Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Проверено: "Джипката на Борисов" не е само една

5 коментара
Проверено: "Джипката на Борисов" не е само една

"Престанете с тая джипка. НСО (б.а. – Национална служба "Охрана") има шест "Тойоти Секвои". И на тях се вози Радев, вози се Стефан Янев, возят се всички. Те ги въртят. При мене е имало една. Те са си там – в НСО", заяви лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов на пресконференция в партийната централа в петък.

Георги Марчев е основател, видеопродуцент и разказвач в Story Films. С опит в създаването на видеоистории в интернет, bTV и Nova. Тръгва от вестникарската и онлайн новинарската журналистика – в. "Дневник", сайтът Dnevnik.bg и в. "Капитал Daily". Завършил е журналистика и продуцентство в Университета за национално и световно стопанство. Част от авторския екип на текста под заглавие "От Истанбулската конвенция, та на Измамата к0вид-19", отличен с първо място в хакатона "Здраве на прицел" на Асоциацията на европейските журналисти – България.

По време на последния си мандат в управлението (май 2017- май 2021) бившият премиер многократно шофираше сам джип, с който пътуваше из страната за срещи с граждани, на инспекции на строителството на пътища и магистрали, на откривания на нови сгради, заводи и обекти. Борисов возеше министри, депутати, посланици, управленци от други държави. Последната му изява с джипа е от вечерта на 4 април – след края на изборния ден, когато даде изявление на фона на автомобила.

Пиарът на Борисов: Не е само една

Проверка в публикувани в YouTube репортажи от посещения от времето му на премиер показва, че той е използвал различни джипове. При посещение във Враца на 28 юли 2020 г., заснето от местния информационен сайт Dnes-24.com, Борисов шофира кола с регистрационен номер СВ6371MT.

С друг номер – СВ6415МТ, е джипът, с който бившият премиер вози посланика на Съединените американски щати (САЩ) Херо Мустафа, за да ѝ покаже докъде е стигнала работата по изграждането на междусистемната газова връзка с Гърция през ноември 2019 г.

Без да се вижда ясно номерът при посещение на Борисов във Варна през юни 2020 г., колата изглежда различна от останалите – виждат се сигнални лампи на покрива на автомобила, подкаран от Борисов във видеозаписа на информационния сайт "Нова Варна".

Пред Mediapool на 13 юни Севделина Арнаудова – пиар на Бойко Борисов, казва, че бившият премиер е ползвал няколко различни автомобила "Тойота Секвоя" и един "Тойота Тундра", които са били на разположение на НСО. "Стандартна операция при сигнал за заплаха е в средата на пътуването служителите на НСО да слагат други служебни номера на автомобилите в кортежа на премиера", уточнява тя, като цитатът е предоставен на Factcheck.bg от Mediapool.

От "заможни ловци" до висши държавници

В днешното си изказване Борисов добави: "Сега се возя на служебната кола на партията, един месец. Вчера колегата Трифонов отива с три такива джипа, но не е проблем това, а държавният джип на 16 години е проблем и всеки ден ще ми го приписват. Защо? Ае малко да водиме политика".

Според проучване на "Свободна Европа" автомобилите са общо четири – един "Тойота Тундра Крю" и три – "Тойота Секвоя". Колите са купени от държавните горски стопанства и после са предоставени за използване от НСО. Първият е предоставен през 2013 г., а останалите три са купени две години по-късно за “скъп ловен туризъм".

Проверка на "Офнюз" в началото на 2016 г. показва, че покупката е за 150 хил. лева на брой автомобил и се предвижда колите да бъдат ползвани от заможни ловци. В края на 2016 г. от разследване на Би Ти Ви се разбира, че всъщност джиповете се ползват от НСО за превоз на висши държавни служители, а не от "милионери от САЩ и Европа и шейхове", каквито са били аргументите на тогавашния зам.-министър на земеделието Георги Костов.

След това Борисов е поискал джиповете да бъдат върнати на горските стопанства, но връщането е било само за времето, в което той не е бил премиер – между оставката му през 2016 г. и изборите следващата година. След това те са използвани от НСО във връзка с председателството на България на Съвета на Европейския съюз през 2018 г., но така и не са върнати към горските стопанства, а остават на разположение на политиците.

НСО отказва да отговори на въпроси от медиите дали тези автомобили са същите, които са били шофирани от бившия премиер Бойко Борисов с аргумента, че става въпрос за класифицирана информация от категорията "държавна тайна". Със сигурност обаче колите, купени и предвидени за използване от държавните горски стопанства, са под управлението на НСО, а нито един от тях не е на 16 години.

Публикацията е създадена с подкрепата на Европейския съюз. Отговорността за съдържанието е изцяло на Factcheck.bg, проект на Асоциацията на европейските журналисти – България срещу дезинформацията.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. полк. Дрангов
    #5

    А в съседната килия зелените чорапи.

  2. асен
    #4

    свинемутрата трябва да търка наровете в ареста!

  3. полк. Дрангов
    #3

    Абе НСО не беше ли на подчинение на Резидентна?

  4. .text
    #2

    Джипка броди из Европа. Джипката на комуниста Бойко.

  5. Гошо мъдреца
    #1

    Джипките са проблема на Медияпул ? Били са без баня и нощни шкафчета за складиране на многобройните подаръци от хиляди агробизнесмени при обиколките му във ферми и стопанства в България и ЕС.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.