Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Райънеър" публикува всички отменени полети, има над 20 от и до София

Компанията отрича недостиг на пилоти и пак обяснява проблемите с объркани отпуски

1 коментар
"Райънеър" публикува всички отменени полети, има над 20 от и до София

Нискотарифната авиокомпания "Райънейр" (Ryanair) публикува пълен списък с отменените полети до края на октомври. Те няма да се извършат заради недостиг на пилоти, обяснен от превозвача с объркване в отпуските на летците.

Отменени са по около 50 полета на ден. Сред тях има от и до София. Става въпрос за над 20 полета от Лондон до София и обратно на 22, 28 и 30 септември и на 5, 7, 12, 14, 19, 21, 26, 28 октомври.

Пътниците, които имат билети за отменените полети, ще получат съобщение по електронната поща. Те могат да поискат парите за пътуването си обратно или да си изберат друг полет. От компанията обясниха, че най-засегнати са полети от и до големи летища, както и маршрути, по които има няколко полета на ден. Така неудобството за пътниците щяло да е по-малко, тъй като възможностите за пренасочване на пътуването в същия или на следващия ден са по-големи.

В следващите 6 седмици ще отпадне по една редовна линия от летищата на Барселона, Брюксел (Шарлероа), Дъблин, Мадрид, Милано (Бергамо), Порто и Рим (Фиумичино). Две линии отпадат от Лондон (Станстед).

Предлагат нови полети на клиентите

От компания обясниха още, че са засегнати по-малко от 2% от хората, купили билети до края на октомври. Повечето от тях щели да получат предложение да летят в същия или на следващия ден. Клиентите, които не желаят да променят плановете си, ще получат обратно парите си, както и обезщетение според европейските правила, обещаха от превозвача.

По-рано от Еврокомисията призоваха "Райънеър" да спазва правилата на ЕС за правата на пътниците, включително да изплати компенсации на засегнатите, които се очертава да са над 400 000 души. Говорителка на авиокомпанията съобщи в понеделник пред Ройтерс, че се готвят обезщетения до 20 млн. евро за пасажерите, които бъдат засегнати от отмяната на полетите.

"Нямаме недостиг на пилоти - успяхме да осигурим изпълнението на полетната си програма в най-натоварените месеци - юни, юли и август, но объркахме отпуските на пилотите през септември и октомври, тъй като се опитваме да ги разпределим в период от само 9 месеца от април до декември. Такъв проблем няма да има през 2018 г., тъй като "Райънеър" отново се връща към 12-месечен график за отпуските", обясни изпълнителният директор на компанията Майкъл О'Лиъри.

Междувременно стана ясно, че "Райънеър" спешно търси да назначи пилоти, предлагайки им стартови бонуси за 10 хиляди евро. Изтече и писмо до екипажите, в което те са предупредени, че до края на годината ще има проблеми с осигуряването на полетите. Служители на компанията твърдят, че причината е масовото напускане на пилоти, които отиват да работят в конкурентни компании.

До вторник от "Райънеър" бяха публикували само списъците с отменените полети до 20 септември, въпреки че от компанията обявиха, че проблеми ще има до края на октомври.

Пътниците могат да искат обезщетение

Според правилата на ЕС, освен при извънредни обстоятелства, авиокомпаниите трябва да са дали поне двуседмично предупреждение, за да не дължат обезщетения. Според европейските правила те са 250 евро на пътник за полети до 1500 км и 400 евро при по-дълги маршрути в ЕС. Тези суми обаче рядко могат да покрият направени разходи при по-дълги почивки.

В понеделник от Европейската комисия призоваха хората да искат и обезщетения, ако правата им са нарушени. Това става чрез националналните власти, които в българския случай са  Гражданска въздухоплавателна администрация и Комисията за защита на потребителите. От сайта на Гражданската въздухоплавателна администрация може да се изтегли и формуляр за жалба при неспазване на правата на пътниците.

Правилата на ЕС относно отменените полети са следните:

- На пътниците трябва да бъдат предложени съдействие и компенсация, ако отмяната е станала по вина на авиокомпанията или е могло да бъде избегната.

- Авиокомпаниите са длъжни да връщат пълната стойност на билета в продължение на 7 дни или в кратък срок да им бъдат предложени билети за друг полет, ако полет е бил отменен в кратък срок.

- В допълнение към това пътниците могат да поискат компенсация.

- Компенсацията в този случай е 250 евро за полет на кратко разстояние, 400 евро за полет на средно разстояние и 600 евро за далечно разстояние.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Oleg Lukov
    #1

    Страхотен гаф направиха този път Ryanair, направо надминават себе си! Нискотарифна авиокомпания, с нискотарифно поведение! Явно правилно избягвам да ги ползвам.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.