Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Работата по жалби от потребители вече ще се следи онлайн

1 коментар

Подалите жалба от даден вид стока или услуга потребители ще могат да следят онлайн как Комисията за защита на потребителите (КЗП) придвижва техния случай, съобщиха от държавното звено в понеделник. По електронен път ще могат да проверят кой от служителите на КЗП работи по техния казус и докъде е стигнало разрешаването му.

Това става възможно благодарение на проект за над 600 хил., финансиран от оперативната европрограма “Административен капацитет“.

Новата система ще започне да функционира в началото на 2011 г., а увеличаването на броя на обработените електронно жалби ще спести тонове хартия е ще на прави работата на ведомството по-ефективна. За хората, нямащи достъп до Интернет, старата система за подаване на жалби на място ще продължи да функционира, уточняват от комисията.

Статистиката обаче сочи, че броят на жалбите, подадени по електронен път, е нараснал през миналата година 6 пъти спрямо 2006 г.

“През 2009 г. в Комисията за защита на потребителите са постъпили близо 12 000 жалби. Направени са близо 10 000 инспекции, като в 70% от тях са решени проблемите на гражданите.”, коментира Иван Бъчваров, главен секретар на КЗП.

По думите му това означава, че 7 000 потребители на стоки или услуги са били заинтересовани да бъдат своевременно информирани за развитието на жалбите си, а доставянето на тази информация е отнемало ценно време, трудов и материален ресурс.

Ако някоя жалба се забави неоснователно дълго, гражданите своевременно ще могат да разберат кой служител на Комисията работи по нея. Персоналната отговорност пък ще бъде естествен стимул за служителите да повишат качеството на работата си, допълват от КЗП.

Според последния отчет за работата на комисията българите страдат най-вече от негодна комуникационна техника като мобилни телефони или компютри, като жалбите за тези стоки представляват над 30% от всички подадени. Очакванията на експертите са с развитието на онлайн търговията в България, делът на жалбите, касаещи качеството на тази услуга, да се увеличи.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. znam
    #1

    Това работи тази "комисия" под "вещото" ръководство на Дамян Лазаров. Опитайте да откриете поне една смислена реална защита по отношение на истинските боклуци, които се предлагат на пазара и са опасни за здравето и живота на хората! Ужасните храни, пълни с неясни неща и най-вече много, много сол, прат и мас, млеката и сирената, в които има всичко друго, но не и мляко, хлябовете, които вече не миришат на хляб, безумните условия на монополистите - ток, парно, вода - които се гаврят с нас, лекарствата,

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.