Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пускат бързо контролния център в Благоевград за трафика на магистрала "Струма"

Поведението на шофьора при мъгла е ключово, показал анализът на АПИ за верижната катастрофа

1 коментар
Пускат бързо контролния център в Благоевград за трафика на магистрала "Струма"

Интелигентният контролен център в Благоевград, който трябва да помага за трафика по магистрала "Струма", ще бъде въведен максимално бързо в експлоатация. Това каза инж. Дончо Атанасов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), пред Нова телевизия.

Той не се ангажира със срок. Уточни обаче, че дори интелигентната система да е предупреждавала за мъглата в участъка, където стана тежката верижна катастрофа с около 30 автомобила, надписът нямало да бъде видим. В опит да предупреди за инцидента другите шофьори загина един човек. Други десетима пострадаха и са настанени в болници в региона, като на трима състоянието остава тежко.

"При изключително гъста мъгла и видимост не повече от два-три метра, каквато и интелигентна система да има на пътния участък, най-важна е преценката на шофьора", каза инж. Атанасов.

"Анализите, които правим след верижната катастрофа на магистрала "Струма", а и 40-годишният ми опит като шофьор, показват, че при подобни природни аномалии, каквато и техника и пътни знаци да има, те остават невидими", допълни той.

По думите му внедряването на подобни интелигентни транспортни системи не отменя отговорността на шофьорите, тъй като на автомагистралите се кара с висока скорост и при непрогледна мъгла е важна преценката на водача. 

Проектите и договорите за строителство на участъците от магистрала "Струма" от Кресна до Сандански и от Благоевград до Крупник, включително и изграждането на интелигентната транспортна система, са наследени от Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти". В тях е предвидено Центърът за управление на транспортната система да бъде в лот 3.1 между Благоевград и Крупник.

Тъй като изграждането на отсечката от Кресна до Сандански завърши в средата на декември миналата година, с около 6 месеца по-рано от предвиденото, АПИ е предприела мерки за създаването на контролен център в Благоевград, каза Дончо Атанасов. Целта ни е той да бъде въведен бързо в експлоатация, допълни той.

Програмата на АПИ предвижда в бъдеще да бъде изградена и интелигентна система за управление на трафика в отсечката от София до Благоевград.

Желанието и амбициите ни са такива системи да има на всички автомагистрали, каза Дончо Атанасов. В момента се провежда тръжна процедура за изграждането на интелигентни транспортни системи и по цялото трасе на магистрала "Тракия" – от София до Бургас.

Около 30% от бюджета на АПИ за поддържането на пътищата се инвестират в дейности, свързани с повишаване на пътната безопасност, каза инж. Атанасов. През 2018 г. са монтирани мантинели за 25 млн. лв. Само на ремонтирания 22-километров участък от магистрала "Тракия" монтираните мантинели са с обща дължина около 92 км.

Разказ на участник в автомелето

Мъжът, който първи е подал сигнал за инцидента на магистрала "Струма“ на тел. 112, разказа пред бТВ, за преживения ужас. Той каза, че както шофирал, мъглага изведнъж станала непрогледна.

"В един момент видях светлини от камион пред себе си. Успях плавно да намаля. В момента, в който се насочих надясно, за да избегна светлините, видях, че пред мен има автомобил, който се беше ударил в мантинелата”, каза мъжът.

Изплашил се и инстинктивно побягнал надолу по склона. Обадил се на телефон 112. Казал им да изпратят много линейки, защото е много страшно”.

"Докато говорих с тях, слушах само спирачки, удари и писъци”, разказа още мъжът.

През сълзи той изказа благодарност на екипите, които са помагали за спасяването на хората.

"Бяхме като едно семейство в този момент. Всеки се опитваше да помогне на другия. Никой не гледаше отстрани. Със сигурност хората направиха всичко, което можеха при тези условия”, допълни мъжът.

Според него не АПИ или друга институция е виновна за катастрофата, а хората и това, че са шофирали с несъобразена скорост при лошите условия на пътя.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Филка Русофилка
    #1

    Трябва да се измисли някаква интелигентна система, която да повиши интелигентността на глyпaцитe от катастрофата, които разказваха: "В мъглата се виждаше на 5 метра, карах с 90 км/ч., но мъглата изведнъж се вдигна и се оказа, че отпред имало спряла (смачкана) кола",...която, очевидно, преди това също е карала с 90 км/ч. в мъглата с видимост 5 метра и т.н., и т.н. :)

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.