Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Разследваната" Моника Йосифова ще рекламира проект на здравното министерство за 1.7 млн. лева

27 коментара
Снимка: БГНЕС

Фирма на Моника Йосифова, разследвана от специална комисия в парламента във връзка с аферата "Хохегер", е спечелила проект за близо 1.7 млн. лева от Министерството на здравеопазването. На 21 март 2002 г., в последния работен ден на уволнения здравен министър Стефан Константинов, фирма "Актив груп" ЕООД е избрана за изпълнител на информационна кампания на просрочилия всички срокове и все още незапочнат проект за профилактика на онкологични заболявания “Спри и се прегледай“.

Това съобщи във вторник депутатът от СДС Ваньо Шарков, като преди това самата Йосифова бе обявила, че има спечелен такъв договор с Министерството на здравеопазването (МЗ). Прави впечатление, че останалите фирми - участници не отговарят на условията за участие в конкурса. Печелившата фирма е представила ценовата си оферта извън останалия пакет документи, което е нарушение на Закона за обществените поръчки, каза Ваньо Шарков.

Сините ще настояват новият здравен министър да провери цялата процедура, защото сумата не е малка. Искаме да разберем дали има оказан натиск за избора точно на тази фирма, допълни Шарков.

Разследването на лобиста Петер Хохегер в Австрия за подкупване на политици бе използвано от ГЕРБ да атакуват Станишев, че пари, давани на Хохегер, са се връщали обратно у нас през фирмата на Йосифова, която в момента живее със Станишев и двамата имат дъщеря.

Моника Йосифова беше един от основните имидж-мейкъри на правителствата на НДСВ и на тройната коалиция.

Малко след като вицепремиерът Цветан Цветанов настоя за разследване на аферата "Хохегер" в България и депутатите от ГЕРБ се разбързаха със създаването на анкетна комисия, се появиха информации, че хора, свързани със сегашните управляващи, са работили по реализацията на имиджовите проекти, ръководени от Йосифова по време на кабинета "Станишев". Тогава и премиерът Бойко Борисов, и земеделският министър Мирослав Найденов, който всеотдайно нападаше Йосифова, дадоха рязко на заден и се обявиха в нейна защита.

Борисов заяви, че партията не дели компаниите на "свои" и "чужди", а това, че Йосифова работи и сега с министерствата, означавало, че тя “умее, знае и може да работи“.

Парламентарната анкетна комисия, ръководена от ГЕРБ и създадена само ден след поредния договор, сключен от Йосифова със сегашното правителство, проучва договорите и дейностите на фирмата от времето на предишния кабинет и по-специално тези с Хохегер.

Шарков заяви, че от СДС ще настояват пред новия здравен министър за проверка по случая. Според него в провеждането на конкурса има няколко пункта, които будят съмнение, че победителят е бил предварително подготвен.

По думите му "буди недоумение фактът, че различни управляващи на практика работят с едни и същи компании, тясно свързани с лидери на политически партии".

Пред медиите Шарков представи решението за резултатите от класирането, заведено под №156 от 21 март 2012 г. В него е посочено, че се възлага на дирекция "Обществени поръчки" в здравното министерство да предприеме действия по сключване на договор с участника, класиран на първо място.

Справка в Агенцията за обществени поръчки обаче показва, че прогнозната стойност на проекта първоначално е била 3 млн. лева, което означава, че фирмата на Янова може да е спечелила заради посочена най-ниска цена.

В предмета на поръчката са записани: изработване на информационна табела; провеждане на 3 национални срещи и 6 тематични семинара; разработване на концепция и реализация на три видеоклипа с продължителност на един видеоклип 30 секунди; създаване на три аудио клипа с продължителност на единия 30 секунди; създаване и реализация на 3 интернет-банера, популяризиране на проекта и скрининговата кампания в социалните мрежи; изработване на печатни материали и изработване на рекламни тениски, шапки, чадъри, бележници, химикалки, торбички; разпространение на видео и аудиоклиповете чрез телевизионни канали и радио станции, разполагане на банерите в интернет-сайтове, разпространение на печатните информационни материали - брошури, листовки, флайъри и др.; изпращане на 6 прессъобщения до регионалните медии, които са предварително съгласувани с пресцентъра на МЗ и представяне на резултатите в медиите, изпращане на информационни материали до национални ежедневници; извършване на дейности за разпространение на здравни знания със специализиран подход към лица в неравностойно положение, хора с увреждания, лица от различни етнически общности и хора, живеещи в отдалечени райони, здравно неосигурени лица.

Проектът “Спри и се прегледай” започна през май 2009 г. и е на стойност 19.5 млн. лева като парите се отпускат по линия на Европейския социален фонд. Целта му е да бъдат извършени профилактични прегледи за рак на млечната жлеза и цитонамазки при жените и за колоректален карцином при двата пола. Прегледите все още не са започнали. Според последните срокове това трябва да стане през есента на тази година.

Първоначално срокът на изпълнение на проекта беше 17 месеца, а след поредното удължаване крайният срок вече е 21 октомври 2013 година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

27 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #27
  2. Анонимен
    #26

    interesno dali se bori za mjasto v klasaciata na forbs

  3. Анонимен
    #25

    Може ли да поместите повече снимки на професианалистката, по възможност в различни ракурси?

  4. Анонимен
    #24

    До 21. Ако наглостта е защита,а нечистоплътното ползване на понятието майчинство - оправдание ...

  5. Анонимен
    #23

    До 21 - съвсем ясно е, че тази димитрова разбира от ПиАр и досат ти е платила за да и го провеждаш по форумите. А честито и внимавай Дянков да не те хване за неплатени данъци.

  6. Анонимен
    #22

    Дааа,така се прави, "НАШИТЕ" фирми отговарят на всички условия на конкурса, независимо дали след това нищо не спазват по-договоренностите. А отаналите не "наши"Фирми просто казано ДА ДУХАТ СУПАТА!

  7. Анонимен
    #21

    Може, печели конкурси , работи. Всички агенции имат това право и това им е работата. Това е политическа интрига. С отвратителното поведение към нея , каквото имаше и в предаването на Милен Цветков и направиха страхотна реклама и стана симпатична на много жени и майки, защото можа да се защити в медийното пространство и то сама. Прави и чест.Поздравления Димитрова

  8. Анонимен
    #20

    Борисов пропищs света, и с право, за хонорара от 1 милион на Доган, а на тази близалка е дал почти два милиона от нашите данъци за някаква измислева реклама. Явно става въпрос за раздаване на бонуси под масата и т.н. Както казват - Крадецът вика дръжте кардеца, а ние овцете трябва да си плащаме редовно данъците

  9. Анонимен
    #19

    Навремето Костов за някакви двеста хиляди за фондацията го разкарваха заедно с жена му по съдилищата, а тази комунистическа пaчавра, вместо да я окошарат, дори парадира с далаверите си.

  10. Анонимен
    #18

    Голяма професионалистка! Ей! Даже и Моника Люински не можа да изкара толкова с духане на лидер на про-левичарска партия, а нашата май се е преквалифицирала и към лидер на имитираща десни възгледи партия

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.