Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Путин обяви национален ден на траур

0 коментара

Руският президент обяви 5 юли за национален траурен ден след катастрофата с руски самолет, при която загинаха 145 души. Той нареди на премиера Касянов да създаде фонд за финансово подпомагане на близките на загиналите и да се направи преглед на безопасността на руските граждански полети.

Би Би Си припомня данните от загиналите при самолетни катастрофи със същия клас самолети - Ту 154. За 1993г. - 125, 1994г. - 160, 1995г. - 97, 1996г. - 141.

Странното в поредната самолетна катастрофа при Иркутск е не, че самолет Ту-154 се разби заради отказ на всички двигатели едновременно. Странното е друго: че това не се случи много по-рано. Масовите техногенни катастрофи, за чието приближаване отдавна говорят много специалисти, означават не само спукани канализационни тръби или експлозии в химически заводи. За съжаление падащите самолети се отнасят към същата категория извънредни произшествия.

Неотдавна известният икономист Александър Лившиц каза: Да не забравяме, че техническата база у нас е крайно остаряла. И "проблем 2003", когато в страната масово ще започнат да излизат от строя основни фондове, не е плод на болна фантазия. Това е само едно условно название. Например в Приморие всички комуникации и тръбопроводи вече са изгнили. Тъжните прогнози на Лившиц започват да се сбъдват.

Трябва да се разбере едно нещо: в страна, в която през последните 10 години не са обновявани основните фондове на повечето предприятия, броят на авариите, експлозиите и всевъзможни инциденти може само да расте. Към края на този процес той може да заприлича на лавина, помитаща всичко живо по пътя си.

Ако за десет години държавата не е вложила в купуването на самолети за гражданската авиация нито копейка, те ще падат не веднъж на шест месеца, а на всеки месец. След това всяка седмица, а по-нататък и всеки ден. Сега самолетният парк на Русия е износен 99 процента. Повечето самолетни компании използват древни, останали от съветско време самолети, без да влагат пари не само за обновяване на парка, но и за поддръжка на неговата летателна годност. Само тесен кръг от специалисти знае какво става в руската самолетна техника, но те предпочитат да мълчат. Макар че според косвена информация, всеки трети полет в страната не е безопасен. Засега.

А освен самолетите има хиляди заводи, комбинати, фабрики, където техните нови собственици също са решили да не се охарчват за такива "дреболии" като модернизиране на техниката. Колко ли са износените до краен предел предприятия в страната? С противопожарни сигнализации от времето на Хрушчов и пречиствателни системи от времето преди него? Русия става "рискова зона" за собствените си граждани. Засега властите успяват да ликвидират последиците от локални катастрофи, но техният брой расте. Съвсем скоро страната няма да има достатъчно сили и средства, за да се справи с всички пробиви по тръбопроводите, рухнали сгради и пожари. И всеки път ще плащаме все по-висока човешка цена за неотдавнашното ни безгрижие. Сметката е открита.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.