Протести в подкрепа на създаването на автомобилна камара

Автобуси протестираха край храм-паметника "Александър Невски"

Представители на транспортни фирми, които подкрепят създаването на Българската автомобилна камара, протестираха в десетина града в страната, с искане за разглеждане на закона в Народното събрание. 

Законопроектът първоначално беше внесен, но после оттеглен за обсъждане, заради масови протести на автобусни фирми, които го обявиха за лобистки.

В София товарни превозвачи паркираха камиони на бул. "Цариградско шосе", а автобусни превозвачи строиха рейсове пред храм-паметника "Св. Александър Невски".

Председателят на Асоциацията на сдруженията в автомобилния транспорт и собственик на "Карат С" Миролюб Столарски каза, че колегите му са подвели премиера Бойко Борисов, че законопроектът е лобистки с прочитането на откъси от него. По думите му целта на законопроекта е браншът да се обедини и да има правила.

"Във всяка една гилдия има етичен кодекс. Който влезе в тази камара, той ще е задължен да го спазва, От 15 години ние се борим да се вкарат някои правила, но някои хора не искат. Лошото е, че те подведоха премиера и с определени извадки от закона, почнаха да говорят, че има лобизъм", каза Столарски.

В същото време друга част от автобусните превозвачи се обявиха срещу създаването на автомобилна камара в сега предлагания вариант. Те са притеснени от възможността, която се дава на бъдещата камара, да кадрува кой превозвач може да получи лиценз и кой не. Столарски обясни, че те ще дават само мнение кой спазва етичните правила, с които не е длъжен да се съобрази министърът на транспорта.

Миролюб Столарски е един от спонсорите на ГЕРБ, който обслужва 15 линии от столичния градски транспорт без тръжна процедура. https://www.mediapool.bg/karat-s-shte-obsluzhva-blizkite-sela-krai-sofiya-oshte-dve-godini-news265644.html Това стана след като заради забавени плащания от страна на общината Столарски поиска 6 млн. лв. лихва. https://www.mediapool.bg/spryana-be-24-karatova-dalavera-v-stolichnata-obshtina-sas-sponsor-na-gerb-news198776.html

Според Магдалена Милтенова от Националното сдружение на автобусните превозвачи колегите им се опитват да направят "свои собствени правила, които да контролират хората в бранша".

"Това всъщност е темата на законопроекта, защото от него лъха на идеята за контрол и затова ние днес питаме, всъщност, целта обединение на бранша ли е, или този протест просто цели ние да свалим правителството?", попита Милтенова, цитирана от БНР.

Превозвачите, които подкрепят законопроекта за автомобилна камара искат среща с премиера Бойко Борисов, но до този момент все още не са получили покана от него, стана ясно от обясненията на Столарски.

Борисов имаше среща с противниците на законопроекта, след която нареди на депутатите си  той да бъде оттеглен.

Председателят на Националното сдружение на автобусните превозвачи Ивайло Константинов, който има акции в "Юнион Ивкони", коментира пред БНР, че премиерът Бойко Борисов бързо е разбрал темата и е обявил, че няма да взима страна в никой спор, докато браншът не реши кой е полезният вариант за него.

"Такъв закон няма да има – това беше неговото желание и това е и нашето. До момента разговори с насрещната страна не са се провели. Продължаваме да ги каним и винаги сме отворени за диалог. Всяка от страните трябва да каже своите аргументи. Ние сме сигурни в нашите аргументи и можем да убедим колегите си в това, че има сериозни пропуски в този законопроект, който беше оттеглен. Ако толкова държат да се случи това обединение със закон, да седнем и да го работим отново изцяло", каза Константинов пред БНР.

Той посочи, че проблемите на пътническия и товарния транспорт са много различни. "Навсякъде тези браншове са поотделно. Не знам чия е била идеята и защо точно в България решиха да бъдат обединявани в един бранш. В една обща камара гласът на пътническия превоз никога нямаше да се чуе", каза Константинов.

Столарски обясни, че се предвиждало в камарата да има секции за всеки вид транспорт и това не би трябвало да е проблем.

Още по темата
Още от Бизнес