Протест в Стамболийски заради некачествен ремонт на жп подлез

НКЖИ твърди, чесъоръжението не е опасно при преминаване

Протест в Стамболийски заради некачествен ремонт на жп подлез

Над 500 жители на Стамболийски излязоха на протест в петък заради некачествен ремонт на жп подлез, който свързва северната и южната част на града.

"Шествието е срещу безобразието, цинизма и гаврата, на които са подложени жителите на общината от страна на изпълнителя на ремонта на жп подлеза - ДЗЗД "Ай Джи Ей ЖП Инфраструктура" и възложителя – Национална компания "Железопътна инфраструктура", заявиха организаторите на демонстрацията.

Недоволството е заради опасните пукнатини, които са се появили по време на ремонта и на които от фирмата изпълнител не обръща никакво внимание.

Протестиращите твърдят, че по този начин е застрашен животът на хиляди, които ежедневно ползват подлеза. Той е единствената безопасна връзка от южната страна на гарата към банките, общината, полицията и поликлиниката, разположени в северната част на града, обясниха недоволните.

Протестното шествие тръгна от сградата на община Стамболийски и продължи до жп гарата. Преди това кметът на Стамболийски Георги Мараджиев прочете отворено писмо до отговорните институции.

Той настоява до дни от Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) да направят обследване на подлеза и заедно с фирмата изпълнител на ремонта да предприемат необходимите действия за обезопасяването на ключовото място и трайното укрепване на подлеза.

НКЖИ: Подлезът е безопасен

По-късно следобед от НКЖИ излязоха със информация, че "мнението на специалистите е категорично - няма конструктивни изменения или нарушаване целостта на съоръжението и няма никаква опасност за сигурността му към момента и при бъдещата му експлоатация".

Това е показала проверката на комисията към строителния надзор, която е била назначена спешно по разпореждане на новия директор на НКЖИ Красимир Папукчийски.

Комисията препоръчва спешни ремонтни действия за отстраняване на течовете, обработка на компрометираните фуги, поставяне на "марки" за следене на евентуални бъдещи проблеми и т.н.

В доклада се посочва още, че при изпълнението на възстановителните работи трябва да се вземат предвид изискванията на община Стамболийски за нормална проходимост и среда на гражданите и пътниците.

Предписанията на комисията са връчени на фирмата-изпълнител за бърза реализация. Генералният директор на НКЖИ е разпоредил ремонтът да приключи до 10 дни.

Изпълнителят е варненската фирма

Ремонтът на подлеза на гара Стамболийски е част от европроект за реконструкция на жп мрежата Септември – Пловдив за близо 500 млн. лв. Финансирането му е от оперативна програма "Транспорт" 2007 – 2013 г. и според публикуваните документи би трябвало да е приключил в края на 2015 г. Това обаче не се е случило и част от дейностите са останали за изпълнение и през настоящия програмен период.

ДЗЗД "Ай Джи Ей - ЖП Инфраструктура" печели поръчката по позиция за модернизация на железопътна отсечка Пазарджик – Стамболийски и гарите Огняново и Стамболийски"

Стойността на договора за строителство е 49.8 млн. лв. без ДДС.

В българо-испанското дружество 99% се държат от варненската фирма "Инжстройинженеринг" на Пламен Стилянов, а останалият 1% е разпеределен между испанските "ГЕА 21" и "Конструксионес Аранс Асинас". От фирмата до момента няма официална позиция по проблема.

Към края на 2015 г., когато проектът би трябвало да е приклюен, НКЖИ отчита 57% изпълнение по него.

Строителният надзор на обекта се осъществява от консорциум "EPG-ETE".

Споделяне
Още от България

Смятате ли, че президентът е "сготвил" премиера със снимките от спалнята?