Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пускат се спрени от ГЕРБ влакове, билетите за бързите поскъпват с 5%

18 коментара
Пускат се спрени от ГЕРБ влакове, билетите за бързите поскъпват с 5%

"Българските държавни железници" (БДЖ) ще възстановят от 15 декември поне 125 пътнически влакове, които бяха спрени през 2011 г. при управлението на ГЕРБ като част от плана за оздравяване на дружеството и намаляване на разходите му. Предвидено е от началото на следващата година да се увеличат с 5 процента цените на бързите и ускорените влакове, за които превозвачът не получава държавна субсидия. Това съобщи на пресконференция в сряда новият директор на "Холдинг БДЖ".

Той припомни за спирането на 250 влака чрез разреждането на честотата на движението им между определени гари и чрез премахване на цели дестинации от разписанието на БДЖ. Сега освен възстановяване на поне половината от тези композиции ще бъдат пуснати и три изцяло нови бързи влакове и седем пътнически влакове. Макар че се увеличава броят на подвижните състави в железниците, няма да се увеличават служителите, обясниха от дружеството.

Също като предшествениците си и този директор на държавните железници отчете, че пътническите превози се нуждаят от подобряване на качеството на услугата. Това по думите му ще стане с по-добро почистване на пътническите вагони, от които само единици в момента отговарят що-годе на някакви хигиенни условия. Предвидени са и между 50 и 60 млн. лв. за ремонт и поддръжка на локомотиви и вагони.

До края на 2014 г. трябва да бъде изцяло въведена нова модулна система за продажба на билети, която ще позволи билети да се продават не само на касите по гарите, както е в момента. Още до края на тази година ще бъде внедрен първият модул от тази система, обяви Николай Найденов, член на Съвета на директорите на БДЖ. Така билети за влака ще се продават от автомати на гарата, в туристически агенции, по интернет, както и чрез SMS.

Въвеждането на подобна система е била цел и на предишни ръководства на БДЖ, но така и не е въведена. Новото ръководство на железницата притопли и идеята за въвеждане на възможността пътниците да си купуват комбинирани билети за влак и автобус и така пътуването ще им излиза по-евтино. Това намерение, както и разработване на комбинирани разписания между автомобилния, железопътния и самолетния транспорт, бе лансирано още в началото на мандата на тройната коалиция през 2005.г., но така и нищо не бе направено.

Сегашното ръководство на жп превозвача обаче твърди, че в рамките на около месец ще бъде обявена обществена поръчка за изработване на системата за издаване и купуване на билети за влака.

На пресконференцията присъства и ресорният зам.-министър на транспорта Антон Генов, който заяви, че относителният дял на товарните превози на БДЖ е намалял наполовина спрямо периода преди четири години. Сегашното управление на холдинга щяло да работи за оздравяване на товарните превози, чиято продажба бе спряна с идването на новата власт.

Кръстев потвърди намеренията на БДЖ да се оздравява чрез продажба на почивни станции, които не се използват от железничарите и са затворени. Ще бъдат продадени и вагони и локомотиви за 40 млн. лв., посочи ръководството на холдинга. Съществува като възможност и продажбата на сградата на холдинга на ул. "Иван Вазов" 3 в София, за която преди време транспортният министър Данаил Папазов каза, че ще бъде дадена на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) за уреждане на дълга на БДЖ за ползване на релсовия път, а шефовете на БДЖ ще отидат на Централна гара в София, която в момента се ремонтира и там са предвидени офиси за ръководството на железницата. Сега Гинев каза, че дълга на БДЖ към НКЖИ от над 100 млн. лв. ще бъдат изчистени чрез предоставянето на бази, сгради и друга техника.

Гинев припомни, че НКЖИ чрез средствата от оперативната програма "Транспорт" се работи по активната смяна на релсите, тъй като остарялата инфраструктура и причина за ниската скорост на влаковете. Ще се завърши трасето от София до Пловдив, а от Пловдив до Бургас ще е готово още в рамките на този програмен период.

Ще се завършат и трасетата Пловдив - Свиленград, София - Драгоман, Русе - Варна, работи се и по линията към Видин, както и от София до Елин Пелин, обяви заместник-министърът.

Той каза още, че се обмисля някои третокласни линии да бъдат отдадени на концесия на частни превозвачи, в това число и теснолинейката по линията Септември – Добринище, каквато идея имаше и правителството на ГЕРБ, но отново нищо не се случи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #18

    Как ще се обезщетяват пътниците при закъсненията на влакове? Скоро пътувах София-Бургас - и на отиване и на връщане закъснение от около 25 мин. Влакът спираше на малки спирки не по разписание, където началникът на гарата с червена шапка си говореше с началника на влака и след около 5-6 мин. влакът тръгваше, без да се е разминавал с друг влак, т.е. без причина. Без никакви обяснения от кондуктори и други служители.Ако за всяка минута закъснение се плащаше глоба от ръководствата на влаковете, машинисти

  2. Анонимен
    #17

    13, като се вържат с касов апарат и НАП всички междуградски авобуси-ако не,НАП и ДАИ ги съдерат от глоби и забрани, много бързо ще видиш кой губи- БДЖ или ламтежниците на Боко и Цецо, Доган и Местан дето държат фирмите!

  3. В и К
    #16
  4. Анонимен
    #15

    Няма европейска държава без влакове ДО ВСЯКА ТОЧКА ОТ СТРАНАТА. Най-много намразих Бойко и калинките му заради невежеството по отношение ролята на жлезниците! Анма нали крадоха от автобусните превози, ни билет, ни фискален бон- голям кеф им беше ама свърши!

  5. Анонимен
    #14

    най-големият глупак си ти,*12*,защото ще плащаш заедно с мен масрафа на бадемов.

  6. Анонимен
    #13

    Великият финсист Орешарски да обясни с думи прости как като пусне 125 губещи влакове ще зазадрави БДЖ ?

  7. Анонимен
    #12

    Най-голямата глупост на Гроб беше спирането на тези влакове - така сума ти хора се отдръпнаха от железниците и отидоха при частни автобусни превозвачи. Добре е да се проучи дали някои от тях нямат връзки с ГРОБаджиите.

  8. Анонимен
    #11

    Орешарски продължавай. Позволявам ти да подадеш оставка евентуално чак когато партийте които те подкрепят поведат в социологическите проучвания с минимум 20% пред боклуците. Дотогава на работа и успех!

  9. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #10
  10. Анонимен
    #9

    Ами като не може с влакове, пътувайте с вертолети, хем е по-бързо

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.