Путин не одобрявал използването на лика му за търговски цели

Путин не одобрявал използването на лика му за търговски цели

Президентът Путин посреща с неодобрение използването на лика му за търговски цели, заявява пред "Известия" прессекретарят му Дмитрий Песков. При все това "борбата с подобни прояви не е сред нашите приоритети, не е основният въпрос от дневния ни ред", уточнява Песков.

Образът на Владимир Путин, признат от "Форбс" вече втора поредна година за най-влиятелния човек в света, вълнува и руските, и чуждестранните предприемачи. Портрети на Путин украсяват модна в момента колекция тениски с надпис "Всичко е наред", а преди месец бе представена и колекцията "Родина", включваща облекла с лика на президента. В Ерусалим има заведение "Путин бар", а в сръбския град Нови Сад - кафе "Путин". Името и ликът на руския държавен глава са включени в логото на златни и титанови смартфони, калъфи за други електронни устройства, чаши, стенни часовници, магнити и подложки за мишки, изрежда всекидневникът.

"До момента нито Путин, нито негови представители не са давали оценки за маркетинговия бум, свързан с името на президента. Дмитрий Песков впрочем е заявявал, че самият държавен глава не носи дрехи със собствените си принтове", добавя "Известия".

Успешният руски алкохолен бранд "Путинка" и заводът производител на тази водка "Кристал" са тясно свързани със структурите на милиардера Аркадий Ротенберг и семейството му, сочи разследване на "РБК дейли". В интервю за американското списание "Форбс" през 2012 г. обаче Ротенберг заяви, че не пие водка, а вино, и отрече да има какъвто и да било интерес към руската спиртна индустрия, напомня вестникът.

Според него сегашният собственик на марките "Путинка", "Путинка перцовая" и др. е кипърската офшорка "Ермира", свързана с фирми на Аркадий Ротенберг. А притежателят на "Ермира" Владислав Копилов поддържа бизнес отношения с предприемача Сергей Ролдугин, смятан за приятел на самия Владимир Путин.

Говорител на Ротенберг отказал коментар. Пожелал анонимност високопоставен руски чиновник обаче твърди, че милиардерът е сред най-изявените играчи на алкохолния пазар в страната.

Разцветът на бранда в Русия датира от 2004-2005 г., когато във федерацията се продаваха годишно към 4 милиона декалитра "Путинка", пише изданието. Според мениджър от голяма алкохолна компания собственикът на бранда е получавал тогава по 8-10 рубли от всяка половинлитрова бутилка.

Споделяне
Още от Свят

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?