Проверка в Мтел заради таксуване на непоискани спортни канали

Компанията спря разпращането на смс-и до клиентите си във връзка с промоцията

Проверка в Мтел заради таксуване на непоискани спортни канали

Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) извършва проверка по случай с разпратени съобщения от кабелен оператор, в които се съобщава за бъдещо таксуване на непоискана услуга, а за отказ се изисква изпращането на ЕГН. Това съобщи председателят на ведомството Веселин Божков, цитиран от БНР в четвъртък.

По-късно през деня от компанията съобщиха за Mediapool, че са спрели изпращането на съобщения до намиране на подходящо решение по случая.

На 14 януари Мтел започна да излъчва безплатно новите си спортни канали за всичките си клиенти на цифрова телевизия от Мтел и Близу, като бе обявено, че услугата ще е безплатна до 31 март.

В последно време компанията започна да разпраща на абонатите си съобщения по телефона (СМС), в които се посочва, че потребителите гледат спортен канал безплатно до края на месеца, а след това ще дължат по 1.99 лв. В същото съобщение се казва още, че ако клиентът не желае услугата, той трябва да отговори с текст "СТОП" и да изпрати ЕГН на същия номер.

"Цената от 1.99 лв. на месец за трите спортни канала е валидна само за настоящи абонати, които са се абонирали за телевизионната услуга до 31.03.2017 г. За абонати, заявили тези канали след 01.04.17 г, цената без срочен договор ще бъде 5.99 лв. на месец“, става ясно от съобщение на сайта на телекома.

Така на практика на клиентите може да се наложи да заплатят непоискана услуга.

Според председателя на КРС в случая има нарушения на два закона и това е в правомощията на три държавни институции. Едното нарушение е на Закона за защита на потребителите, защото се изисква от абоната да заплаща услуга, която не е поискана от него, а другият е на Закона за личните данни, разясни Божков пред БНР.

"Мен ме смущават няколко неща – че услугата е непоискана, че се ползва принципът на мълчаливото съгласие, а не на изричното потвърждение и желанието на даден абонат да ползва даден вид услуга. Третият момент е, че по най-безпардонен начин се иска ЕГН“, посочи Божков.

"Ако даден клиент не желае да продължи да гледа каналите, той може да не заплати за тях и излъчването им се прекратява автоматично. Наред с това, ако клиентите не желаят да се възползват от промоционалната цена от 1.99 лева на месец за абонати на телевизия от Мтел и Близу, те могат да се откажат чрез различни способи – чрез SMS, чрез обаждане на *88, 080020011 или 070043700, в магазините на Мтел и Близу, а също и онлайн на my.blizoo.bg“, обясниха от Мтел.

"Промоционалната цена е жест към нашите лоялни клиенти. За нови абонати цената при безсрочен абонамент е 5.99 лева на месец, поради което е необходимо абонатът, който има право на значително по-ниска цена, да направи информиран избор, като заяви, че не желае да се възползва от нея“, казаха още от компанията.

По думите им изискването за въвеждане на ЕГН е с цел точна идентификация на абоната и като администратор на лични данни няма място за съмнение относно спазването на законовите изисквания при обработка на лични данни.

"Във връзка с притесненията на някои наши клиенти за ползване на лични данни и проверка на регулаторни органи, в момента изпращането на подобни SMS-и е спряно до намиране на подходящо решение“, отговориха още от мобилния оператор.

Още от Бизнес

Защо управляващите избират Цацаров за шеф на "Антикорупция"?