Съюзът на транспортните синдикати организира в сряда едночасов протест пред посолството на Гърция срещу присъдата от 123 години затвор за българския пилот Янко Стоименов за самолетната катастрофа край Атина на 14 август 2005 година.
Според синдиката присъдата е несправедлива и капитан Янко Стоименов няма вина за катастрофата, за която е бил обвинен. "С тази демонстрация Съюзът на транспортните синдикати в България категорично изразява своето несъгласие с криминализирането на авиационните произшествия и начина, по който тази практика се налага, както в случая с полет 522 от 2005 г. на кипърската компания ”Хелиос”, когато главен пилот на компанията е българинът Янко Стоименов", се казва в съобщение на синдиката.
Стоименов е оправдан на две инстанции по наказателен процес по този случай в Кипър през 2009 г. През април 2010 обаче в Гърция започва паралелен процес със същите обвинения като присъдата в Кипър не е взета предвид. Проведеният в Атина процес приключва в рамките на 3 месеца, а присъдата е 123 години затвор, 10 от които ефективно.
От синдиката поставят в сряда началото на кампания за защита на пилота.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
6 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
5-и, не си съвсем наясно... Стоименов не е "капитан на служба в Гърция", главен пилот на компания от Кипър. Разбира се, че може да бъде съден в Гърция тъй като там става катастрофата, а той е отговорен за подготовката и контрола на пилотите в компанията!
Янко Стоименов няма и не може да има нищо общо с този трагичен случай. Разследването ясно доказа каква е причината: погрешно настроен превключвател на кабинното налягане, довел до изчерпване на кислорода в кабината, хипоксия и загуба на съзнание от екипажа. Задължение изцяло на екипажа е да следи кога, как, и какво е включено или изключено в кабината му и да осъществява контрол над бордните уреди.
Оставям настрана най-абсурдния факт, че не може човек да бъде съден на две места едновременно по едно …
и също обвинение. "Вината" на капитана е, че е българин на служба в Гърция. Този случай на дискриминация трябва да се представи пред ЕК и да бъдат поискани санкции срещу Гърция. Дипломатите ни вместо да плюскат кебапчета, да вземат да свършат тази полезна работа!
Всички българи трябва да се вдигнем и да защитим нашия сънародник.Присъдата е тенденциозна.Гърците се подиграват с нас.
Извинявам се, ама големи и-ди-о-ти са гърците...
къде е IFALPA? Къде е съюзът на летците? къде е независимата експертиза?
Въпросният съюз вместо да се занимава с глупости, да заведе дело в Страсбург.