Рехав протест срещу втория опит за продажбата на БДЖ "Товарни превози" се проведе в четвъртък вечерта пред Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК). Около 20 души се събраха на организираната от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт проява.
Според противниците на раздържавяването на товарния жв превозвач обявения в началото на седмицата конкурс нарушава закона за приватизацията, в чийто забранителен списък присъства "Холдинг БДЖ", част от чиято структура е БДЖ "Товарни превози". Според юристите на приватизационното ведомство обаче това не е проблем.
Според протестиращите цената от 100 млн. лв., която АПСК очаква за жп превозвача, е "смешна". Само вагоните на дружеството струват над 600 млн. лв., а така българската държава ще бъде ощетена с над 1 млрд. лв. през следващите 10 години, защото дълговете на предприятието ще трябва да бъдат погасени от гражданите, изчислиха присъстващите пред сградата на агенцията.
Това, което се опитват да направят с БДЖ е национално предателство, твърди участник в демонстрацията. Това е отрасъл от държавната сигурност, не трябва да минава в корпоративни ръце, смята той.
"В частни ръце една такава компания би се управлявала по-добре", коментира от своя страна Владимир Владимиров, председател на борда на директорите на Холдинг БДЖ. По-рано през деня пред БНР той заяви, че тъй като приватизацията на БДЖ "Товарни превози" се проточи с една година сега дружеството струва по-малко, отколкото в началото.
"През тази една година в "Товарни превози" не можехме да правим една голяма част от реформите, които трябваше да бъдат направени, по простата причина, че такива са изискванията на агенцията за приватизация", допълни Владимиров.
"Това означава, че ние в "Товарни превози" не може да се освободим от неоперативни активи, които са доста на брой. Само имотите са 320, ние продължаваме да ги стопанисваме, въпреки че нямаме нужда от тях. Също така не може да се прави никаква оптимизация на броя на служителите. А иначе други реформи се осъществяват, но е необходимо да има толкова мащабна реформа, че да повлияе съществено върху финансовите резултати на холдинга", смята той..
По думите му търгове за излишните активи така или иначе се подготвят като вариант, ако и този път приватизацията не се случи. Първият конкурс, в който участие заяви само офшорката "Дует реълуей България", бе прекратен през юли. В сегашната процедура изискванията за стратегическите и финансовите кандидат-купувачи са значително снижени.
Владимиров коментира още, че получената цена няма да отиде само за погасяване на задълженията на "Холдинг БДЖ" за мотрисите "Сименс Дезиро" към KfW, а ще бъдат използвани за погасяване на задълженията към всички банки, на които дължи средства. С това задълженията на БДЖ, които в момента са 731 млн. лв., ще бъдат намалени със сто милиона и други 100 млн. ще бъдат отписани с продажбата, обясни той.
"Когато аз влязох в дружеството, загубата беше повече от 70 млн. лв. В момента за първите 10 месеца загубата на дружеството е 14.5 млн. За първите 10 месеца на миналата година загубата беше 31.5 млн. Тоест само за тази година намалението за първите 10 месеца е 16 млн.", посочи още председателят на борда на железницата.
Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!
Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
9 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
БДЖ започва подготовка за фалит, стана ясно от вътрешни документи на компанията, с които komentator.bg разполага. Според графика на компанията през януари предстои масово съкращение на 370 железничари от дъщерното предприятие „БДЖ – Пътнически превози“. На част от освободените бройки ще бъдат назначени служителите на самия холдинг, които в момента са около 140 човека. Така в „шапката“ на компанията ще останат само няколко души. По този холдингът „БДЖ“ ще може да бъде фалиран, като в него ще останат …
лошите задължения и кредитите, докато „Пътнически превози“ ще могат да започнат на чисто, а се очаква другото дъщерно дружество – „БДЖ Товарни превози“ да бъде приватизирано в края на март.
В план - графика на компанията правят впечатление т.16 и 17, с които се планира да се продадат 24 локомотива, 4 вагон – отоплителя, както и неуточнен брой пътнически вагони. Подготовката на търга трябва да приключи до 7 февруари, когато ще бъде неговото провеждане. Цялата тази процедура се извършва в момент, в който компанията изпитва остър недостиг на локомотиви и вагони и изпълнява поръчката, за която получава държавна субсидия, с едва 50% от необходимата техника.
От БДЖ предвиждат и много странни сделки с имоти. Предвижда се част от имотите на „Пътнически превози“ да се прехвърлят на НК „Железопътна инфраструктура“. В тях се включват билетният център, заемащ първия етаж в транспортното министерство, билетният център бюро „Рила” във Варна, административна сграда в Пловдив, магазини в София и Карнобат, гаражи, халета и сгради. Очаква се с тези имоти да бъдат погасени части от задълженията на БДЖ към инфраструктурната компания, които към момента са около 60 милиона лева.
И докато в прехвърлянето на имоти към НКЖИ има логика, впечатление прави вътрешното прехвърляне от „Пътнически превози“ към „Товарни превози“. На намиращото се в процедура за приватизация предприятие се прехвърлят три локомотивни депа – в Перник, Синдел и Брусарци с общо 21 сгради. Освен това се прехвърля и товарна гара в с.Първомайци, състояща се от 30 хил. кв. м. площ и 5 сгради. По този начин спечелилият приватизационния конкурс ще получи четирите имота безплатно, тъй като оценката на цялото предприятие е извършена докато те са били собственост на „Пътнически превози“. Проверка на komentator.bg на място показа, че органите на регионално ниво са запознати с прехвърлянията на депата. Пожелал анонимност служител на държавния жп превозвач обясни, че чакат прехвърлянето на депото в Синдел в най-скоро време. Според него обаче причините са чисто технологични – „Депото не се използва от пътнически превози, а на товарните е необходимо, тъй като в него могат да се обслужват локомотивите, опериращи на територията на Фериботен комплекс – Варна. В противен случай тези машини трябва да пътуват всеки ден до депото в Карнобат”
Хубавата новина за пътниците на БДЖ е, че се планира онлайн системата за резервиране на билети да бъде готова през януари.
От БДЖ възнамеряват да премахнат длъжността помощник-машинист. При одобрение от страна на ИА „Железопътна администрация“евентуалното решение за премахването на втория човек в локомотива ще бъде взето до 15 януари.
БДЖ започва подготовка за фалит : http://www.klassa.bg/news/Read/article/220425_БДЖ започва подготовка за фалит
защо не приватизират петническите превози като товарните били толкова задлъжняли .няма да се спрат да ограбват еееей......
http://www.news359.bg/2012/07/12/saobshtenie-otnosno-koruptsiyata-v-bdzh/
Съобщение относно корупцията в БДЖ
12.07.2012 23:19 0
Автор: Бисер Иванов
Уважаеми дами и господа, обръщаме се към Вас като стожери на гласността и законността. Искаме да Ви уведомим за безцеремонните корупционни действия и конфликт на интереси от страна на управителите на БДЖ товарни превози Пламен Джуров и Ивайло Иванов. Молим Ви час по-скоро да уведомите министър-председателя /но не министъра на транспорта, защото той прекрасно …
знае всичко/ за безобразията на двамата управители.
1. Попитайте го защо българската общественост не е информирана, че от няколко месеца тече разследване на ДАНС и криминална полиция срещу двамата управители за корупция, за източване на ДДС и за източване на държавния резерв от гориво?
2. Защо управителите не са отстранени докато тече разследването, а същевременно те трескаво заличават и унищожават уличаващи ги документи и уволняват служители, притежаващи уличаваща ги информация.
3. Какво наложи това, че двамата управители прогониха двата най-големи клиента-Лукойл и Порт Бургас и по този начин драстично свалиха цената на предприятието за предстоящата приватизация? В момента управителите правят всичко възможно да прогонят и друг голям клиент – ОМВ. Така те саботират продажбата на БДЖ товарни превози.
4. Защо управителите доведоха до над 7 милиона загуби за предприятието за първите 6 месеца на годината?
5. Защо управителите съзнателно не предприемат действия за събиране на вземанията от клиенти, които от началото на годината вече са за над 2 милиона? Като най-големите длъжници са Каолин и мините на Христо Ковачки.
6. Защо управителите масово правят процедури за доставки и услуги до 10 хил. лева с 3 оферти, 2 от които са фиктивни? Да се направят насрещни проверки на всяка от тези 2 фиктивни оферти от фирми. Лесно е да се установи, че само от тези малки обществени поръчки, Джуров и Иванов си докарват по около 20 000 лева на месец. Във фирмата двамата управители са известни с прякора „КОРУМПЕТАТА“.
7. Защо монтираните на локомотивите джипиеси за над няколкостони хиляди лева са напълно безполезни и защо не се провери тази сделка? Големите кражби на гориво продължават.
8. Защо управителите се изживяват като наказателна бригада и вместо да управляват, те ходят лично да правят показни и напълно безполезни акции за лов на крадци? По този начин се опитват да отклонят общественото внимание от истинските проблеми на БДЖ.
9. Знае ли министър-председателя колко случаи на самоубийства, смъртни случаи от инфаркти, инсулти и страхови неврози вече има в БДЖ? Не си ли дава сметка, че БДЖ става българския аналог на Франс Телеком поради царящия страх и ужас в момента? Джуров и Иванов ежедневно уволняват неудобни на тях хора и назначават нови, верни на тях служители. Психологическият тормоз от страна на управителите над служителите в централата е ежедневен. Вече има заведени няколко съдебни иска за психологически тормоз на работното място срещу Пламен Джуров.
10. Защо след като разбиха и разделиха стотици семейства управителите назначават цели семейни кланове, приближени на тях? Не е ло това страшен конфликт на интереси? Най-фрапиращия случай е назначаването на баща, син и дъщеря, които са лични бодигард, шофьор и преводач на корумпето Джуров.
11. Изпълнителния директор Йордан Недев отдавна иска да уволни двамата управители поради некадърност и данни за корупция, но над тях има чадър. Управителят Пламен Джуров е психически неуравновесен и почти ежедневно крещи по коридорите и заплашва служителите с физическа саморазправа. Стигна се дори сбиване между Джуров и Недев – това е позорно.
12. Защо министър-председателят не изпрати независим международен одитор,
който да направи независим одит на законосъобразността и целесъобразността на действията на управителите, които трябва да защитават интересите на държавата и този одит да установи дали са на лице конфликт на интереси, безстопанственост и корупционни действия. Или поне да изпрати Сметна палата или БОРКОР – далаверите в товарни превози са много по-големи от тези в пътнически превози. /news359
Колко ще бъде комисионната за сделката с БДЖ Товарни превози? Колко от тях ще вземе комсомолския сектретар на БДЖ? Колко от тях ще отидат в джобчетата на неговите кукловоди? И колко ще отидат в Партийната касичка? Отговорите на тези въпроси са все еднакви - 0! 0-0-0-0! Защото сделката няма да се случи! Ще трябва да дава пари комсомолския секретар за да му вземе някой товарните превози
Ще протестират как няма да протестират,като ще им спре хранилката и кражбите! Ако БДЖ Товарни превози има частен собственик нито ще такива кражби както досега,нито някой ще търпи толкова много служители като сега които само взимат заплати,а нищо не правят,но сега синдикатите ги защитават.Така стана с Кремиковци,същите като тези протестираха против приватизацията и видяхме какво стана,наложи се да го ликвидират и имаше скромната сума от 2 милиарда дългове,за да може такива като тези хрантутници да има какво да папкат,пълна излагация.
БДЖ 23 години не можа да скъса с комунистическата организация на труда и е нормално вече да заработи по капиталистически.
Ако холдинг "БДЖ" АД е включен в забранителния списък, никакви негови активи и подразделения не могат да бъдат приватизирани! Това е все едно, да приватизираш реакторите на АЕЦ, докато самата АЕЦ е в забранителния списък! За всичко това някой дълго и напоително ще пише в едни специални кабинети след 8 месеца!
Браво, комсомолец! Сигурно изучи управлението на железниците ,докато се подвизаваше като предеседател на Българската социалистическа младеж! Но, както казва бившият помощник на др. Живков - Костадин Чакъров, няма нищо по-мръсно от бивш комунист! Бойко, Цецка, Владко и вся остальная сволочь!