". Това ще доведе до промени в градския транспорт, съобщи столичният заместник-кмет по строителство Ангел Джоргов.

Ремонтните дейности ще обхванат участъка от бул. "Тодор Каблешков" до Околовръстното шосе. Ще се работи без да се затваря кръстовището с бул. "Тодор Каблешков".

Предвидена е временна организация на движението с промяна в част от маршрутите на линиите на градския транспорт на трамвайни линии с номера 4 и 11. Временната автобусна линия № 5ТМ се запазва, като рейсовете ще се движат през пет минути. Това ще продължи до средата на април, каза Джоргов.

Първият етап от модернизацията на трамвайния път от Съдебната палата до трамвайно ухо "Бъкстон" по бул."Цар Борис III" започна през април 2021 г. и трябваше да приключи за около година, но се забави. Обектът беше пуснат в експлоатация в края на 2022 г., а изпълнителят - ВДХ (новото име на "Водстрой 98") беше глобен с максималната санкция от 900 000 лв. заради забавянето.

През декември 2022 година започна работа по втория етап в участъка между бул. "Никола Петков" и ул. "Райска градина", без да се засягат кръстовищата. Към момента са извършени всички демонтажни работи, като се подготвя полагане на релсовия път. Работи се и по изграждане на новата тръбноканална мрежа на уличното осветление. Демонтиран е релсовият път в трамвайно ухо "Княжево".

Ремонтът на най-натоварения трамвай в столицата се извършва от ВДХ срещу 40.5 милиона лева. Компанията поиска индексация на договора с 15% заради инфлацията и високите цени на материалите. В момента се чака решението на Управляващия орган на оперативна програма "Региони в растеж" (ОПРР) 2014 - 2020. Ако анексът между ОПРР и Столична община бъде одобрен, компанията ще получи още около 6 милиона лева.

Ремонтът на трамвайната линия трябва да приключи най-късно до края на октомври, тъй като изминалият програмен период приключва в края на 2023 г.

Промените в градския транспорт заради ремонта

Заради ремонта, от 7 февруари се спира движението на трамваите по бул. "Цар Борис III" в участъка от бул. "Тодор Каблешков" до трамвайно ухо "Княжево".

Трамваите по линия № 5 ще се движат по трасето от Съдебната палата до трамвайно ухо "Бъкстон".

Трамваите по линия № 4 ще се движат в посока бул. "Никола Петков" от кв. "Орландовци" по действащия маршрут до кръстовище ул. "Козлодуй" с бул. "Княгиня Мария Луиза", после по булеварда до Централна ж.п. гара, а от там по бул. "Христо Ботев", бул. "Македония", бул. "Ген. Тотлебен" и по бул. "Цар Борис III" до трамвайно ухо "Бъкстон" двупосочно;

Трамваите по линия № 11 ще се движат по скъсен маршрут от кв. "Илиянци" до трамвайно ухо "Овча купел" двупосочно.

Автобусите по временната автобусна линия № 5ТМ ще се движат от автостанция "Княжево" (крайна станция на автобусна линия № 58) по бул. "Цар Борис III", по бул. "Братя Бъкстон", по ул. "Тодор Каблешков" и наляво по бул. "Цар Борис III" по маршрута до автостанция "Княжево".

Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки по маршрута, както и на временни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. someone
    #2

    Или защо не се прави втори коловоз за почивка в Княжево, така че да не се налага да се изчакват на влизане в колелото, когато някой ватман е слязъл за кафе...

  2. someone
    #1

    Нито дума за това защо не изместят трамвая в обособено трасе между спирка "Шипка" и последна спирка или кога ще се прави този участък. И пак трамваите ще чакат коли завиващи по "Княжевска" или столичани в повече отиващи по родните си места... И пак няма да работят в Княжево, за да не пречат на изхода на площадката на строителната мафия, която в момента aka в квартала на мястото на старата фабрика поредните си грозни, бетонни недоразумения, нямащи място в този квартал и из*рани

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.