Радари ще следят скоростта на колата при цялото пътуване

При превишаване на средните стойности ще се пишат глоби

Радари ще следят скоростта на колата при цялото пътуване

Разполагане по пътищата на камери с радари за средна скорост, които да следят един автомобил от началната до крайната точка на пътуване и ако има превишаване на средната скорост, тогава да се налага санкция, планира Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Това обяви нейният шеф Лазар Лазаров по време на обявяването на старта на Световната кампания за безопасност на пътя, в която страната ни се включва.

Той обясни, че в момента такива експериментални камери са разположени на тунелите на автомагистрала "Люлин". Не стана ясно обаче колко би струвало оборудването на цялата пътна мрежа с такива камери и откога може да започне внедряването им.

Председателят на АПИ призова по-бърза да се приемат нормативните актове за връщането на мобилните камери на пътя, защото преди отмяната им през 2012 г. страната ни е била под средноевропейските нива за смъртност на пътя, а година след обявяването им от Върховния административен съд за незаконни сме се върнали на  порочните нива от 2000 година.

Преди дни в дискусия в парламента за пътната безопасност вътрешният министър Румяна Бъчварова обяви, че от началото на годината се забелязва ръст на загиналите в пътно-транспортни произшествия у нас в сравнение с предходната година.

Сега Лазар Лазаров изнесе статистика, според която между 3 и 4 млрд. лв. са загубите за икономиката заради загиналите и ранените хора по пътищата. Най-голям процент от жертвите на автомобилни катастрофи са млади хора – под 30 години, допълни регионалният министър Лиляна Павлова. Спортният министър Красен Кралев определи данните за смъртните случаи на пътя у нас като стряскащи. Според данни от ЕС България е над средното европейското ниво по смъртност на деца на пътя, допълни той. Черната статистика допълни  председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров, който заяви, че България е на четвърто място по брой на загинали в Европа, като преди нас са Полша, Гърция и Литва. Най-ниските показатели са до 55 загинали на 1 млн. на година, а у нас те са около 92 на 1 млн. душ, посочи той.

АПИ разполага със статистика на рисковите места на пътищата и в по-голямата си част те са кръстовища, които трябва да бъдат преработени в пътни възли или кръгови кръстовища, каза още шефът на агенцията. Лазар Лазаров. По думите му има идея проекти за преработване на такива рискови участъци да финансират от бъдещия Фонд за пътна безопасност.

Регионалният министър съобщи още, че ремонтите по пътищата ще завършат на 1 юли, за да не се създават усложнения на пътя предвид нарастващия за летните отпуски трафик на автомобили. Затова ангажиментът, който поехме, е да приключим с ремонтите до тази дата, добави Павлова. По думите ѝ чисто технологично виадуктите по магистралите "Тракия" и "Хемус" няма как да бъдат завършени до тази дата и ремонтът им ще продължи от септември.

Само около 3 км от ремонтираните пътища ще останат без маркировка, защото климатичните условия вероятно няма да позволят да се направят допълнителните работи. Маркировката на новите участъци по магистралите е т.нар. "шумяща", за да се намалят инцидентите в резултат на заспиване, коментира Павлова. Подменят се и мантинелите с нови, по-еластични и устойчиви, добави тя.

Споделяне

Още от България

Как да бъде увековечен художествено Бойко Борисов?