Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Проверка в Мтел заради таксуване на непоискани спортни канали

Компанията спря разпращането на смс-и до клиентите си във връзка с промоцията

5 коментара
Проверка в Мтел заради таксуване на непоискани спортни канали

Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) извършва проверка по случай с разпратени съобщения от кабелен оператор, в които се съобщава за бъдещо таксуване на непоискана услуга, а за отказ се изисква изпращането на ЕГН. Това съобщи председателят на ведомството Веселин Божков, цитиран от БНР в четвъртък.

По-късно през деня от компанията съобщиха за Mediapool, че са спрели изпращането на съобщения до намиране на подходящо решение по случая.

На 14 януари Мтел започна да излъчва безплатно новите си спортни канали за всичките си клиенти на цифрова телевизия от Мтел и Близу, като бе обявено, че услугата ще е безплатна до 31 март.

В последно време компанията започна да разпраща на абонатите си съобщения по телефона (СМС), в които се посочва, че потребителите гледат спортен канал безплатно до края на месеца, а след това ще дължат по 1.99 лв. В същото съобщение се казва още, че ако клиентът не желае услугата, той трябва да отговори с текст "СТОП" и да изпрати ЕГН на същия номер.

"Цената от 1.99 лв. на месец за трите спортни канала е валидна само за настоящи абонати, които са се абонирали за телевизионната услуга до 31.03.2017 г. За абонати, заявили тези канали след 01.04.17 г, цената без срочен договор ще бъде 5.99 лв. на месец“, става ясно от съобщение на сайта на телекома.

Така на практика на клиентите може да се наложи да заплатят непоискана услуга.

Според председателя на КРС в случая има нарушения на два закона и това е в правомощията на три държавни институции. Едното нарушение е на Закона за защита на потребителите, защото се изисква от абоната да заплаща услуга, която не е поискана от него, а другият е на Закона за личните данни, разясни Божков пред БНР.

"Мен ме смущават няколко неща – че услугата е непоискана, че се ползва принципът на мълчаливото съгласие, а не на изричното потвърждение и желанието на даден абонат да ползва даден вид услуга. Третият момент е, че по най-безпардонен начин се иска ЕГН“, посочи Божков.

"Ако даден клиент не желае да продължи да гледа каналите, той може да не заплати за тях и излъчването им се прекратява автоматично. Наред с това, ако клиентите не желаят да се възползват от промоционалната цена от 1.99 лева на месец за абонати на телевизия от Мтел и Близу, те могат да се откажат чрез различни способи – чрез SMS, чрез обаждане на *88, 080020011 или 070043700, в магазините на Мтел и Близу, а също и онлайн на my.blizoo.bg“, обясниха от Мтел.

"Промоционалната цена е жест към нашите лоялни клиенти. За нови абонати цената при безсрочен абонамент е 5.99 лева на месец, поради което е необходимо абонатът, който има право на значително по-ниска цена, да направи информиран избор, като заяви, че не желае да се възползва от нея“, казаха още от компанията.

По думите им изискването за въвеждане на ЕГН е с цел точна идентификация на абоната и като администратор на лични данни няма място за съмнение относно спазването на законовите изисквания при обработка на лични данни.

"Във връзка с притесненията на някои наши клиенти за ползване на лични данни и проверка на регулаторни органи, в момента изпращането на подобни SMS-и е спряно до намиране на подходящо решение“, отговориха още от мобилния оператор.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #5

    Браво на КРС!

  2. Kamen Popov
    #4

    Няма ли сила в България, която да глобява тези фирми без коментарии от шефа на КРС всеки път, когато се осмеляват да ни лъжат? Изглежда мислят, че като спонсорират водещи български футболни отбори, могат да си избиват спонсорството от гражданите. Глоби от стотици хиляди при всеки повод.

  3. Вътъф
    #3

    Има и друг проблем - за да откажеш трябва да платиш - sms или обаждане на *88.

  4. М-тел са собственост на телеком Австрия!

  5. RedDevil
    #1

    Ако мине номерът - мине :) Както колкото пъти подадеш жалба за фактура, толкова пъти ти смъкват...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.