Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пускат поръчката за проектиране на тунела през Кресненското дефиле

5 коментара
Министър Лиляна Павлова (третата от дясно наляво)

Обществена поръчка за проектиране на тунела през Креснеското дефиле, който ще бъде един от най-дългите в Европа, предстои да бъде пусната скоро, съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството в понеделник.

Прогнозната дължина на съоръжението е над 13 км, като тунелът е от участъка на магистрала “Струма” от Благоевград до Сандански. Строителството му е планирано след 2014 г. със средства по оперативна програма “Транспорт”. Прогнозната му стойност се оценява на около 1 млрд. лева.

По повод изграждането на тунелите през Креснеското дефиле и под връх Шипка министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова е на посещение в Швейцария. Тя е посетила тунелите Зоненберг и Ройспорт от обходния път Ситиринг Люцерн, които са основно рехабилитирани и предстои да бъдат пуснати до дни в експлоатация.

“Проектирането на тунелите е един от най-важните процеси при строителството им, тъй като трябва да отразят последните най-нови тенденции и изисквания за безопасност в сектора. Затова днешното посещение е от изключително значение за нас, за да можем да заложим обективни изисквания в документацията”, коментира министър Павлова, цитира от пресслужбата на министерството си.

Безопасността на придвижване и бърза евакуация на пътуващите в случай на инцидент в тунела са водещите изисквания при проектирането и изграждането им. Това е станало ясно от представянето на рехабилитираните тунели от мениджърите на “АСТРА”, компанията изпълнител на обекта.

Всяка тръба на тунелите е с по три ленти в едната посока, като на всеки 100 метра има авариен изход, шумоизолационна стая за бърза връзка с телефон на полицията и бърза помощ, изключително мощна и надеждна вентилационна система за отвеждане на изгорелите газове и противопожарна система за потушаване на огън.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    Тунела и магистралата от Кресна до границата са ненужни, и безпредметни.Магистралата Белград-Скопие-Солун, построена преди години ги правят НЕОПРАВДАНИ от всяка гледна точка.

  2. Анонимен
    #4

    Brightman Според малката Фидоска (Лиляна Павлова), всекидневните първи копки и рязания на ленти са задължителни и са изискване на Европейската комисия. В противен случай щяло да има санкции. Най-меко казано, това не е истина. Брюксел има изискване за информиране на гражданите за всеки проект, но няма изискване лично премиерът да открива всяка чешмичка в страната. Няма изискване лично премиерът да направи първата копка, после да инспектира няколко пъти, а накрая пак лично и да открие всеки проект пред камерите. Това си е чисто български принос.

  3. Анонимен
    #3

    №1, ако гледаш тунела под Шипка от към София, със сигурност нещо няма да разбереш. Но ако погледнеш откъм Истанбул или Букурещ, веднага ще ти стане ясно.

  4. Анонимен
    #2

    Тунелът ще има връзка с магистрала Струма,като ще бъде част от Лот 3 на трасето.

  5. Анонимен
    #1

    От какъв зор е необходим тунелът под Шипка след като няма пряка връзка нито с магистрала Тракия нито с Хемус - във връзка с магистрала Струма по-актуален излиза един тунел под Петрохан - най- краткото разстояние от София до Дунав мост 2 от римско време насам. Тунелът под Шипка е оправдан само като ЖП връзка.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.