Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Проверка откри над сто неизправни училищни автобуса

9 коментара
Проверка откри над сто неизправни училищни автобуса

Проверка е констатирала, че над 100 училищни автобуса са нередовни – с нарушения и отклонения от изискванията, съобщи в понеделник министърът на транспорта Александър Цветков.

Преди два месеца започна кампанията "Сигурност за нашите деца" с проверки на всички училищни автобуси, които са над 1200 в страната.

Направени са предписания до общините и училищата, където са констатирани нарушения и несъответствия. На 109 превозни средства са били съставени актове, като 10 автобуса, превозвали всекидневно деца, са спрени от движение.

По думите на транспортния министър най-тежките и смущаващи нарушения са техническите неизправности, свързани със спирачната и кормилната системи на автомобила. Затова без компромис автобусите бяха спрени от движение, коментира Цветков. Той добави, че кампанията ще продължи и през следваща учебна година и заяви, че няма да бъдат допуснати отклонения от сигурността на превоза на децата.

“Автобусите, които превозват деца, са на различна възраст - има и в много добро състояние, но за съжаление има и изключително стари автобуси“, каза министърът. Той даде пример и за автобус, който не отговарял на това, за което е регистриран - за седем плюс едно места. В него реално е имало 18 седалки, които са били саморъчно поставени с по един винт на пода.

По думите му фирмите, които се занимават с тази дейност се избират от училищата или от общините, за да извършват услугата, а вероятно училищните ръководства не са напълно запознати на какви условия трябва да отговарят автобусите и съответно не е бил извършван контрол. Фирмите-превозвачи имат задължения да возят децата, а освен това отговарят и за техническото състояние на автобусите.

Подготвят се нови изисквания, които ще бъдат заложени в наредба 33, която определя специализирания превоз на пътници, каза Анастас Тодоров - заместник-изпълнителен директор на Автомобилна администрация. В нея ще бъде отделно разписано кой може да вози деца, с какво трябва да ги вози, на какви условия трябва да отговаря, колко годишни трябва да бъдат тези автобуси, както и какъв стаж да имат водачите, колко пъти годишно да бъде проверяван автобусът и др. “Ще повишим сигурността на децата“, коментира Тодоров.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Kirov
    #10

    Похвални са тези първи стъпки в тази посока! Нека следващите бъдат за сигурноста на възрастните, за да не останат децата без родители!!

  2. Карина
    #9

    имаше нужда от една подобна пиар акция.

  3. Таратайката
    #8

    Колко години им е амортизационния срок?

  4. 18 седалки
    #7

    Тогава да седне и да пише!

  5. Ха-ха
    #6

    некой ке купи ли нови?!? ХАХА

  6. Глух плъх
    #5

    После затворете и държавата.Не знам дали тези дни сте гледали документалния филм за Болградската гимназия - светиня на българския дух. Покрай другото, дали видяхте в какви бракми возят там децата. Натъжих се. Прииска ми се да отворя подписка национална да купим автобуси. Сега гледам и нашите хич ги няма. Откъде да я подхванем? В това немане кое е за предпочитане с оглед здравето и сигурността на децата - да ги возим на бракми или хептен да не ги возим, та да газят преспите.

  7. ВЛАК GT
    #3

    НИЕ СМЕ ГЕРОИ!!КЪДЕ БЯХТЕ ДОСЕГА, БЕ КЕЛЕШИ!!

  8. въпрос
    #2

    Този Анастас Тодоров сега заместник-изпълнителен директор на Автомобилна администрация, не беше ли преди председател на някакво сдружение на вносителите на стари автомобили?

  9. Да,Но . .
    #1

    Некадърният мухльо Цветков досега какви ги кърши тъпанара?Защо заедно с СерГейчо не оправиха автобусите за возене на учениците? Кой да ги оправи, нали има държавата бе тъпи мошеници - да оставите децата да се возят с неизправни автобуси, и сега да отчитате дейност, мързеливи кратуни

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.