
Най-голямата европейска нискобюджетна авиокомпания "Райънеър" отчете спад на цените на билетите и печалбата, но ръст на приходите за третото финансово тримесечие, което приключва през декември 2016 г.
Компанията, която от началото на годината се премести на Терминал 2 на летище "София", очаква да завърши финансовата година с печалба близка до прогнозираната, въпреки спада на приходите си.
Двата основни конкурента на "Райънеър" – "Уизеър" и "ИзиДжет", също свиха очакванията си за печалби.
За третото финансово тримесечие "Райънеър" отчита спад на печалбата от 8% до 95 млн. евро, като средната цена на билет е паднала със 17% до 33 евро на пътник. В същото време компанията отчита ръст на пътниците с 16% до 29 милиона клиенти. Приходите на "Райънеър" отбелязват минимален растеж от 1% до 1.345 млрд. евро. Компанията е успяла да свие разходите си с 12 на сто.
Цените на самолетните билети тази зима паднаха рязко за сметка на увеличаване на трафика и натоварването на самолетите на много от европейските ни пазари, заяви Майкъл О'Лиъри, изпълнителен директор на "Райънеър". Според него възвращаемостта е намаляла заради резкия спад на британската лира след решението за излизане на Великобритания от ЕС.
Отговорът на "Райънеър" беше намаляване на разходите и стимулиране на търсенето чрез по-ниски цени на билетите, което се вижда от рекордното ниво на запълняемост на самолетите ни – 95% през отчетения период, каза О'Лиъри.
Битката между нискобюджетните авиокомпании за пътници ще продължи и през следващите месеци, което е добра новина за потребителите. Очакванията са, заради несигурната обстановка в Турция, Египет и Северна Африка, туристите да се насочат към Испания и Португалия.
През октомври – декември 2016 г. "Райънеър" е продължила със стратегията си за разрастване с разкриването на 95 нови маршрута, 5 нови бази в Букурещ, Хамбург, Нюрнберг, Прага и Вилнюс и доставката на 10 нови самолета.
Подписано е и ново споразумение с лондонското летище "Станстед", като плановете на "Райънеър" са да доведе повече от 20 милиона пътници през следващата година.
Компанията планира да продължи да расте силно в Европа и през 2017 г. с повече нови бази и маршрути.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент