Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Путин не одобрявал използването на лика му за търговски цели

0 коментара
Путин не одобрявал използването на лика му за търговски цели

Президентът Путин посреща с неодобрение използването на лика му за търговски цели, заявява пред "Известия" прессекретарят му Дмитрий Песков. При все това "борбата с подобни прояви не е сред нашите приоритети, не е основният въпрос от дневния ни ред", уточнява Песков.

Образът на Владимир Путин, признат от "Форбс" вече втора поредна година за най-влиятелния човек в света, вълнува и руските, и чуждестранните предприемачи. Портрети на Путин украсяват модна в момента колекция тениски с надпис "Всичко е наред", а преди месец бе представена и колекцията "Родина", включваща облекла с лика на президента. В Ерусалим има заведение "Путин бар", а в сръбския град Нови Сад - кафе "Путин". Името и ликът на руския държавен глава са включени в логото на златни и титанови смартфони, калъфи за други електронни устройства, чаши, стенни часовници, магнити и подложки за мишки, изрежда всекидневникът.

"До момента нито Путин, нито негови представители не са давали оценки за маркетинговия бум, свързан с името на президента. Дмитрий Песков впрочем е заявявал, че самият държавен глава не носи дрехи със собствените си принтове", добавя "Известия".

Успешният руски алкохолен бранд "Путинка" и заводът производител на тази водка "Кристал" са тясно свързани със структурите на милиардера Аркадий Ротенберг и семейството му, сочи разследване на "РБК дейли". В интервю за американското списание "Форбс" през 2012 г. обаче Ротенберг заяви, че не пие водка, а вино, и отрече да има какъвто и да било интерес към руската спиртна индустрия, напомня вестникът.

Според него сегашният собственик на марките "Путинка", "Путинка перцовая" и др. е кипърската офшорка "Ермира", свързана с фирми на Аркадий Ротенберг. А притежателят на "Ермира" Владислав Копилов поддържа бизнес отношения с предприемача Сергей Ралдугин, смятан за приятел на самия Владимир Путин.

Говорител на Ротенберг отказал коментар. Пожелал анонимност високопоставен руски чиновник обаче твърди, че милиардерът е сред най-изявените играчи на алкохолния пазар в страната.

Разцветът на бранда в Русия датира от 2004-2005 г., когато във федерацията се продаваха годишно към 4 милиона декалитра "Путинка", пише изданието. Според мениджър от голяма алкохолна компания собственикът на бранда е получавал тогава по 8-10 рубли от всяка половинлитрова бутилка.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.